|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ute på tur
|
![]() Utdrikningslag - hvem skal inviteres?Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare dette, men saken er den.
![]() |
#2 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Utdrikningslag - hvem skal inviteres?Det har variert litt, men det vanlige er vel at alle de som er invitert i bryllupet blir spurt om de vil være med. Jeg gjorde iallefall det når jeg var forlover til min venninne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Utdrikningslag - hvem skal inviteres?Jeg syns det er riktig å invitere brudens nærmeste venner. Om søsteren til brudgommen er en av disse, bør hun inviteres. Det er ikke vits i å invitere en som man var venn med gjennom barndommen, om disse treffes hvert fjerde år, kun fordi de har kjent hverandre lenge.
![]() |
#4 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Utdrikningslag - hvem skal inviteres?Her er det snakk om et stort bryllup med over 100 gjester, så når jeg snakker om alle kvinnelige gjester, så mener jeg bare venner, søskeen og søskenbarn. Ikke tanter, bestemødre, svigermødre eller mødre
![]() |
#6 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Utdrikningslag - hvem skal inviteres?
Ja, og det er litt my way or the high way der
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Utdrikningslag - hvem skal inviteres?Det er da ikke forloveren som skal bestemme hvem som skal bes? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Ute på tur
|
Jeg har også tatt opp det med forloveren, men det vil hun ikke. Hun har fått gjestelisten fra brudgommen og fra den har hun plukket 12 stk som har kjent bruden fra barndommen/skole/høyskole. Nye venner og ny familie er helt utelatt.
![]() |
#10 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg ville spurt bruden direkte om hvem hun gjerne vil ha med seg under utdrikningslaget. Det skulle bare mangle at ikke hun skal få ha siste ordet her, det er jo hennes dag! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Teit forlover. Ta med hammer og spiker og heng henne opp på veggen til hun går med på å snakke med bruden.
![]() |
#12 |
Ute på tur
|
Man henger ikke denne venninnen min på veggen :litt redd:
![]() |
#13 |
Peppy!
|
![]() Sv: Utdrikningslag - hvem skal inviteres?Oi, den er kinkig. Å blande seg opp i forloverens planer er ikke nødvendigvis så heldig. Da kan du fort bli stemplet som den sjalu venninnen som ikke fikk bli forlover... :annenhåndserfaring: Jeg håper du klarer å overtale forloveren. Det er brudens dag, og det hadde vært trist om hun skulle bli skuffet. Lykke til! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Lager seg en tittel.
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Utdrikningslag - hvem skal inviteres?Jeg trodde iallefall det var vanlig at bruden hintet om hvem hun ville ha der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
villende
|
![]() Sv: Utdrikningslag - hvem skal inviteres?Det første jeg ville gjort var å forhøre meg med forloveren om hva bruden har ytret av ønsker i forhold til hvem som bør delta i utdrikningslaget. Har hun ikke sagt noe spesielt bør man forholde seg til den listen som bruden har utarbeidet. Det er direkte ufint å utelate noen bare fordi forloveren ikke kjenner disse godt (syns jeg, da). |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Utdrikningslag - hvem skal inviteres?Å invitere alle kvinnelige gjester (i passe alder) er ikke noe jeg har vært vant til. Jeg driver og arrangerer utdrikningslag i disse dager, og for å unngå sure miner og glemte fjes så spurte jeg bruden om hvem hun ville jeg skulle invitere. Og ba henne inkludere mailadresse |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Ute på tur
|
Bruden har ikke ytret noen ønsker eller gitt noen liste. Forloveren har fått gjestelisten fra brudgommen.
![]() |
#18 |
villende
|
![]() Sv: Utdrikningslag - hvem skal inviteres?Da ville jeg sagt at det faktisk er viktig å ta en samtale med bruden om hun har noen forventninger til hvem som bør være tilstede i utdrikningslaget, eller om det er helt opp til forloveren å bestemme. Jeg er inderlig klar over at det er mye vanskeligere og krever en del mer jobb å planlegge et utrikningslag hvor det er flere av deltakerene man ikke kjenner, enn et utdrikningslag der alle som deltar kjenner hverandre godt. Men det man bør huske på når man er forlover er at dette er brudens dag. Det er bruden som skal føle at hun har fått en spesiell opplevelse, og da er det også viktig å ta hensyn til hennes ønsker og følelser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Smugleser
|
Lykke til - og hvis du er veldig glad i bruden, så bør du kanskje ta på deg jobben med å omvende forloveren ved å ta dette opp med bruden. Dersom hun er endel sammen med de hun har blitt kjent med etter at hun traff mannen, så er det vel naturlig å invitere dem med.
![]() |
#20 |
Ute på tur
|
Det er dette jeg håper å greie å formidle til forloveren i morra. Hun har litt spesielle oppfatninger av hva en slik dag skal innholde og hvem som skal delta. Bla planlegger hun å invitere til fest på kvelden, der alle guttene vi kjenner også blir invitert.
![]() |
|
|