|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
ekstremt trøtt
|
![]() Hvor mange egg er det greit å spise per dag?Jeg har et barn som elsker egg og lager seg gjerne to egg både morgen og kveld. Jeg syns egg er et godt alternativ til annet pålegg, men er det greit å spise såpass mye egg hver dag?
![]() |
#2 |
ASD
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mange egg er det greit å spise per dag?Farlig er dt vertfall ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mange egg er det greit å spise per dag?4 egg hver dag?
![]() |
#5 |
intro
|
![]() Sv: Hvor mange egg er det greit å spise per dag?
Ja, men de har også gått litt tilbake på det igjen. Har man anlegg for høyt kolesterol, anbefales det ikke mer enn ett egg om dagen i snitt. Jeg tror de lærde strides litt, og det er flere motstridende forskningsresultater. 4 egg om dagen synes jeg var mye.
![]() |
![]() |
#6 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Hvor mange egg er det greit å spise per dag?Her er råd i Dagbladartikkel fra 2013 (to ernæringsfysiologer). Den ene gir dette rådet:
![]() |
#7 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Hvor mange egg er det greit å spise per dag?Det er akkurat det med kolesterol jeg har hørt at var farlig og så at det ikke var farlig og så at det kanskje er det likevel osv.
![]() |
#8 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Hvor mange egg er det greit å spise per dag?Jeg var gal etter egg som barn. Men å spise mye utløste allergi hos meg, så det gikk mange år til jeg kunne spise det igjen.
![]() |
#9 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Hvor mange egg er det greit å spise per dag?
Nei, det er en myte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mange egg er det greit å spise per dag?Egg er veldig fint |
![]() |
![]() |
![]() |