|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
|
![]() Aldersdiskriminering i Ruters studentrabatt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Pauset
|
![]() Sv: Aldersdiskriminering i Ruters studentrabattTja.. jeg syntes ikke det. Man er som regel ikke så veldig mye rikere når man er 30 år og student enn 26 år og student. Husker dette irriterte meg litt da jeg studerte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Aldersdiskriminering i Ruters studentrabattJeg syns det er greit. Folk driver jo med etterutdanning i ett sett, så at selskapene prioriterer unge studenter syns jeg er helt greit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
flisespikker
|
![]() Sv: Aldersdiskriminering i Ruters studentrabattTja. Jeg kan ikke se noen veldig god grunn til at folk med full inntekt som studerer litt på si' (som jeg selv gjorde sist høst) skal få studentrabatt. Studerer man på fulltid, er det lettere å synes at alle burde få rabatt, og ett alternativ hadde kanskje vært at heltidsstudenter får rabatt, men ikke deltidsstudenter. Men det ville jo være synd for dem som forsørger seg selv og evt. familie med å jobbe halv stilling og studere litt redusert, eller dem som har langsom studieprogresjon av andre grunner. Og faktisk behovsprøving kan jeg jo skjønne at Ruter ikke vil påta seg.
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Aldersdiskriminering i Ruters studentrabattTil og med fylte 29, det betyr også det året man er 29 ikke sant? Jeg synes dette er tullete og gruer meg litt til jeg må betale dobbel pris for månedskortet mitt.
![]() |
![]() |
#10 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Aldersdiskriminering i Ruters studentrabattNSB er de eneste som ikke har øvre aldersgrense (bortsett fra periodebill.).
![]() |
#11 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Aldersdiskriminering i Ruters studentrabattJeg har inntrykk av at det er forholdsvis utbredt å "melde seg opp i et eller annet" siden semesteravgiften er lavere enn det man må ut med i økte kostnader for månedskort og diverse andre studentrabatterte ting.
![]() |
#12 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Aldersdiskriminering i Ruters studentrabattJeg skjønner godt at de har en øvre grense. Flertallet av de som tar utdannelse etter fylte tretti har egen inntekt eller ektefelle/samboer med inntekt og har ikke i samme grad bruk for studentabatt som yngre studenter. Ganske kjipt for dem som ikke er like heldige, men jeg skjønner godt at de ikke driver behovsprøving. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Aldersdiskriminering i Ruters studentrabatt
Jeg har hørt disse bli omtalt som reiselivsstudenter.
![]() |
|
|