Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva har barna på seg på 16. mai-feiring i bhg?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-05-07, 14:22   #1
Hønni

Hønni sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva har barna på seg på 16. mai-feiring i bhg?

16. mai feiring
16. maifeiring
16. mai-feiring...

Hva har de på seg?
Jeg sender ikke mine to i de nye festdraktene sine, for de skal være hele og pene på As navnefest. Så hva skal de ha på seg mon tro? Hvor pyntet?

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 14:26   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har barna på seg på 16. mai-feiring i bhg?

Festdrakten kommer ikke på før 17, ellers skitner hun seg kanskje ut og det gidder jeg virkelig ikke ha noe av. Hun kommer til å være normalt pent kledd, kanskje en fin kjole eller skjørt. Så legger jeg et klesskift i sekken, siden de sikkert skal ut og leke etterpå.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 14:26   #3
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Min barnehageunge har på seg penklær.... Så skynder vi oss å vaske dem, og så brukes de igjen på 17. mai.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 14:27   #4
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Jeg pleier å ta på ungene klær som tåler å bli brukt men er litt pyntet, med andre ord bursdagsklær.

Gammel 15-05-07, 14:30   #5
Hønni

Hønni sin avatar

Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, bursdagsklær tenkte jeg og. Pene bukser og skjorter som tåler vanlig vask. Så kan de bli så skitne de bare vil. Men jeg måtte sjekke, for mine to er opptatt av kotyme og jeg fikk høre det en gang de ikke hadde pyntet seg nok for en barnehagefest.

Gammel 15-05-07, 14:31   #6
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mellombror skal ha på seg penbukse og penskjorte.
Stor stas i år, han er av de eldste i barnehagen og skal gå først i toget.

Gammel 15-05-07, 14:31   #7
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenkte å ta på en fin svart fløyelsbukse med lommer, en høyhalset hvit pologenser og en blå strikkevest (som pleier å være utenpå skjorte).

Gammel 15-05-07, 14:31   #8
bina
Ustabil

bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

Ja, bursdagsklær tenkte jeg og. Pene bukser og skjorter som tåler vanlig vask. Så kan de bli så skitne de bare vil. Men jeg måtte sjekke, for mine to er opptatt av kotyme og jeg fikk høre det en gang de ikke hadde pyntet seg nok for en barnehagefest.

I vår barnehage er det vanlig å 17. mai-pynte seg på 16. mai. Dvs mange av barna stiller i festdrakter. Det ER jo "17. mai" for barnehagebarna.

Gammel 15-05-07, 14:34   #9
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hæ? Skal de være pene i tøyet? Vi har alltid sendt ham med vanlige klær vi.

I morra hadde jeg tenkt å bli med, må jeg kle meg pent også?

Gammel 15-05-07, 14:36   #10
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

I vår barnehage er det vanlig å 17. mai-pynte seg på 16. mai. Dvs mange av barna stiller i festdrakter. Det ER jo "17. mai" for barnehagebarna.

Det er det heldigvis ikke her. Pyntet blir de men tøyet skal tåle en hel dag i barnehagen med klatring i trær (minstens største hobby) leking i sandkassa osv. Ikke tale om at hun får lov å bruke de klærne hun skal ha på 17 mai. Bare det er et skjørt eller en kjole så er alt bra her

Gammel 15-05-07, 14:39   #11
Hønni

Hønni sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lindamor, her.

Det er det heldigvis ikke her. Pyntet blir de men tøyet skal tåle en hel dag i barnehagen med klatring i trær (minstens største hobby) leking i sandkassa osv. Ikke tale om at hun får lov å bruke de klærne hun skal ha på 17 mai.

Gammel 15-05-07, 14:41   #12
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva har barna på seg på 16. mai-feiring i bhg.?

Jeg har aldri pyntet mine til 17. mai-feiring i barnehagen. Jeg tror ikke de andre barna i barnehagen er spesielt pyntet heller.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 14:41   #13
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Jeg personlig er glad det ikke er sånn. Min gutt hadde garantert ødelagt festdrakten så vi hadde mått kjøpe ny på ettermiddagen.

Gammel 15-05-07, 14:43   #14
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har pleid å ta på Vesla litt pene hverdagsklær. sånn hun bruker i bursdager og sånt. Tror ikke det er alle ungene som pynter seg en gang i barnehagen vår. Det er ikke tradisjon for det.

Feststasen sparer vi til 17. mai. Risikerer ikke at den blir møkkete eller ødelagt.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 14:45   #15
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har ingen erfaring fra tidligere år, men hadde tenkt å sende henne i barnehagen i morgen med vanlige klær og flagg. Jeg kommer imidlertid sikkert til å finne noe av det finere hverdagstøyet hun har.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 14:49   #16
TBM
Passiv

Standard

Her skal de på tur, så gutta får med seg nye dresser fra Stormberg - har kjøpt sett med jakke og bukse på salg - grønt og flott!

Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 14:50   #17
bina
Ustabil

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lindamor, her.

Det er det heldigvis ikke her. Pyntet blir de men tøyet skal tåle en hel dag i barnehagen med klatring i trær (minstens største hobby) leking i sandkassa osv. Ikke tale om at hun får lov å bruke de klærne hun skal ha på 17 mai. Bare det er et skjørt eller en kjole så er alt bra her

Hos oss møter de i vanlige klær om morgenen, og ETTER lunsj (som består av pølser ... og ketsjup...) skifter de til penklær. Så er det buss til sentrum, hvor flere barnehager møtes, med korspmusikk, politi og full pakke. Etter toget er det buss tilbake til barnehagen, med påfølgende foreldrekaffe.

Det er et skikkelig opplegg rundt det, og barnas forventninger er akkurat like store til 16. mai som til 17. mai. Når barna var mindre trodde de at det VAR 17. mai...

Gammel 15-05-07, 14:53   #18
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Standard

Et helt annet opplegg enn det som er her. Likevel ville jeg vært skeptisk til å sende med ungene 17.mai-klærne i barnehagen.

Gammel 15-05-07, 14:53   #19
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Andungen skal i penstasen, han. Og siden vi ikke har kjøpt eget 17. maiantrekk til ham (i år heller), så må det pent vaskes i morgen kveld og gjøres i stand til den ordentlige 17. mai.

Jeg er forresten redd han kommer til å bli skuffet, for han ønsket seg så veldig bundad da han så alle på navnedagen til Knøtto. Men jeg har ikke fått meg til å kjøpe noe til ham.

Penbukse og skjorte it is, men penskoene sparer vi til torsdag.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 15:14   #20
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Mine blir "bursdagspyntet" som en annen fint beskrev det. Bunadene sparer vi til dagen etter.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:12.