Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Flytte SMS/MMS fra en iPhone til en annen

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-03-14, 17:01   #1
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Flytte SMS/MMS fra en iPhone til en annen

Jeg må bytte fra en iphone til en annen, og har en iCloud-konto som tar jevnlige back ups fra telefonen. Nå ser jeg imidlertid at den ikke kopierer meldingene mine, og de vil jeg gjerne ha over på den nye telefonen. Har googlet, og ser at det skal gå an å laste opp meldinger via iCloud, men jeg finner ikke ut hvordan jeg gjør dette. Noen som vet? Jeg har 1,4 GB tilgjengelig lagringsplass i huskeskyen min - kan det tenkes at innholdet i Meldingsmappen er for stor til at det kommer opp som alternativ? (Har logget meg på iCloud både via PC og telefon uten å finne "Meldinger" som alternativ å ta back up av.)

Er det noe annet jeg bør tenke på? (De andre byttene fra en iPhone til en annen har vært forårsaket av telefon som knelte og gikk i svart etter uheldig oppgradering av IOS så der har jeg måttet starte på scratch uansett.)

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 17:14   #2
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Flytte SMS/MMS fra en iPhone til en annen

Da jeg byttet telefon tok ejg sikkerhetskopi i itunes, som jeg så oppdaterte den nye fra. Alle meldinger var tilstede.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 17:16   #3
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flytte SMS/MMS fra en iPhone til en annen

Knytte den til iTunes på mac'en? Sikkerhetskopiere gammel telefon. Koble til ny fon og få spørsmål om denne skal erstatte den gamle, svar ja og vips. Alt overført til ny fon.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 17:20   #4
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Flytte SMS/MMS fra en iPhone til en annen

Det er derfor jeg elsker itunes. Enkeltpenkelt!

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 19:36   #5
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Flytte SMS/MMS fra en iPhone til en annen

Tusen takk for svar! Men jeg har ikke Mac. Har dog iTunes på vanlig laptop - kan jeg fortsatt synce disse? (Tror jeg har gjort det før i forbindelse med oppgradering av iOS altså, men etter at først den ene iPhonen krasjet da jeg gjorde det, for så å få tilsendt ny som også krasjet da jeg gjorde det turde jeg ikke å gjøre det på den siste som ble tilsendt og dermed har jeg havnet helt bakpå når det gjelder å koble telefonen til noe.)

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 20:49   #6
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Flytte SMS/MMS fra en iPhone til en annen

Ta iCloud-backup også setter du opp den nye fra iCloud-backup. Da kommer det meste med.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 20:53   #7
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flytte SMS/MMS fra en iPhone til en annen

Jeg har nettopp satt opp ny iPhone idag etter at min iPhone brøt sammen på tirsdag. Jeg har vært litt bevisstløs på iCloudkopiene, men det viste seg at jeg hadde en kopi fra lørdag. Jeg satte opp ny telefon fra denne og fikk med meldinger fra da.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 21:21   #8
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Flytte SMS/MMS fra en iPhone til en annen

Takk for svar!

Telefonen laster opp sikkerhetskopi automatisk når den er koblet til Wifi og lader, men tok en ekstra nå før jeg startet overføringen. Men jeg fikk ikke opp at Melding-appen var en del av det som ble lastet opp så jeg prøvde meg i iTunes igjen slik -ea- skrev. Det gikk et par lys opp for meg (måtte avinstallere og installere iTunes på nytt fordi den fusket litt) i forhold til hvordan ting funker, og fikk tatt en sikkerhetskopi fra telefonen der også så nå er jeg i gang med gjenoppretting til den nye telefonen. Aner ikke om meldingene kommer med (håper det er som hos deg, apan!), eller om det er lurt å gjenopprette fra en iPhone3(?) til en iPhone 5S(?), men vet at jeg hadde utsatt det mye lenger om jeg ikke bare fikk gang på det nå, for jeg hater slike ting som jeg ikke skjønner, så får vi se hvordan det går. Den andre er i tusen biter etter en heller klønete manøvrering av meg så den er rimelig ubrukelig siden den lekker glassbiter :/

Tusen takk for svar og hjelp!

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 21:30   #9
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flytte SMS/MMS fra en iPhone til en annen

Men du er sikker på at ikke det allerede ligger i iClouden da? Jeg valgte bare at jeg skulle gjenopprette fra iCloudkopi da jeg slo på ny iPhone? 5S hos meg idag også og 4ern jeg hadde er dau som en sild, så jeg var rimelig glad da jeg gjenopprettet fra skyen og fikk inn bilder og det hele.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 22:28   #10
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Flytte SMS/MMS fra en iPhone til en annen

Nei, jeg er ikke sikker på det, men det kan tyde på at det gjør det, for en kompis av mannen som er på besøk nå sa at det fulgte med da han brukte iCloud til å overføre fra den gamle til den nye. Jeg har foreløpig kun overført via iTunes og da fulgte alle meldingene med.

Flaks at du hadde så nylig oppdatert huskesky, apan! Her gikk det fort ukevis mellom hver oppdatering fordi jeg hadde slått av WiFi (pga ustabilt WiFi mens vi ventet på det ordentlige vi skulle ha, og så har jeg uansett ubegrenset datatrafikk(?) i abonnementet mitt) så jeg oppdaget det heldigvis og fikk fikset på det. Har også overført bildene direkte til PC fra iPhone for å være på den sikre siden selv om de altså kommer automatisk på PCen via iCloud. Problemet er at jeg er for dum til å forstå slike ting fullt ut og derfor ikke tør å ta noen sjanser og så blir det dobbelt opp (i dette tilfellet trippelt opp da) Men nå vet jeg en ting og to om iTunes og oppgraderinger så forhåpentligvis går det bedre fra nå av.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 23:13   #11
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flytte SMS/MMS fra en iPhone til en annen

Hos meg var hele - absolutt alt - innholdet på den gamle telefonen med over på den nye. Jeg byttet fra 3 til 4.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 23:26   #12
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Flytte SMS/MMS fra en iPhone til en annen

Ja, det (lille) jeg har trykket på den kan tyde på det samme

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-14, 08:39   #13
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flytte SMS/MMS fra en iPhone til en annen

Jeg har flyttet fra over med icloud to ganger - begge ganger har alle meldinger blitt med.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no