Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Valentingave til menn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-02-14, 07:53   #1
Simone
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Valentingave til menn

Nokon som har eit godt tips til ein Valentinspresang som ein voksen mann vil bli glad for?

Eigentlig syns eg heile greia er littt tullete og har difor ikkje kjøpt noko til min mann på årevis, men han har kjøpt blomster og konfekt til meg i alle år. Av og til ring/smykke og liknande også. For ei stund sidan kom det opp at han var skuffa over at eg aldri gir noko tilbake, så i år tenker eg at eg bør gjere eit eller anna ut av det.
Men kva?
Eg tenkte på date med middag på fin restaurant, men no har plutselig barnevakta(svigermor) reist på sydenferie, så det utgår.
Og så syns eg det blir litt teit om eg hermer etter han og kjøper blomster og hjerte-konfekt.

Gammel 13-02-14, 07:56   #2
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valentingave til menn

Jeg har av og til (når jeg kommer på det ) kjøpt et album, en genser, en utebukse etc som jeg vet han ønsker seg. Jeg synes ikke det er så nøye om det er romantisk, mer at jeg har lyst til å huske på han. (men vi feirer altså ikke Valentines day, det ville medført personlighetsforandring). Hva med å gi han en kinotur eller helg med gutta?

Gammel 13-02-14, 08:08   #3
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville hatt suksess med en flaske god rødvin, en ny film eller en boks belgisk sjokolade. Eller gjerne alt i kombinasjon.

Hvis du skal gi en ting/gave, så hadde jeg fokusert mer på hva han liker enn på at det skal være tradisjonelt "romantisk". Med fare for å være i overkant generaliserende: jeg kjenner få, om noen, menn som ønsker seg blomster. (Jeg vet at de finnes altså, jeg bare vet ikke om noen som jeg kommer på i farten.)

De mennene jeg omgås vil jevnt over mye heller ha en bok, en film, ullundertøy, verktøy eller kokkekniv, for å nevne noen få eksempler, enn "noe romantisk".

Så det opplagte spørsmålet tilbake blir jo: hva liker han?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-14, 08:21   #4
Simone

Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Når det gjeld alkohol likar han Whisky. Så kanskje ei dyr flaske som han ellers ikkje ville kjøpt kunne ha vore noko. Og så likar han å eksperimentere med å mixe drinkar. Så ei bok med oppskrifter på gode drinkar kunne også ha vore noko.
Vin er han ikkje så opptatt av.
Han er også opptatt av alt mulig som har med 2.verdenskrig å gjere. Sluker bøker og dokumentar-filmar som handlar om det.
Og så er han opptatt av trening. Han har pulsklokke, men kanskje han kunne fått eit ekstra sett med sånt kompresjonsundertøy? Det har han berre eit av. Men han vaskar det alltid rett etter trening og det tørkar fort, så strengt tatt treng han kanskje ikkje meir enn eit sett....
Eller nokre skikkelig gode hodetelefonar som han kan bruke til å høyre på musikk når han joggar. Dei han har no er ganske billige og ikkje så gode.
Han er også glad i å gå i fjellet, men det er ikkje heilt sesong for det no, så turutstyr trur eg ikkje passar så bra. Då blir det liggande lenge før han får brukt det.

No fekk eg visst plutselig mange gode idèar. Takk for inspirasjonen!
Tar gjerne i mot endå fleire forslag, gjerne konkrete forslag innanfor dei kategoriane eg allereie har nevnt over.

Gammel 13-02-14, 08:26   #5
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En litt ekstra god middag som du lager til ham? Min mann hadde i hvert fall satt pris på et tilbud om å sette seg godt til rette med en øl mens jeg laget god mat som vi så spiste sammen etterpå.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-14, 21:44   #6
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Bestille god sushi og spise hjemme?

Gammel 13-02-14, 21:47   #7
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kinobilletter eller bok?

Gammel 13-02-14, 21:56   #8
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Min mann får en Serie på Blu-ray. Kjenner jeg ham rett så kommer han kanskje på det og kjøper en rosebukett på salg på Mester Grønn, eller evt. noe sjokolade fra nille. Jeg blir like glad uansett, det er tanken som teller! Dessuten har vi en datter som blir 6 år i morgen, så fokus er et annet sted uansett. Hun var vel den beste Valentinsgaven jeg kunne fått noensinne!

Gammel 14-02-14, 14:17   #9
Simone

Standard

Eg endte opp med dyr Whisky og eit kort som eg akkurat no strevar med å skrive noko fint på.
Godt eg kjøpte noko, for rundt lunsjtider dukka det opp eit blomsterbud på kontoret mitt med bukett og hjertekonfekt. Same procedure as last year

Gammel 14-02-14, 14:21   #10
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns Valentinsdag er teit og unødvendig og jeg himler med øynene og sånn.

Det er selvsagt bare fordi mannen min ikke gjør slike ting, eller setter pris på om jeg gjør slike ting.

Gammel 14-02-14, 14:30   #11
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

på Kirsebær.

Jeg er egentlig en feire-alt-som-feires-kan person og vil gjerne feire Valentin også. Men fredagen er i utgangspunktet en vanskelig dag i forhold til jentenes treningstider og så dukket det opp et selskap som gjør at jeg må ut og hente med bil sent på kvelden, så alt i alt tror jeg at vår feiring blir en episode av House of Cards sent i kveld.

Vi får ta det igjen en annen fredag, og det skal jeg faktisk anstrenge meg for å klare.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-14, 14:31   #12
Simone

Standard

Eg og syns eigentlig det, Kirsebær, og eg kom i skade for å seie det høgt for eit par veker sidan medan han høyrte på. Derfor var eg overbevist om at eg ikkje kom til å få noko i år. Og eg tok meg litt i å angre litt på at eg hadde sagt det då eg kom på kontoret i dag tidlig. Men så dukka det heldigvis opp blomster likevel, og då kjente eg at eg innerst inne ikkje syns det er så teit med Valentinsdagen likevel

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:51.