Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Varer som ikke kommer

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-01-14, 11:49   #1
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Varer som ikke kommer

I denne tråden er det flere enn meg som bestilte sjokoladesmeltere http://www.foreldreportalen.no/forum...09#post3901409 fra Tretti.no , med litt underlig formulering på lagerstatus.
De var effektive med å trekke penger fra kontoen, men etter halvannen mnd har jeg enda ikke fått varene. De svarer ikke på henvendelser på sidene, har prøvd å heve bestillingen i tre uker og med fem forsøk på å kontakte dem.

Hva gjør man? Og er det bare jeg som har vært uheldig?

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-14, 11:57   #2
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Varer som ikke kommer

Du er ikke den eneste, nei.
Peter Johnson ventet på Tretti.no i to måneder. Nå får han pengene tilbake
Mange andre som klager også.

Du kan jo kontakte forbrukerombudet?

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-14, 11:58   #3
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har du betalt med kredittkort ville jeg tatt kontakt med dem for å få pengene tilbake.

Gammel 19-01-14, 14:18   #4
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Betalte med visakort mener jeg.
Har sendt spørsmål til Forbrukerrådet, og får ta kontakt med banken kanskje.
Irriterende greier altså.

Gammel 19-01-14, 14:30   #5
konsulenten
Passiv

Standard

Har ingen løsning på denne konkrete saken, men tenkte å nevne at en del nettbutikker tilbyr PayPal som betalingsløsning og det er virkelig lurt å velge dette hvis det er mulig. Kjøper stiller sterkt; får man ikke varene som avtalt så kan man åpne en tvist via PayPal og da får man som regel pengene igjen dersom selger ikke oppfører seg og gjør som h*n får beskjed om, først av kjøper og deretter av PayPal dersom det ikke fører frem. Jeg har selv fått pengene tilbake etter å ha åpnet en tvist fordi jeg ikke mottok varen jeg hadde betalt for.

Svar med sitat
Gammel 19-01-14, 15:13   #6
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Standard

Dobbeltsjekket, og det viser seg at jeg betalte med paypal.
Men når jeg prøver å legge inn en sak der så får jeg opp at de ikke kan hjelpe meg med denne saken.

Sitat:

Thank you for registering your complaint about this transaction. Unfortunately, this type of transaction is not eligible for PayPal dispute resolution. We encourage you to continue to work directly with your seller, as we have found that many misunderstandings reach amicable solutions through communication.

Gammel 19-01-14, 20:38   #7
konsulenten
Passiv

Standard

Å, det var jo dumt! Har ikke fått med meg at de skiller mellom ulike typer transaksjoner. Æsj da.

Svar med sitat
Gammel 19-01-14, 20:40   #8
konsulenten
Passiv

Standard

Har det gått mer enn 45 dager? Det virker som noen har fått samme svar som deg fordi de ikke startet tvist innen 45 dager.

Svar med sitat
Gammel 19-01-14, 20:43   #9
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har bestillt crock pot derifra og det gikk greit, men pengene ble jo bare reservert ikke trukket ( jeg betalte med visa) før varene ble sendt?.. Håper det ordner seg !

Sist redigert av Ole Brumm : 19-01-14 kl 21:37.
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-14, 22:11   #10
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Jeg bestilte også to sjokoladesmeltere som et resultat av den tråden og har fått mine i posten. De kom sånn i begynnelsen av januar, kanskje halvannen uke siden vil jeg tro. De ser faktisk bra ut, men må innrømme at jeg ikke har kommet så langt til å prøve dem enda da.

Gammel 19-01-14, 23:06   #11
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Jeg har fått min.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-14, 00:42   #12
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Hvordan går det med dette? Har du fått varene dine?

Gammel 30-01-14, 10:56   #13
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Standard

Nei.
Men da jeg hadde kontaktet forbrukerrådet og paypal fikk jeg plutselig svar fra tretti.no også gitt, og nå har jeg fått tilbake pengene heldigvis.
Men de imponerte ikke akkurat.

Gammel 30-01-14, 16:35   #14
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Nei.
Men da jeg hadde kontaktet forbrukerrådet og paypal fikk jeg plutselig svar fra tretti.no også gitt, og nå har jeg fått tilbake pengene heldigvis.
Men de imponerte ikke akkurat.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:11.