Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Ungdomsbøker

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-14, 21:00   #1
mamaria
Grisejente

mamaria sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ungdomsbøker

Eldstegutten min (13,5 år) har en fantastisk flink norsklærer, som tydelig er flink til å ta grep når det trengs. Det legges inn mer tid til lesing og skriving, og han skal derfor ha med seg bok på skolen hver dag, og lese mye frem mot sommeren. Hele klassen skal, altså, ikke bare min gutt.

Gutten er ikke av de beste akkurat i lesing, og har vegret seg opp igjennom for å lese. Nå leser han bøker greit, men de må fenge for at han skal gidde å fullføre. Jeg har mye bøker i mitt lille bibliotek, noen ungdomsbøker, men mest barne og ungdomsbøker. Han liker spenningsbøker, og jeg funderer på hvor gamle de bør være før man serverer voksen krim av F.eks typ Jo Nesbøs (Harry Hole) bøker?
Hvilke andre bøker er eventuelt spennende, men ikke for barnslig og ikke for skummelt? Trenger forslag.

Sist redigert av mamaria : 25-02-14 kl 21:09.
mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:55.