Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Betalingsmur på Aftenposten

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-14, 10:10   #1
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Betalingsmur på Aftenposten

Nettavisene har jo lenge prøvd ut ulike strategier for å få oss til å betale for å lese. At Aftenposten også har meldt seg på, var nytt for meg. Her ante jeg fred og ingen fare, og skulle inn for å se hva som var det mest populære guttenavnet i 2013 - og så dukket denne opp over halve skjermen:



Hva tror vi om denne løsningen? 199 kroner i måneden var mye, er min umiddelbare reaksjon. Jeg tror nesten jeg liker VGs løsning bedre, der enkelte saker er merket med et + og forbeholdt abonnenter. Det er jo enorme annonser i nettavisene også, men det er åpenbart ikke nok som finansiering ..?

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-14, 10:13   #2
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Betalingsmur på Aftenposten

Jeg har sluttet å surfe innom Aftenposten etter at denne løsningen ble lansert - det var ikke forbundet med abstinenser, og jeg savner ikke avisen.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-14, 10:18   #3
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.976
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Betalingsmur på Aftenposten

Det blir slutt for meg også etter dette. En kollega derimot fikk faktisk regning på Aftenposten nett, så de prøver seg tydeligvis på sleipe triks også.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-14, 10:19   #4
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Betalingsmur på Aftenposten

Jeg tror det er en dårlig markedsstrategi. Jeg tror leserne vil hoppe elegant over til andre nettaviser, hvor de kan lese den samme saken gratis. Og de mest bevisste leserne vil spare de åtte artiklene til saker som er Aftenpostenspesifikke, som f.eks. gode Oslosaker.

__________________
2006 og 2009
Zulu er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-01-14, 10:26   #5
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betalingsmur på Aftenposten

Aftenposten innførte betalingsmuren sin 25. november (kl. 12, visstnok), så at du ikke oppdaget det før nylig er jo et tegn på at det ikke er så aktuelt for deg å bli digitalabonnent der.

(Årsaken til at du ikke har oppdaget det før vil jeg tippe har med at hvis man kommer inn via en lenke delt i sosiale medier (f.eks. Facebook) så telles visst ikke dette mot kvoten på åtte.)

__________________
Do you know why they call it 'PMS'? Because 'Mad Cow Disease' was already taken.
torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-14, 10:28   #6
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.480
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betalingsmur på Aftenposten

Jeg har møtt på den meldingen jeg også. Og har blitt mye mer restriktiv med hvilke saker jeg faktisk klikker meg inn for å lese, for ikke å bruke opp kvota mi på unødvendigheter. Eventuelt sjekke om jeg ikke finner samme sak et annet sted på nett. Som oftest gjør jeg det.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-14, 10:28   #7
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Betalingsmur på Aftenposten

Jeg irriterer meg også over den der. Og jeg dropper Aftenposten heretter.
Bedre med løsingene til VG og Dagbladet da altså.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-14, 10:30   #8
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betalingsmur på Aftenposten

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Aftenposten innførte betalingsmuren sin 25. november (kl. 12, visstnok), så at du ikke oppdaget det før nylig er jo et tegn på at det ikke er så aktuelt for deg å bli digitalabonnent der.

(Årsaken til at du ikke har oppdaget det før vil jeg tippe har med at hvis man kommer inn via en lenke delt i sosiale medier (f.eks. Facebook) så telles visst ikke dette mot kvoten på åtte.)

He-he, ja, det har du nok rett i. Som regel har jeg nok mest havnet på Aftenposten via sosiale medier, ja, men akkurat de siste dagene har jeg kikket innom der oftere enn vanlig.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-14, 10:30   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betalingsmur på Aftenposten

Jeg tror ikke dette kommer til å funke. Jeg syns generelt nettaviser har blitt veldig dårlige, og tror at de taper i det lange løp på å legge de "interessante" artiklene bak en betalingsmur, eller å gjøre som aftenposten. Da går jeg faktisk heller tilbake til å lese papiravisen, som faktisk har enda flere (relevante) artikler enn betalingsutgaven på nett.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-14, 10:31   #10
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betalingsmur på Aftenposten

Jeg betaler ikke for nettaviser. Hvis det virkelig er noe jeg vil lese, bruker jeg privat nettlesing.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-14, 10:32   #11
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.568
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betalingsmur på Aftenposten

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Aftenposten innførte betalingsmuren sin 25. november (kl. 12, visstnok), så at du ikke oppdaget det før nylig er jo et tegn på at det ikke er så aktuelt for deg å bli digitalabonnent der.

Ja. Jeg hadde brukt opp mine 8 gratis artikler i 14-tiden den dagen.

Hele opplegget irriterer meg, selv om jeg jo forstår at de vil ha betalt for avisene. Men jeg løste det veldig enkelt ved å sette nettleseren min til å ikke godta cookies fra Aftenposten, så det er ikke akkurat vanskelig å ommgå det.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-14, 10:34   #12
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.737
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betalingsmur på Aftenposten

Jeg har brukt Aftenposten mye, men har ikke abonnement. Jeg synes ikke den gir meg nok til at det er et poeng. Jeg har blitt mer bevisst på hva jeg klikker på da, så jeg får sett på mine 8 utvalgte artikler i fred.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-14, 10:37   #13
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betalingsmur på Aftenposten

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg betaler ikke for nettaviser. Hvis det virkelig er noe jeg vil lese, bruker jeg privat nettlesing.

Hva mener du med det?

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-14, 10:42   #14
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betalingsmur på Aftenposten

Jeg tror nye medier er nødt til å tenke nye løsninger, alltid. Dette er nok et eksempel på at man forsøker å blåkopiere noe som har funket i mange år i et annet format (papir). Jeg tror ikke de vil lykkes.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-14, 10:44   #15
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betalingsmur på Aftenposten

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Hva mener du med det?

I Chrome: Ctr+shift+N

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-14, 10:44   #16
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betalingsmur på Aftenposten

Jeg tror ikke dette vil lykkes heller. Nå er jeg papirabonnent, så jeg har tilgang uansett, men jeg tror ikke dette øker opplaget.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-14, 10:46   #17
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Betalingsmur på Aftenposten

Jeg syns det er helt ok, jeg. Vi har sluttet med papiraviser, og leser heller på nett og nettbrett. Aviser lages jo ikke av veldedige hensikter, men for å tjene penger. Når folk ikke lengre vil ha avisene i papirformat, må jo avisene sikre inntjening på andre måter.

Da har man to valg, betale eller nøye seg med fordummende, vold- og sexfikserte Dagbladet-/VG-nyheter. Alt som står i papiravisen står også i Aftenposten digitialavis.

Med Spidkonto er man innlogget overalt, og kan veksle mellom Aftenposten, BT, finn.no og en hel del andre nettsteder. Det gjelder bare å samle alle abo på en Spidkonto.

daffy er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-01-14, 10:50   #18
Tonjemor
Forvirret
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 642
Tonjemor er litt kulTonjemor er litt kul
Standard

Sv: Betalingsmur på Aftenposten

Jeg har også lagt merke til dette. Etter dette ble innført leser jeg kun Oslo by saker. Er veldig restriktiv med de 8 gratis artiklene.
Jeg nekter å betale 199 i mnd for full tilgang. Jeg betaler heller hvis det er noe helt spesiellt jeg vil lese.
Liker VG sin måte bedre.

__________________
Du greier ikke å fly med en sopelim av ren og skjær vilje....
Tonjemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-14, 10:59   #19
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.514
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betalingsmur på Aftenposten

Det funket på oss. Valgte å abonere på torsdag-fredag-lørdag-søndag avisa og dermed få tilgang til nett også. Helt greit at de blir mer restriktive. Ser det på mange andre aviser også. Men uaktuelt å feks abonere på BT, SA osv av den grunn :knegg;

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-14, 11:00   #20
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betalingsmur på Aftenposten

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Jeg syns det er helt ok, jeg. Vi har sluttet med papiraviser, og leser heller på nett og nettbrett. Aviser lages jo ikke av veldedige hensikter, men for å tjene penger. Når folk ikke lengre vil ha avisene i papirformat, må jo avisene sikre inntjening på andre måter.

Det forstår jo alle, men det skjer selvsagt noe med annonseinntekten når antall lesere faller. Et eksempel er TV-program med få seere. Det kan jo være et godt program kvalitetsmessig, men "money talks". Og om annonnsørene trekker seg, fordi seer-tallene er lave, tas programmet av.

Jeg tror man kan tenke betaling, og jeg tror det finnes en viss betalingsvilje. Men det må tenkes nytt. Jeg tenker lavterskel, der man kan velge ut noe man vil lese. Å prakke på folk hele CD'en, når de kun vil ha første spor, det har jeg ikke tro på i lengden.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no