Siste bilvalgstråd
Jada. Vi greier fortsatt ikke bestemme oss. Budsjett under 350000, ny eller litt brukt. Stasjonsvogn eller SUV. Verken automat eller 4x4 er dealbreaker.
Har prøvd:
Hundai i40: Masse gadgets, det likte jeg. Men den var laaang. Usikker på om dette er noe man venner seg til? 
Kia Sportage: Litt meh. Det skal sies at jeg kjørte en skikkelig basic-versjon dagen etter toppversjonen av i40, så den hadde kanskje ikke helt sjangs. OK å kjøre, men litt treig. Jeg prøvde 1.6 bensin med 2WD.
Honda Civic Tourer: Elsk. Hadde det vært opp til bare meg hadde jeg kjøpt den, men mannen sier den er stygg. Helt ny, og ganske lang leveringstid trekker også ned - de har ingen lagerbiler.
Mitsubitshi ASX: Denne var knallgod å kjøre, men bagasjerommet er jo en vits. Det er bittelite, og så har de greid å fylle halvparten med monsterhøytalere. Det går ikke.
Hva skal jeg se etter nå? Har planer om å teste Octavia, men mannen er skeptisk for å si det mildt. Focus står også på listen, men blir den litt trang? Mondeo er jeg redd blir for diger.
Vi er ferdige med de største barnesetene, men minste har beltestol i et par år til. Eldste har ingenting.
|