|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Spinnoff: dyre klassearrangementJeg leste tråden om dyrt leirskoleopphold, og noen av svarene fikk meg til å lure litt.
Sist redigert av Tjorven : 05-03-14 kl 20:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
maler
|
![]() Sv: Spinnoff: dyre klassearrangementJeg tenker at når man gjør sånn må man tenke litt gjennom hvilken klasse man har med å gjøre. Hvis man for eksempel vet at det er to familier i den klassen som har dårligere råd så bør man kanskje ikke foreslå så dyre aktiviteter når man skal samles. Hvis ikke tenker jeg det er greit nok så lenge det er en uformell "vi skal på teater og lurer på om noen vil være med" og ikke det offisielle "bygge klassemiljø"-arrangementet den høsten.
![]() |
#3 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Spinnoff: dyre klassearrangementJeg syns det er en kurant sak og sende en mail som privatperson til resten av klassen og si "Hei. Tjorvenbarnet og jeg skal på teater og se Teaterforestilling dato da og da. Kanskje fler har lyst til å være med? I såfall koster det så så mye."
![]() |
#5 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnoff: dyre klassearrangementJeg ville aldri gjort noe sånt, men det betyr ikke at du er noen dårlig person eller noe sånt, altså. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
maler
|
![]() Sv: Spinnoff: dyre klassearrangementInagh: Jeg synes heller ikke følgende er greit:
![]() |
#7 |
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() Sv: Spinnoff: dyre klassearrangementJa, jeg synes det egentlig blir litt feil... Jeg tenker at det er lett for at noen foreldre føler seg tvunget til å punge ut med 1000,- for at ungen skal få være med på det samme som de andre.
![]() |
#8 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Spinnoff: dyre klassearrangementBille: Klart det vesensforskjell, det siste er jo ulovlig. Men jeg trodde ikke det var det vi diskuterte her? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Spinnoff: dyre klassearrangementJeg synes heller ikke det har så mye å si om man "kjenner miljøet" etc. Vet vi nå egentlig alt om alle, om økonomi og prioriteringer? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
This is normal!
|
![]() Sv: Spinnoff: dyre klassearrangementJeg synes klassebaserte arrangementer bør være bortimot gratis enten det er klassekontakter eller andre foreldre som tar initiativet, så jeg ville nok ikke sendt en sånn mail.
![]() |
![]() |
#11 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Spinnoff: dyre klassearrangementJeg hadde sagt nei takk - fordi vi sparer penger til Spaniahus for tiden. Det hadde ikke kostet meg en kalori, men jeg tror kanskje det er fordi vi egentlig har penger til det, men velger det bort. Det hadde nok vært surere hvis vi virkelig ikke hadde råd.
![]() |
#12 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Spinnoff: dyre klassearrangementJeg hadde ikke sendt ut en mail til alle gutteforeldrene i klassen om noe såpass dyrt. Hvis jeg ville ha med flere hadde jeg nok heller spurt et par andre som jeg kjente og visste hadde råd. Sånn det ble der så ble det liksom en klassegreie syns jeg, der det sikkert ble litt kjipere å være de to som ikke ble med - selv om det ikke nødvendigvis hadde noe med økonomi å gjøre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Spinnoff: dyre klassearrangement
Haha, jeg fortalte problemstillingen til mannen min, og han syntes du gjorde det på en veldig fin måte, Tjorrven, så vi tenker jammen forskjellig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
maler
|
Jo, men det synes jeg på sett og vis får stå for din regning. Alle barn er ikke med på det samme, foreldrene prioriterer ulike aktiviteter. Noen får ikke være med på fotball fordi foreldrene ikke har tid til å stå kioskvakt, andre får ikke gå på ridning fordi foreldrene synes det er for dyrt. Det jeg synes er problematisk er hvis økonomi ekskluderer noen fra å kunne bli med på miljøbyggende opplegg. At foreldrene nedprioriterer det på grunn av tid eller penger synes jeg blir litt annerledes tross alt.
![]() |
#15 |
Kontrollfrik
Joda, men jeg skrev jo det fordi jeg vet at det er mange som ikke kan blir med på sånt pga penger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ej ikke møjkets heije
|
Fordi det er koselig.
![]() |
![]() |
#17 |
En som trener
|
![]() Sv: Spinnoff: dyre klassearrangementJeg synes vel ærlig talt ikke den var helt grei. Jeg kan tenke meg det var veldig sårt å være blant jentene som veldig, veldig gjerne hadde lyst til å se Annie, og "alle de andre skal". Og kanskje måtte finne på en unnskyldning for hvorfor man ikke kunne, fordi man ikke vil si at man ikke har råd. Jentene snakket helt sikkert mye om teateropplevelsen både før og etter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Er frisk!
|
Jeg skjønner godt tankegangen din her. Noen ganger blir det plutselig litt valg mellom pest og kolera - det hadde jo ikke vært noe ok om dere reiste syv eller åtte stykker og IKKE hadde spurt resten heller.
![]() |
#19 |
Kontrollfrik
Det var det jeg mente også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |