|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Dagsaktuell quiz for 3. klassingerVi skal arrangere barnebursdag med ca 20 deltakere. Deltakerne går i 3. klasse. Vi hadde tenkt at vi skulle arrangere en quiz. Kunne noen være behjelpelige med relativt dagsaktuelle spørsmål for denne aldersgruppen?
![]() |
![]() |
#2 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Dagsaktuell quiz for 3. klassingerHva er etternavnet på læreren, dersom de går i samme klasse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
flisespikker
|
![]() Sv: Dagsaktuell quiz for 3. klassingerPass på å få med noen spørsmål som du regner med at alle kan svaret på, så ikke noen blir sittende uten å vite noenting.
![]() |
#5 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Dagsaktuell quiz for 3. klassingerJeg har tenkt til å gjøre det enkelt. Alle skal få følelsen av å kunne svare på noe.
![]() |
![]() |
#6 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Dagsaktuell quiz for 3. klassingerHva med noen spørsmål om bursdagsbarnet? Det hadde de i en bursdag som storebror var i nå nylig, og det var stor suksess. Fin måte å bli enda bedre kjent med bursdagsbarnet.
![]() |
#7 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Dagsaktuell quiz for 3. klassingerMen det er to bursdagsbarn. Det ene kjenner jeg svært godt, men det andre kjenner jeg nesten ikke i det hele tatt. Han er av den svært forsiktige typen.
![]() |
![]() |
#8 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Dagsaktuell quiz for 3. klassingerMine unger liker også "lurespørsmål" av typen "hvilken farge hadde Napoleons hvite hest" og "kaller dere det gule i egget for eggehvite eller eggekvite" etc....
![]() |
#10 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Dagsaktuell quiz for 3. klassingerJeg tenkte at de obligatoriske godteposene kan være premie for deltakelse på quizen. Og så kan de som ikke deltar (for det er sikkert noen) få de også.
![]() |
![]() |
#12 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Dagsaktuell quiz for 3. klassingerI stedet for å kåre en vinner, ha flere vinnerkategorier? (Som dere finner opp etterpå, utfra svarene...). F.eks. laget som vant i geografi fordi de gjettet riktig på misnte land er..., laget som vant med flest fotballdrakter er.., laget som vet mest om... er.. ? Så blir det spennende å høre hvem som har vunnet i hvilke kategorier, og alle for premie og blir glade?
![]() |
#13 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Dagsaktuell quiz for 3. klassinger
Ikke ta med "hvilken farge hadde napoleons hvite hest?", for den brukte vi i bursdagen i 1. klasse.
![]() |
#14 |
ej ikke møjkets heije
|
Og du får IKKE avsløre noen av spørsmålene. Da avstår vi fra Napoleons hvite hest og bruker oppgaven til annemede isteden.
![]() |
![]() |
#15 |
Sviiisj!!
|
Håh! Vi kommer til å ligge i hardtrening utover kvelden! Ikke sengetid før hun kan alle fotballdraktene på rams, hvem som er keeper, hvem som sitter på benken for West Ham, og SÅKLART kommer jeg til å nevne lærerens etternavn litt sånn tilfeldig.
![]() |
#16 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dagsaktuell quiz for 3. klassingerHva er det som er hvitt i luften og gult på bakken? Egget. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
koko
|
![]() Sv: Dagsaktuell quiz for 3. klassingerJeg har en quiz som jeg hadde med min tredjeklasse før jul. Det er ikke alt som er brukbart for deg, men jeg kan godt sende over til deg så kan du plukke noen spørsmål hvis du vil.
![]() |
#18 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Dagsaktuell quiz for 3. klassingerSyrinx: takk for tilbudet, men nå er det gjennomført. Det ble nok for enkelt, for samtlige lag klarte alt. Men det var litt diskusjon på en del spørsmål, så de har resonnert godt.
![]() |
![]() |
|
|