Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Jeg trenger pusse-opp-bad-tips!

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-14, 20:32   #1
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.297
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg trenger pusse-opp-bad-tips!

Vi skal pusse opp bad og toalett (2 rom), og jeg trenger litt erfaringer fra noen som har gjort dette før. Vi skal ha fliser i begge rom, men blir ikke helt enige om hvordan det skal se ut. Han vil ha helt hvitt, jeg vil ha noe med litt mer farge uten at det blir noe som går av moten - gjerne naturfarget. Vi skal ha hvite møbler. Jeg tar gjerne i mot tips på flisekombinasjon gulv - vegg - dusj (uten kabinett).
Bør vi velge samme stil i begge rom?
Og hvilke fliser bør jeg IKKE velge? Da tenker jeg på det praktiske, hvilke er lette/vanskelige å holde rene. Glatte fliser i dusjen?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-14, 20:56   #2
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg trenger pusse-opp-bad-tips!

Vi valgte hvitt på vegg og grå "skitne" fliser på gulv. Med "skitne" mener jeg litt røffe fliser som skitten ikke vises så godt på. Genialt valg. Valgte innredning med hvit stamme og farge på fronter slik at det kan byttes uten for stor kostnad. Kjørte også samme stil på begge badene og angrer vel på det nå.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-14, 01:12   #3
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.297
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger pusse-opp-bad-tips!

Jeg har forelsket meg i lys marmor, men det er man visst ikke helt enig i. Ut og se på flere fliser i morgen - dette ble mer vanskelig enn jeg hadde trodd.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-14, 19:35   #4
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.440
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg trenger pusse-opp-bad-tips!

Jeg liker marokkanske/historiske fliser på gulv. Nydelig!

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-14, 09:02   #5
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg trenger pusse-opp-bad-tips!

Vi pusset opp to bad i fjor. Vi gikk for mørkegrå litt strukturerte fliser på vegg, og lys lys beige store fliser på gulvet. Det er rålekkert, men litt vanskelig å holde de lyse gulvflisene helt pene, da. Særlig de lekre lyse fugene.
På toalettet, som er knøttlite, har vi lys marmor på gulv og på innbygd sisterne, og morsom vinyltapet på veggene. Lys marmor er veldig fint, men må etterbehandles. Jeg er glad vi ikke har det på hovedbadet.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-14, 09:15   #6
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg trenger pusse-opp-bad-tips!

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg har forelsket meg i lys marmor, men det er man visst ikke helt enig i. Ut og se på flere fliser i morgen - dette ble mer vanskelig enn jeg hadde trodd.

Marmor er ett veldig porøst materiale og vanlige vaskemidler frarådes på det sterkeste da fargen og glansrn på flisene vil forringes over tid. Marmor krever en del for å forbli pene.

Granitt ser veldig glatt ut, men er utrolig godt å gå på.

Jeg har vært på messe i noen dager og forelsket meg momentant i termoask fra Moelven:
http://www.moelven.com/no/Aktuelt/Me...m-holder-vann/

Dette tror jeg kommer mer og mer.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-14, 09:34   #7
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.087
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger pusse-opp-bad-tips!

"Parkett" i dusjen?

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-14, 10:32   #8
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg trenger pusse-opp-bad-tips!

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

"Parkett" i dusjen?

Du får de også som mosaikkfliser. Og de har ikke parkett-look, de har ett "levedende" utseende.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-14, 11:00   #9
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.297
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger pusse-opp-bad-tips!

Vi ble endelig enige om fliser. Vi har ikke bestilt marmorfliser. Selv om jeg syns det er det fineste i hele verden. Fliseselgeren insisterte på at marmor ikke var noe problem å holde fint uten særlig vedlikehold, men vi har fått endel råd fra andre om å la være å velge marmor - nettopp fordi det krever vedlikehold.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-14, 11:13   #10
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger pusse-opp-bad-tips!

Marmorflis trenger behandling for å holde seg pene, så jeg valgte det bort da vi skulle velge flis, selv om jeg elsker spillet og fargene i flisen.
Vi er veldig flinke på renhold og vedlikehold, men jeg synes det blir unødvendig jobb.
Og jeg har sett hvor stygt det kan bli ved bare vanlig bruk.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-14, 12:22   #11
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.297
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger pusse-opp-bad-tips!

Han insisterte på at det kun var en overflatebehandling pr 10 år som måtte til, og så normal rengjøring.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-14, 22:06   #12
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.297
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger pusse-opp-bad-tips!

På toalettet skal vi ha et skap bak toalettet, pluss skap under vasken. Hva slags speil bør vi henge opp over vasken? Finner ingen fine... Speilskap eller bare speil?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-14, 22:11   #13
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.223
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg trenger pusse-opp-bad-tips!

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Han insisterte på at det kun var en overflatebehandling pr 10 år som måtte til, og så normal rengjøring.

Jeg tror dette kan være nokså nære sannheten. Vi har marmorfliser på kjøkken og bad. De er tydelig satt inn med belegg som gjør de blanke og vannavvisende. Vi har nå bodd her i 5 år og ikke gjort noe annet enn å vaske de med vanlige midler. Mulig at flisene på benkeplata på badet bør impregneres om ikke så lenge. De på gulvet er fortsatt blanke.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no