|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() The act of killingDokumentaren The act og killing ligger på NRKs sider en stund til. Mulig jeg burde hatt spoliertagger her, men jeg vet ikke hvordan man gjør det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: The act of killingDisse her har jo vært respektert i samfunnet og har vel aldri tenkt noe særlig på at de handlingene de har gjort var onde. Jeg tenker at det kan være at det blir et oppgjør om ikke så lenge i fremtiden, det går mot det.
![]() |
#3 |
Unik
![]() Sv: The act of killing...men bare det at han ikke innså før nå, at hans torturofre hadde dødsangst? Han ble jo oppriktig sjokkert når han tenkte igjennom det. Nesten 50 år etterpå! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Leser
|
![]() Sv: The act of killingDisclamer: Har ikke sett filmen.
Det er ganske vanlig at mennesker fjerner seg fra sine egne handlinger ved å bruke teknikker som: Fremmedgjøring, rasjonalisering etc Dette kjenner man igjen fra kriger over hele verden og også i slavehandel, generell diskriminering og sist, men ikke minst: Jødeutryddelsen i under 2.verdenskrig.
![]() |
#5 |
Unik
![]() Sv: The act of killingJa, det er bare så utrolig fascinerende å se det på så nært hold som i denne filmen, forvirringen han opplever når det kanskje demrer for ham. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|