|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
♡
|
![]() Hva har barna på seg på 16. mai-feiring i bhg?16. mai feiring
![]() |
#2 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva har barna på seg på 16. mai-feiring i bhg?Festdrakten kommer ikke på før 17, ellers skitner hun seg kanskje ut og det gidder jeg virkelig ikke ha noe av. Hun kommer til å være normalt pent kledd, kanskje en fin kjole eller skjørt. Så legger jeg et klesskift i sekken, siden de sikkert skal ut og leke etterpå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
♡
|
![]() Sv: Hva har barna på seg på 16. mai-feiring i bhg?Ja, bursdagsklær tenkte jeg og. Pene bukser og skjorter som tåler vanlig vask. Så kan de bli så skitne de bare vil. Men jeg måtte sjekke, for mine to er opptatt av kotyme og jeg fikk høre det en gang de ikke hadde pyntet seg nok for en barnehagefest.
![]() |
#6 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Hva har barna på seg på 16. mai-feiring i bhg?Mellombror skal ha på seg penbukse og penskjorte.
![]() |
#7 |
Live and let live
|
![]() Sv: Hva har barna på seg på 16. mai-feiring i bhg?Jeg tenkte å ta på en fin svart fløyelsbukse med lommer, en høyhalset hvit pologenser og en blå strikkevest (som pleier å være utenpå skjorte).
![]() |
#8 |
Ustabil
|
![]() Sv: Hva har barna på seg på 16. mai-feiring i bhg?
I vår barnehage er det vanlig å 17. mai-pynte seg på 16. mai. Dvs mange av barna stiller i festdrakter. Det ER jo "17. mai" for barnehagebarna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hva har barna på seg på 16. mai-feiring i bhg?Hæ? Skal de være pene i tøyet? Vi har alltid sendt ham med vanlige klær vi.
![]() |
#10 |
superbruker
|
Det er det heldigvis ikke her. Pyntet blir de men tøyet skal tåle en hel dag i barnehagen med klatring i trær (minstens største hobby) leking i sandkassa osv. Ikke tale om at hun får lov å bruke de klærne hun skal ha på 17 mai. Bare det er et skjørt eller en kjole så er alt bra her
![]() |
#11 |
♡
|
![]() |
#12 |
På vei
![]() Sv: Hva har barna på seg på 16. mai-feiring i bhg.?Jeg har aldri pyntet mine til 17. mai-feiring i barnehagen. Jeg tror ikke de andre barna i barnehagen er spesielt pyntet heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ctrl+z
|
Jeg personlig er glad det ikke er sånn. Min gutt hadde garantert ødelagt festdrakten så vi hadde mått kjøpe ny på ettermiddagen.
![]() |
#14 |
Borte
|
![]() Sv: Hva har barna på seg på 16. mai-feiring i bhg.?Jeg har pleid å ta på Vesla litt pene hverdagsklær. sånn hun bruker i bursdager og sånt. Tror ikke det er alle ungene som pynter seg en gang i barnehagen vår. Det er ikke tradisjon for det.
![]() |
#15 |
Sliter med tastaturet
![]() Sv: Hva har barna på seg på 16. mai-feiring i bhg?Jeg har ingen erfaring fra tidligere år, men hadde tenkt å sende henne i barnehagen i morgen med vanlige klær og flagg. Jeg kommer imidlertid sikkert til å finne noe av det finere hverdagstøyet hun har. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva har barna på seg på 16. mai-feiring i bhg.?Her skal de på tur, så gutta får med seg nye dresser fra Stormberg - har kjøpt sett med jakke og bukse på salg - grønt og flott! |
![]() |
![]() |
#17 |
Ustabil
|
Hos oss møter de i vanlige klær om morgenen, og ETTER lunsj (som består av pølser ... og ketsjup...) skifter de til penklær. Så er det buss til sentrum, hvor flere barnehager møtes, med korspmusikk, politi og full pakke. Etter toget er det buss tilbake til barnehagen, med påfølgende foreldrekaffe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Smugleser
|
![]() Sv: Hva har barna på seg på 16. mai-feiring i bhg.?Andungen skal i penstasen, han. Og siden vi ikke har kjøpt eget 17. maiantrekk til ham (i år heller), så må det pent vaskes i morgen kveld og gjøres i stand til den ordentlige 17. mai.
![]() |
#20 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Hva har barna på seg på 16. mai-feiring i bhg.?Mine blir "bursdagspyntet" som en annen fint beskrev det. Bunadene sparer vi til dagen etter.
![]() |
|
|