|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Borte
|
Norske folkeeventyr for småbarn?Vi har norske folkeeventyr i to bind, men de er litt vanskelige å formidle til fireåringen da de er gjengitt i originalspråket. Jeg leste Reveenka for fireåirngen i går og oversatte så godt jeg kunne, men det ble litt hakkete og oppstykket da jeg rett og slett ikke forsto alle uttrykkene og sammenhengene før jeg har lest flere linjer. Litt vanskelig å forklare. Dessuten var det manglende eller lite barnevennlige illustrasjoner.
|
|
|
#2 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Norske folkeeventyr for småbarn?De har noen i den "Store, hvite"-serien. Asbjørnsen og Moe, og en annen om eventyr. Tror jeg.
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Norske folkeeventyr for småbarn?Er mange vanskelige ord i eventyrene, og ofte ord som "drepe" som jeg tenker han kan få i vokabularet sitt når han skjønner meningen av det og ikke bruker det i hytt og pine.
|
|
|
#4 |
|
Borte
|
Sv: Norske folkeeventyr for småbarn?
Vi har Den store Eventyrboka og Den store godnattboka, men der er det også mye kjedelige bilder og utilgjengelig språk syns jeg. Vi hadde noen uker med Askeladden som kappåt med trollet på repeat i høst, men da måtte jeg oversette en hel masse for at ungen skulle skjønne et døyt.
og uten at det går utover kvaliteten og historien.
Vesla (02) og Lillesøster (09) Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og Freedom's just another word for nothing left to lose Sist redigert av Røverdatter : 17-01-14 kl 14:51. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Norske folkeeventyr for småbarn?Bukkene bruse får du i hvert fall tak i. Kan kombineres med Badeland-varianten.
|
|
|
#6 |
|
Fortynnet
|
Sv: Norske folkeeventyr for småbarn?Denne (Syvende far i huset) var veldig populær her. Den er illustrert med bilder fra Ivo Caprinos film. http://bokelskere.no/bok/sjuende-far-i-huset/57527/ |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Norske folkeeventyr for småbarn?Vi har "Geitekillingen som kunne telle til ti", og den er og har vært veldig populær:
|
|
![]() |
|
|