|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hva gjør vi i Bergen?Mannen har lyst til at vi skal reise en helg til Bergen. Hva gjør vi? Hva burde vi se? Hvor burde vi spise og hvor er det hyggelig å sitte på kvelden for en øl? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Stadig innom
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjør vi i Bergen?Ingen svar ennå? Det er vel masse bergensere her. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hva gjør vi i Bergen?Vi var nettopp en helg i Bergen. Jeg bodde i Bergen i over 4 år, men verken mann eller barn hadde vært der før.
|
|
|
|
#5 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Hva gjør vi i Bergen?Byspasering er jo fint, anbefaler Bryggen og skostredet om dere vil litt bort fra de vanlige kjedebutikkene som finnes i sentrene rundt Torvalmenningen.
|
|
|
#6 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Hva gjør vi i Bergen?Jeg ville tatt Fløibanen og sett på utsikten. Eventuelt gått en liten tur der oppe om dere liker å gå på tur. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Hva gjør vi i Bergen?Naboen er også et fint sted, både for å spise god og enkel mat - og drikke et variert utvalg av øl i kjelleren etterpå. Kafé Opera er bra for lunsj eller å dele ei god flaske rødvin på kveldstid. Her er det vel klubbkvelder innimellom med utvalgte av byens DJ'er.
|
|
|
#8 |
|
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjør vi i Bergen?Avhengig av været og av hvor lenge dere er der, samt om dere liker fotturer, turen fra Ulriken til Fløyen over "Vidden" er fantastisk!! Zupperia er en fin og uformell kafé/restaurant med god og nokså rimelig mat. Hører veldig mye bra om Nama, en sushirestaurant på/like bak Bryggen, har ikke vært der selv. Vinbaren på Hotell Augustin skal være verdt et besøk, hører jeg. Jeg digger Pergola, italiens mat- og vinbar med herlig uteservering i en knøttliten bakgård, Nedre Korskirkealmenning.
|
![]() |
|
|