Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Hjelp til ny laptop

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-03-14, 20:42   #1
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Hjelp til ny laptop

Jeg vurderer å kjøpe ny PC og har ikke anelse på hva som finnes og hva som er bra. Jeg har ikke tenkt å bruke så altfor mye på dette, men selvsagt ønsker jeg en vare jeg blir fornøyd med.
Den skal hovedsaklig brukes til surfing, se filmer og musikk, men jeg skal også ha den til bilderedigering i Adobe Lightroom. Ønsker også mulighet for dvd.

Kan noen hjelpe?

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-14, 20:51   #2
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Hjelp til ny laptop

Jeg er forbeholden med å direkte anbefale et bestemt merke eller modell, det er så mange av dem; men jeg kan si at jeg valgte en Samsung 9 serie med 15" skjerm og god prosessor, og jeg bruker den til alt mulig både jobb og fritid; se film, tv, prosjektor, bank, kontorarbeid, skrive.... (den krever eksternt DVD rom, min er dual boot med Windows og Ubuntu som var lett å legge inn). Jeg arbeider også på en Macbook pro med ca 15" skjerm, også en fin maskin. Der er andre gode maskiner, og det spørs veldig hva man ser etter. Jeg har hatt flere HP maskiner jeg har vært fornøyd med før, men de to siste jeg har vært borti (en ca ett år gammel og en annen kjøpt nå i februar) har ikke hatt særlig bra batterikapasitet, heller blass skjerm i forhold til dagens standard, og innebygget nettverkskort har heller ikke vært det mest langtrekkende sammenlignet med Macbook pro og Samsung 9 serien. Det er litt bedre lyd i HP maskinen (Premier Experience-serien) som jo er et pluss om man ikke har gode høyttaler å koble til. i5, i7 og AMD a10 prosessor funker til det meste med film og billedredigering til hobbybruk, uten at jeg har full oversikt eller erfaring. Selv syns jeg det er verd å legge i en tusenlapp eller to ekstra for å få en god skjerm og rask maskin, men når det er sagt; jeg kjøper den maskinen jeg har råd til.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-14, 21:24   #3
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp til ny laptop

Ja, jeg har faktisk råd til å legge litt i det, men samtidig så ønsker jeg ikke å bruke for mye på den.

Hva synes dere om denne?

Den har ikke DVD, men ellers så ser det jo fint ut?

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-14, 22:36   #4
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Hjelp til ny laptop

Den har SSD, og det skal i teorien gjøre den raskere enn de andre maskinene listet på samme siden (det ser ut til at de har vanlig harddisk), men jeg vet ikke hvor mye i3 prosessor trekker ned hastigheten. Den virker helt grei, kanskje noen med i3 prosessor kan dele sine erfaringer. Selv valgte jeg rask prosessor, for om maskinen får et langt liv (+4 år) merker man ofte at oppdateringer og ny programvare krever mer.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-14, 22:40   #5
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp til ny laptop

Ja, håper flere kan svare.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-14, 12:58   #6
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjelp til ny laptop

Opprinnelig lagt inn av arrow, her.

Den har SSD, og det skal i teorien gjøre den raskere enn de andre maskinene listet på samme siden (det ser ut til at de har vanlig harddisk), men jeg vet ikke hvor mye i3 prosessor trekker ned hastigheten. Den virker helt grei, kanskje noen med i3 prosessor kan dele sine erfaringer. Selv valgte jeg rask prosessor, for om maskinen får et langt liv (+4 år) merker man ofte at oppdateringer og ny programvare krever mer.

For å si det slik: Jeg ville heller hatt i3+SSD enn i5+harddisk....
Selv min 5 år gamle MBP fungerer greit til det meste etter at den ble oppgradert fra disk til SSD...

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-14, 13:12   #7
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp til ny laptop

Jeg ville ikke valgt laptop uten touchskjerm, men det er jo meg, og jeg har vendt meg til det. Gull for å variere en ellers nokså monoton tastatur/mus-hverdag på jobb.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-14, 14:40   #8
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp til ny laptop

Touch er ikke nødvendig.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-14, 16:08   #9
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp til ny laptop

Opprinnelig lagt inn av Akseliane, her.

Jeg ville ikke valgt laptop uten touchskjerm, men det er jo meg, og jeg har vendt meg til det. Gull for å variere en ellers nokså monoton tastatur/mus-hverdag på jobb.

Hvordan fungerer touchskjerm? Ser den ut som en vanlig laptop, bare med trykke-mulighet?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-14, 18:20   #10
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp til ny laptop

Ja, skjermen blir som et nettbrett men ellers er det som en vanlig laptop. Uavhengig av moderne eller klassisk desktop i Windows 8, sel om moderne er laget mtp touch.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no