Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Mineralpudder - noen anbefalinger?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-01-14, 00:48   #1
Frøken Fjong
Superaktiv

Medlem siden: Oct 2012
Frøken Fjong er litt kulFrøken Fjong er litt kul
Standard

Mineralpudder - noen anbefalinger?

Trenger nytt mineralpudder - har brukt "Everyday minerals" og "Bare minerals"(?) sitt før. Syns jeg blir varm og får litt "prikkende"følelse i kinnene av dem begge. Noen som har samme erfaring? Og hvilke stoffer er det evt. som gjør dette? Tar gladelig i mot tips om gode mineralpudder - for jeg vil prøve noe nytt.

Frøken Fjong er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-14, 15:08   #2
Sweetie
Prøver seg frem

Sweetie sin avatar

Medlem siden: Oct 2013
Sweetie er populærSweetie er populærSweetie er populærSweetie er populær
Standard

Sv: Mineralpudder - noen anbefalinger?

Jeg kan ikke svare på hvorfor det prikker i huden, men det gjør det på meg også når jeg bruker mineralpudder. Jeg har bare prøvd i.d. fra Bareminerals da, men den stikker og klør, så jeg sluttet å bruke den, og har ikke orket å teste ut andre...

Bruker Bodyshop sin matte foundation istedet, eller Garnier bb-cream hvis jeg har det travelt og ikke rekker/gidder å smøre fuktighetskrem først.

Sweetie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-14, 15:38   #3
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Stoffet som gjør at du får en litt prikkete/varm følelse heter bismuth oxychloride og du kan lese om det her .

Jeg kjøper gjerne fra www.tikei.no som ikke bruker bismuth oxychloride, og ikke klør.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-14, 22:30   #4
Frøken Fjong
Superaktiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Stoffet som gjør at du får en litt prikkete/varm følelse heter bismuth oxychloride og du kan lese om det her .

Jeg kjøper gjerne fra www.tikei.no som ikke bruker bismuth oxychloride, og ikke klør.

Det var nyttig info! Har nå bestilt testere fra Tikei - spent på å prøve
Takk for tips!

Gammel 24-01-14, 13:43   #5
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Jeg får også prikkete følelse av Bare Minerals. Og ikke syns jeg fargene er fine heller. Men Glo Minerals tåler jeg godt, selv om jeg tror at den også inneholder Bismuth-greia.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-14, 16:51   #6
Ninnipling
Nybegynner

Ninnipling sin avatar

Medlem siden: May 2013
Ninnipling har et hav av muligheter foran seg
Standard

Litt seint ute med å svare, men jeg bruker Lily Lolo. Den er også uten bismuth (som mange reagerer på og kan få uren hud av), og jeg er veldig fornøyd med den. Brukte tidligere Bare Minerals jeg også, men Lily Lolo er en del billigere, og har visstnok "renere" ingredienser. Jeg bestiller herfra: http://www.lilylolo.co.uk

Ninnipling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-14, 21:18   #7
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Lily Lolo er min favoritt, også. God holdbarhet og finish, godt fargeutvalg, uten bismuth, og billig.

Gammel 27-01-14, 21:20   #8
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ble slik av kostene som fulgte med Bare Minerals. Byttet dem ut med koster fra BodyShop, og er superfornøyd.

Gammel 27-01-14, 21:24   #9
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Jeg ble slik av kostene som fulgte med Bare Minerals. Byttet dem ut med koster fra BodyShop, og er superfornøyd.

Kostane frå BM vart for grove for min hud også. Eg har kjøpt nye og mjukare kostar.

Gammel 27-01-14, 21:43   #10
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kostene er laget av geitehår, og det er oljen i de håra som huden min ikke tålte. Det brant, stakk og klødde noe helt forferdelig. Spesielt om jeg var i sola eller ble varm. Nå merker jeg ingenting.

Gammel 30-01-14, 22:03   #11
Frøken Fjong
Superaktiv

Standard

Dette var også interessant! Har kost fra BM, så kanskje den er en medsynder til stikkinga... Har brukt Tikei noen dager nå, og prøver å finne riktig farge - skal ikke være lett altså! Men da skal jeg bytte ut kosten min også - takk for hjelpa:takker

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:36.