|
|||||||
| Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
| Se resultatene: Hva synes du om juksebunader til barn? | |||
| De er helt flotte! |
|
57 | 36,54% |
| De er grelle! |
|
17 | 10,90% |
| Jeg bryr meg virkelig ikke... |
|
21 | 13,46% |
| Noen av dem er fine, andre er mindre fine. |
|
61 | 39,10% |
| Deltakere: 156. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
I disse bunadstider - hva synes dere om juksebunader til barn?Det finnes jo et utall forskjellige liksom-bunader til barn. Jeg tenker på typen fra Cubus til 299,- og lignende. Hva synes dere om disse? Er de fine? Er de stygge? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Sliter med tastaturet
Sv: I disse bunadstider- hva synes dere om juksebunader til barn?Med en stemme så langt er det liten tvil om at jeg ikke har sansen ... |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Audacious
|
Sv: I disse bunadstider- hva synes dere om juksebunader til barn?Jeg liker ikke det at de gir seg ut for å være bunader - dvs. at jeg irriterer meg over språkbruken - at de omtales som bunad både av de som kjøper dem til ungene sine og ikke minst av de som selger dem. Draktene i seg selv kan være greie nok, som en variant av pentøy inspirert av folkedrakttradisjonen.
|
|
|
#4 |
|
trøtt
|
Sv: I disse bunadstider- hva synes dere om juksebunader til barn?Så lenge de markedsføres som festdrakter har jeg få motforestillinger. Smaken er som kjent delt, og jeg synes at noen drakter er fine, mens andre ikke er fullt så fine. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: I disse bunadstider- hva synes dere om juksebunader til barn?Det er vel unødvendig å si hva jeg mener. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Sv: I disse bunadstider- hva synes dere om juksebunader til barn?Festdraktene, vel noen av de er fine. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
intro
|
Sv: I disse bunadstider- hva synes dere om juksebunader til barn?
Enig. Jeg synes det er mye snobberi rundt bunader, og det irriterer meg langt mer enn hvorvidt enkelte rimelige barnefestdrakter måtte være grelle. Hvis jeg kunne ertet på meg noen forståsegpåere ved å kle jenta mi i festdrakt fra Obs, så gjerne for meg.
|
|
|
|
#9 |
|
søt
Sv: I disse bunadstider- hva synes dere om juksebunader til barn?Fine!
|
|
|
#10 |
|
padawan
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: I disse bunadstider- hva synes dere om juksebunader til barn?Det er jo mange forskjellige typer. Noen er fine og andre ikke. Lille har hjemmestrikket festdrakt som moren min har strikket. Jeg synes den er veldig fin.
|
|
|
#11 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: I disse bunadstider- hva synes dere om juksebunader til barn?De er da helt greie, de. Klart at det er mange forskjellige, både i form og farge.
|
|
|
|
#12 |
|
superbruker
|
Sv: I disse bunadstider- hva synes dere om juksebunader til barn?Jeg syns festdraktene er fine, de fleste i hvert fall. Det er en fin erstatning for bunad. Å bruke flerfoldige tusen på en barnebunad som kun brukes noen få ganger i løpet av et par år er bortkastet, synes jeg. Så lenge det er er til barn er det greit.
|
|
|
#13 |
|
Ferdiglada
Sv: I disse bunadstider- hva synes dere om juksebunader til barn?Eg syns dei er heilt fine eg. Kunne ikkje ramla meg inn og kjøpt ekte bunad til små barn.
|
|
|
|
#14 |
|
Bare sær
Sv: I disse bunadstider- hva synes dere om juksebunader til barn?Ekte bunad behøver jo ikke være så forferdelig dyrt. Jentungen min har rondastakk; jeg hadde den da jeg var liten, og husker at den passet i mange år. Etter det har søsteren min hatt den, og hennes datter. Den var ikke ny da jeg fikk den heller. Og den holder fortsatt i mange, mange år.
|
|
|
#15 |
|
Fortynnet
|
Sv: I disse bunadstider- hva synes dere om juksebunader til barn?Jeg syns de er helt fine, eller det vil si, de fins vel i mange kvaliteter og både fine og mindre fine. Ekkel polyesterjvalitet er ikke noe jeg kjøper uansett. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Ferdiglada
Sv: I disse bunadstider- hva synes dere om juksebunader til barn?For å vere heilt ærlig overraske denne tråden meg. Trudde liksom at det var gjengs at "bunad" til barn var drakter kjøpt på Cubus og slikt.
|
|
|
|
#17 |
|
Fola Blakken
|
|
|
|
|
#18 |
|
navnet sjemmer ingen
For meg er det en utrolig at noen kaller drakter kjøpt på Obs for bunad. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: I disse bunadstider- hva synes dere om juksebunader til barn?Dei er fine. Ikkje like fine som ekte bunadar, men heilt greie plagg til barn som på ein vanleg 17.mai sølar is og ketsjup og ramlar og snublar. Akurat som barn skal.
|
|
|
#20 |
|
Duracell
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Sv: I disse bunadstider- hva synes dere om juksebunader til barn?Jeg er enig i at de bør kalles festdrakter, men det er jo mange fine da
|
![]() |
|
|