Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Ny laptop som ikke vil koble seg til routeren

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-07, 20:27   #1
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Sint!

Ny laptop som ikke vil koble seg til routeren

Svigermor har fått splitter ny laptop, en HP. Jeg har gjort det som gjøres skal mht. oppstartsrutiner, så den fungerer greit. Problemet mitt nå er at jeg ikke klarer å få den til å koble seg til den trådløse routeren. Det vil si - jeg har klart det et par ganger, men den mister kontakten etter kort tid, og akkurat nå får jeg ikke koblet opp i det hele tatt.

Vi har ikke broadcast av SSID, så jeg har lagt inn nettverket i lista under "Egenskaper for trådløs …". Der har jeg lagt inn passord og trykket på at nøkkelen angis automatisk. Jeg har valgt automatisk tilkobling, automatisk mottak av IP, DHCP er på. Jeg gjorde nøyaktig det samme på pappas noe eldre laptop for to uker siden, og det fungerte med en gang. Hva er det jeg gjør feil nå?

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 14:12   #2
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ny laptop som ikke vil koble seg til routeren

Kan være at utstyre ikke her helt kompatibelt, det er ikke alle trådløse kort som snakker like godt sammen med alle trådløse routere. Hvilke merker er det?

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 14:52   #3
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ny laptop som ikke vil koble seg til routeren

Du skrev inn SSIDen på maskinen også? (Du skrev ikke noe om det)

Også passord; hvilken kryptering bruker du? Jeg har erfart endel problemer med windowsmaskiner og WPA2 (som vi bruker i hjemmenettverket vårt).

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 14:53   #4
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ny laptop som ikke vil koble seg til routeren

Laptop fra HP, router fra netopia - og jeg har fått kombinasjonen til å fungere før. Nå er svigermor uansett dratt, håper det fungerer på modemet hjemme hos henne.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 14:54   #5
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ny laptop som ikke vil koble seg til routeren

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Du skrev inn SSIDen på maskinen også? (Du skrev ikke noe om det)

Også passord; hvilken kryptering bruker du? Jeg har erfart endel problemer med windowsmaskiner og WPA2 (som vi bruker i hjemmenettverket vårt).

Joda, jeg skrev inn SSIDen. Vi har (bare) WEP, skulle normalt ikke være noe problem.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 15:30   #6
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny laptop som ikke vil koble seg til routeren

Kansje en oppdatering av nettverksdrivere kan hjelpe. Driverene som kommer med på nye maskiner er ofte ganske gamle. fordi de rett og slett har lugget der siden pcen ble sendt fra fabrikken som er ganske lenge før dere har fått pcen inn i stuen hjemme.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 15:34   #7
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ny laptop som ikke vil koble seg til routeren

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Kansje en oppdatering av nettverksdrivere kan hjelpe. Driverene som kommer med på nye maskiner er ofte ganske gamle. fordi de rett og slett har lugget der siden pcen ble sendt fra fabrikken som er ganske lenge før dere har fått pcen inn i stuen hjemme.

God idé, det tenkte jeg ikke på!

Vel, det får vente til vi er hos svigers neste gang, for å sette svigermor til å gjøre en slik "operasjon", er uaktuelt (hun steiler ved tanken på annet enn å trykke på ikonet for IE). Fortsettelse følger …

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no