Bunad som krymper i skapet ... og hvordan få dem til å vokse igjen
Ja, min bunad har altså krympet i skapet
I et eller annet blaff av "hun kan da aldri bli større enn det", kjøpte min mor str 40-42 til konfirmasjonen min da jeg var akkurat fylt 14. Da var jeg radmager og flat som en pannekake.
Nå bruker jeg str 44-46, og har E-cup. Mamma stakkar har sydd alt som var å sy ut, for tross alt var hun forutsynt nok til å ikke klippe av ekstrastoffet i sidene. Hun har også skjøtet på livvidden litt, og foldet om foldene. Resten av meg går inni bunaden hvis jeg ikke puster eller spiser, men puppene mine velter ut foran og det er utrolig uanstendig 
Men poenget, nå har jeg funnet ut hvordan man får bunaden til å vokse relativt smertefritt i skapet igjen! Først, man henger den hos sin mor, den tynnere-enn-seg-selv. Så, ens mor må over en periode på si, 4-5 år, ikke bruke sin egen bunad noe særlig samtidig som hun går opp i vekt.
Så må ens mor med ett trenge sin egen bunad, som er blir for liten, hvorpå hun altså prøvde min, som passer. 
Sirkelen er fullbyrdet, hun selger sin, tar min og kjøper ny til meg!
Jippi!
I år blir det ingen bunad på meg, men neste år har jeg altså en ferdig-vokst en hengende i skapet hos mamma. Null hassle.
Andre må gjerne benytte seg av metoden.

Sist redigert av m^2 : 13-05-07 kl 22:43.
|