|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Tilbehør til lakseformJeg er rimelig avhengig av en god del grønnsaker til middag. Hvis ikke så spiser jeg for mye hovedrett og potet/ris/pasta. Ofte blir det brokkoli og gulrøtter vi har til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
endelig ferdig studert
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tilbehør til lakseformVil ikke de fleste rotgrønnsaker passe til en slik rett? Blomkål smaker også godt til laks.
![]() |
#3 |
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tilbehør til lakseformTerninger av søtpotet, gulrot og pastinakk, stekt i panne og krydret med urtesalt er kjempegodt til alle typer fisk.
![]() |
#4 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Tilbehør til lakseformEn frisk salat av mango, tomater (fjerne frøene/det bløte), avokado og rødløk, alt i små terninger. Veldig friskt og godt til laks. Til en sånn form syns jeg også revne gulrøtter hadde vært godt, eller en helt grønn salat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Tilbehør til lakseformErtepure; kok frosne grønne erter møre, sil av og mos i stavmikser, smak til med creme fraishe, maldonsalt og revet parmesanost. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Live and let live
|
![]() Sv: Tilbehør til lakseformJeg synes det er deilig å såvidt steke/wokke finstrimlet gulrot, kålholde, og kålrot og fennikel (og gjerne bønnespirer om jeg har i hus), så det er varmt og begynt å bli mykt, men likevel knaser sprøtt.
![]() |
|
|