|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
can-jur
|
Hva gjør man i Roma?Det ble Roma, ikke Barcelona på oss.
|
|
|
|
#2 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjør man i Roma?Du bor i Trastevere, går gatelangs, spiser is, drikker vin og nyter byen |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Hva gjør man i Roma?Colloseum. Fontana di Trevi, spansketrappene, Phanteon som får lyset frå ein rund opning i kuppelen, og er eit bygg som er mange tusen år gammalt. Heilt absurd, og ligg midt i byen.
|
|
|
#4 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Hva gjør man i Roma?Hvilken årstid?
|
|
|
|
#5 |
|
can-jur
|
Sv: Hva gjør man i Roma?Takk for masse tips! Vi skal dit nå i mars og gamle bygninger og museum er definitivt vår greie!
|
|
|
|
#6 |
|
Leser
|
Sv: Hva gjør man i Roma?Se Roma å dø! (Det var det mannen min prøvde på da vi var det. Han hadde lungebetennelse, men var da aaaaabsolutt ikke dåååårlig.
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjør man i Roma?Betal gjerne for en guidet tur i Coloseum så slipper du unna køen. Var 3 timer å vente da de åpnet og vi kom inn etter 10 minutt med guide.
|
|
|
|
#8 |
|
Erfaren
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjør man i Roma?Det var ikke vanskelig å navigere seg rundt i Roma , det er både trikk , buss og t-bane som tar en rundt . Men det kan være vanskelig å vite når bussen går da det på de fleste skilt kun sto når første og siste avgang gikk . |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Erfaren
Sv: Hva gjør man i Roma?Kjøper du Roma pass kommer du rett inn .Det koster 34 euro og innkluderer inngang på to museer/arkeologiske steder kollektiv billetter i 3 dager og rabatter mange steder og nedlastbart kart osv , biletter til vatikanmuseet kan forhåndskjøpes . Vi ventet ikke mere en et par min noen sted nå i februar . |
|
|
|
|
|
#10 |
|
can-jur
|
Sv: Hva gjør man i Roma?
Det hørtes kjempe lurt ut! Kan det kjøpes på nett?
|
|
|
|
#11 |
|
Erfaren
Sv: Hva gjør man i Roma?Roma pass kan både forhåndskjøpes og kjøpes direkte . Jeg kjøpte det på turistinformasjonen i via Corso men det fåes kjøpt hos mange tabbachi også . Billetter til Peterskirken/Vatikanet kjøpes på forhånd da kan du bestemme når du vil gå . |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hva gjør man i Roma?Drikker vin. Sitter. Titter.
|
|
|
#13 |
|
can-jur
|
|
|
|
|
#14 |
|
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vi var der på bryllupsreise i juli for snart 16 år siden. Vi er fremdeles gift og ønsker oss tilbake.
|
|
|
#15 |
|
Erfaren
Sv: Hva gjør man i Roma? |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjør man i Roma?Nyter!! |
|
|
|
|
|
#18 |
|
can-jur
|
Sv: Hva gjør man i Roma?Nå gleder jeg meg enda mer. Gjennstår bare å finne drømmehotellet....
|
|
|
|
#19 |
|
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjør man i Roma?Ser du har fått masse fine tips |
|
|
|
|
|
#20 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Sv: Hva gjør man i Roma?Alle stedene de andre nevner. jeg elsker Roma og var der tre ganger i 2013. I tillegg ville jeg Santa Maria Maggiore Santa Maria Maggiore er den største kirken i Roma som er viet til Jomfru Maria. Her skal det etter hva som blir fortalt, være rester etter krybben til Jesus-barnet. Har besøkt kirken og den er fantastisk. Guidet tur i det Sixtinske kapellet var vel verdt pengene, da man får med masse historie. st. giovanni in laterano er kirken i Roma Paven er biskop i. Syntes den er finere enn Peterskirken faktisk. Denne er ca.2000 år gammel. I en sidebygning til denne kirken, ligger trappene Jesus gikk opp for å få dommen (på andre siden av gaten) St. clemente er også verdt et besøk. Her er det gravd ut to kirker til under den kirken vi ser i dag.Peters lenker utstilt (sies det) San Pietro in Vincoli Basilica, her er Dersom man er interessert i kirker. Jeg har vært i alle krikene, og de andre attraksjonene. Syntes også Piazza Navone var vel verdt et besøk se på kunstnerene og livet God tur. Skal dit selv i slutten av april, og Venezia i begynnelsen av april.
|
![]() |
|
|