Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Erfaringer med Enjo mikrofiberkluter?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-05-07, 00:33   #1
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Erfaringer med Enjo mikrofiberkluter?

Anyone?

http://www.enjo.net/data_set1/window...?n_id=5&s_id=5

Jeg har vært på homeparty og lurer på om jeg har vært lur eller naiv.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 08:01   #2
lille my
Erfaren
 
lille my sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.048
lille my er populærlille my er populærlille my er populærlille my er populær
Standard

Sv: Erfaringer med Enjo mikrofiberkluter?

Jeg var på party hos en veninne . Kjøpte noen kluter til å vaske på badet med og en tørr mopp og en våt.
Men jeg er ikke fornøyd. De klutene på bade syns jeg bare jeg tørker "skitten" rundt og rundt i badekaret og i vasken. En skal jo vaske med kaldt vann .
Så jeg la alt vekk og tok frem igjen det jeg alltid har vasket med,vaskemidler.

__________________
Lille my med 3 skjønne gullunger
1998,2001 og 2003.
lille my er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 08:14   #3
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med Enjo mikrofiberkluter?

Er det ikke det som selges på messer?

Jeg tror verken at du har vært veldig lur eller veldig naiv. Disse tingene brukes ikke av profesjonelle og det pleier jo å være et tegn på at de ikke er de beste, men å andre siden er de vel ikke veldig dyre heller, om jeg husker riktig.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 08:18   #4
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med Enjo mikrofiberkluter?

Jeg er kjempefornøyd med mine mikrofiberkluter, riktignok ikke fra Enjo. Spesielt på glatte og blanke flater er de suverene.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 08:45   #5
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Erfaringer med Enjo mikrofiberkluter?

Jeg er superfornøyd! Har omtrent ikke brukt vaskemidler etter Enjo kom i hus, bortsett fra Zalo og bittelitt Klorin til kloring av klær.

Baderomskluten liker jeg veldig godt. Den løsner alt fett og støv, du kjenner flisene i dusjen blir glatte og at fettet løser seg opp. Men man må jo tørke opp det våte etterpå, jeg bruker som regel tørre kjøkkenhåndklær. Dersom jeg spyler dusjen med kaldt vann etter at den er brukt, holder den seg fin kjempelenge.

Moppene blir flittig brukt, det samme med vinduskluten.

Jeg er virkelig ikke noe vaskefantom, men mens poden bader rekker jeg å shine badet, det eneste jeg behøver av vaskemiddel er litt kalkløser i toalettet innimellom. Det innebærer at jeg endelig har et bad som det er OK å få uventede gjester på.

Miljøvennlig og funker kjempebra, altså.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 09:17   #6
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erfaringer med Enjo mikrofiberkluter?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Er det ikke det som selges på messer?

Jeg tror verken at du har vært veldig lur eller veldig naiv. Disse tingene brukes ikke av profesjonelle og det pleier jo å være et tegn på at de ikke er de beste, men å andre siden er de vel ikke veldig dyre heller, om jeg husker riktig.

Jeg synes i grunnen det er ganske dyrt med 150,- kr for en klut og 250,- for en "hanske".

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 09:18   #7
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erfaringer med Enjo mikrofiberkluter?

Opprinnelig lagt inn av Rug, her.

Jeg er superfornøyd! Har omtrent ikke brukt vaskemidler etter Enjo kom i hus, bortsett fra Zalo og bittelitt Klorin til kloring av klær.

Baderomskluten liker jeg veldig godt. Den løsner alt fett og støv, du kjenner flisene i dusjen blir glatte og at fettet løser seg opp. Men man må jo tørke opp det våte etterpå, jeg bruker som regel tørre kjøkkenhåndklær. Dersom jeg spyler dusjen med kaldt vann etter at den er brukt, holder den seg fin kjempelenge.

Moppene blir flittig brukt, det samme med vinduskluten.

Jeg er virkelig ikke noe vaskefantom, men mens poden bader rekker jeg å shine badet, det eneste jeg behøver av vaskemiddel er litt kalkløser i toalettet innimellom. Det innebærer at jeg endelig har et bad som det er OK å få uventede gjester på.

Miljøvennlig og funker kjempebra, altså.

Godt å høre!

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 10:07   #8
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med Enjo mikrofiberkluter?

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Jeg synes i grunnen det er ganske dyrt med 150,- kr for en klut og 250,- for en "hanske".

Jøss, det var dyrt!

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 10:12   #9
SmarteSmelt
Erfaren
 
SmarteSmelt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.133
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Erfaringer med Enjo mikrofiberkluter?

Det er dyrt men det er garanti på produktene i 4 år da. Og oftest holder de vel mye lenger.

Jeg har nettopp kjøpt (kjøpte såkalt "storpakke", fordi jeg ikke gidder å begynne å vaske sånn bare litt også fortsette å vaske "vanlig" ellers i huset. Det er enten eller for meg.) og jeg er helt overrasket over hvor rent badet blir av bare kaldt vann og kluter. Det skinner som det aldri har gjort med alle mulige Jif- og Ajaxflasker.

Det er virkelig veldig, veldig bra!

Og dessuten annet positivt, bortsett fra at det blir veldig rent:
- bort med alle mulige jif- og andre flasker som tar uendelig med plass.
- det er miljøvennlig!

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 10:19   #10
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med Enjo mikrofiberkluter?

Jeg har en enjoklut og har derfor ikke mye erfaring.
Min opplevelse er at klutene til Jordan som selges på Coop er minst like gode og holdbare. De koster også mye mindre.
Jeg fikk også en annen klut av mamma kjøpt på homeparty. Jeg husker ikke navnet. Den var dårligere enn de superbillige mikrofiberklutene jeg har fra Kid.

Skal en klut være verd 150 kr bør den ha tilnærmet magiske egenskaper synes jeg og det har ikke min enjoklut.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 10:57   #11
SmarteSmelt
Erfaren
 
SmarteSmelt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.133
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Erfaringer med Enjo mikrofiberkluter?

Holder ikke med 1 klut da, Hattifnatten

Når jeg vasker f.x. badet, bruker jeg badkluten også en tynnere klut til å tørke over, og bare kaldt vann.

Har du 1 klut, støv, bad, kjøkken eller hva det måtte være så vil den jo bare ta én type bruk... Ofte er det jo ment at du skal bruke det i kombinasjoner da, så vidt jeg forstår, uten at jeg på noen måte er utlært i systemet.

Men for all del.
Er du ikke fornøyd, så er du ikke fornøyd.


Jeg synes forøvrig at type støvtørking ikke er så mye bedre som de andre tørrstøvtørkingsklutene (finner opp ord ). Men kjøkken, bad og gulvvask f.x. er milevis bedre. All våtvask egentlig. Særlig f.x. vask av fliser inne i dusjen, vasker på badet, do, speil, vinduer osv. Og kjøkkenbenker og alt annet på kjøkkenet faktisk...


Jo, også tørrmoppen til gulv ser jeg er veldig god.

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 11:00   #12
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med Enjo mikrofiberkluter?

Hva er det som gjør dem så veldig bra til våtvask da Smelt?

Jeg synes Jordan fungerer utmerket og kan liksom ikke se for meg hva som skulle bli så mye bedre.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 11:37   #13
SmarteSmelt
Erfaren
 
SmarteSmelt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.133
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Erfaringer med Enjo mikrofiberkluter?

Hva som gjør dem så bra? Nei, igjen, jeg er ikke forhandler, men var det ikke noe med antall fiber da tro (var det 22 fiber i Enjo, mot 4 i vanlige mikrofiber kluter tro, slik at de får med seg mye mere av dritten)?

Jeg ser bare at det skinner når jeg bare bruker vann jeg, og det er jeg ikke vant til da...

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 12:50   #14
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erfaringer med Enjo mikrofiberkluter?

Det var jo en test på tv2 for ikke lenge siden, da vant KID sine kluter til 10,-
tror jeg. Test av microfiberkluter. Tror Enjo sine var med der.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 13:14   #15
SmarteSmelt
Erfaren
 
SmarteSmelt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.133
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Erfaringer med Enjo mikrofiberkluter?

Her er vel testen til TV2, http://pub.tv2.no/nettavisen/hjelper...icle476528.ece

og Enjo var ikke med nei.

Også ser man jo også at de gir karakter etter pris, altså mindre avhengig av resultater....

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 14:21   #16
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Erfaringer med Enjo mikrofiberkluter?

Testene som utføres i samarbeid med TV2 hjelper deg gir jeg ikke mye for uansett, de legger alt for mye vekt på pris i forhold til kvalitet. Nå var heller ikke Enjo med.

Forskjellene dreier seg vel for det første om hvor effektive klutene er, og for det andre - som kanskje er mer viktig - er hvor skånsomme de er mot overflatene. Det hjelper ikke om det blir rent de første gangene dersom kluten legger igjen bittesmå riper som gjør at det raskere blir skittent, og skitten gror seg mer fast.

De varer lenge, så det er fort spart inn i forhold til å kjøpe vaskemidler som må brukes i tillegg til en vanlig klut. Jeg har også brukt Jordanklutene til et par jobber, og de slites langt fortere. Dessuten opplever jeg dem som mye grovere, og er redd for å bruke dem på mer ømfintlige flater som feks armatur.

Tidligere har jeg alltid hatt en liten dæsj klorin i blant annet toalett når jeg vasket badet. Jeg merker stor forskjell på toalettene vi har i nyhuset, her har det aldri blitt brukt annet enn Enjo, og de holder seg fine (uten ekle striper) mye lengre. Klorinen bryter ned porselenet, slik at den glatte flaten blir ru og vanskeligere å holde ren. Dessuten er alle "vaskemidler" fra Enjo nedbrytbare, det synes jeg også er et vesentlig poeng.

Nei, jeg er ikke forhandler, men jeg vet ikke om noen som er misfornøyde så lenge de bruker klutene på en hensiktsmessig måte. Det nytter ikke å vri moppen opp i vaskebøtten, da blir den alt for våt, alt for tung og legger igjen mye. Men med bittelitt vann blir det strålende, og det er lettvint å finne frem moppen etter et særdeles skittent måltid.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no