Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Aldersdiskriminering i Ruters studentrabatt

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-02-14, 16:34   #1
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1273
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aldersdiskriminering i Ruters studentrabatt

Billettkontroll på trikken, jeg ga månedskort og studentbevis, og kontrolløren kommer med at "nå er det vel slik at du kanskje snart er for gammel for dette?", for på Ruter får man åpenbart (det ante ikke jeg) bare studentrabatt til og med fylte 29. Jeg burde så klart sjekket dette før jeg fylte på månedskort til studentpris, men det slo meg ikke engang at det kunne være et moment i det hele.

Men er det egentlig greit med aldersgrense på det?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-14, 16:37   #2
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aldersdiskriminering i Ruters studentrabatt

Tja.. jeg syntes ikke det. Man er som regel ikke så veldig mye rikere når man er 30 år og student enn 26 år og student. Husker dette irriterte meg litt da jeg studerte.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-14, 16:37   #3
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er man student, så er man vel for pokker student, uansett hvor gammel man er.

Gammel 12-02-14, 16:39   #4
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Jeg syns det er greit. Folk driver jo med etterutdanning i ett sett, så at selskapene prioriterer unge studenter syns jeg er helt greit.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-14, 16:49   #5
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja. Jeg kan ikke se noen veldig god grunn til at folk med full inntekt som studerer litt på si' (som jeg selv gjorde sist høst) skal få studentrabatt. Studerer man på fulltid, er det lettere å synes at alle burde få rabatt, og ett alternativ hadde kanskje vært at heltidsstudenter får rabatt, men ikke deltidsstudenter. Men det ville jo være synd for dem som forsørger seg selv og evt. familie med å jobbe halv stilling og studere litt redusert, eller dem som har langsom studieprogresjon av andre grunner. Og faktisk behovsprøving kan jeg jo skjønne at Ruter ikke vil påta seg.

Gammel 12-02-14, 17:04   #6
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aldersgrense på studentrabatter har det vært lenge hos ulike trafikkselskap.
Jeg synes heller de skulle skilt på heltids- og deltidsstudenter.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-14, 17:38   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 638
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

-Ea-, det syns jeg og. Såvidt jeg husker var grensa enda lavere før.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-14, 17:46   #8
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

NSB har aldersgrense på periodebilletter for studenter men ikke på vanlige reiser.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-14, 17:49   #9
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Til og med fylte 29, det betyr også det året man er 29 ikke sant? Jeg synes dette er tullete og gruer meg litt til jeg må betale dobbel pris for månedskortet mitt.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-14, 18:17   #10
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

NSB er de eneste som ikke har øvre aldersgrense (bortsett fra periodebill.).

Student. Og 35.

Gammel 12-02-14, 18:45   #11
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Jeg har inntrykk av at det er forholdsvis utbredt å "melde seg opp i et eller annet" siden semesteravgiften er lavere enn det man må ut med i økte kostnader for månedskort og diverse andre studentrabatterte ting.

Sånn sett har jeg forståelse for at de setter en grense et sted.

Gammel 12-02-14, 19:34   #12
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner godt at de har en øvre grense. Flertallet av de som tar utdannelse etter fylte tretti har egen inntekt eller ektefelle/samboer med inntekt og har ikke i samme grad bruk for studentabatt som yngre studenter. Ganske kjipt for dem som ikke er like heldige, men jeg skjønner godt at de ikke driver behovsprøving.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-14, 21:25   #13
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Jeg har inntrykk av at det er forholdsvis utbredt å "melde seg opp i et eller annet" siden semesteravgiften er lavere enn det man må ut med i økte kostnader for månedskort og diverse andre studentrabatterte ting.

Sånn sett har jeg forståelse for at de setter en grense et sted.

Jeg har hørt disse bli omtalt som reiselivsstudenter.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:22.