|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Dårlig husmor
|
![]() Before Sunrise, Before Sunset og Before MidnightJeg husker at jeg så Before Sunrise da den først kom i 1995. Ethan Hawke og Julie Delpy som møter hverandre på et tog og tilbringer en natt sammen før de drar hver sin vei igjen. Jeg husket at jeg likte den, men tydeligvis ikke godt nok til at jeg så oppfølgeren, Before Sunset, da den kom i 2004. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Before Sunrise, Before Sunset og Before MidnightDu er ikke alene om å like og anbefale disse. Jeg var ikke klar over at det var kommet en til, så takk for tipset!
![]() |
#3 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Before Sunrise, Before Sunset og Before MidnightJeg husker jeg elsket Before Sunrise. Film nr 2 kom på et tidspunkt da jeg så lite film og stort sett ikke hadde overskudd til å få noe ut av de jeg faktisk så. Jeg vet jeg har sett den, men husker lite. Tror det kan bli en trippelmaraton av dette nå.
![]() |
#4 |
Tvåtusentalssuffragett
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Before Sunrise, Before Sunset og Before MidnightJeg elsker, elsker, elsker disse filmene. Har sett dem fortløpende, og føler at jeg har blitt voksen i takt med Celine og Jesse. Jeg har reist mye på interrail, både før jeg traff Xian-mannen og sammen med ham, og synes den første filmen virkelig klarer å gjengi hvordan det kan være med slike korte, intense møter i fremmede byer. Og så: Farvel.
![]() |
#5 |
kamerat
|
![]() Sv: Before Sunrise, Before Sunset og Before Midnight
![]() |
#6 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Before Sunrise, Before Sunset og Before MidnightJeg elsker også disse filmene, og enkelheten i historien. Det enkle er ofte det beste?!
![]() |
![]() |
#7 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Before Sunrise, Before Sunset og Before MidnightJeg har nettopp sett de to første filmene. Jeg forelsket meg i den første, men syns den andre mistet litt av stemningen.
![]() |
#8 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Before Sunrise, Before Sunset og Before MidnightJeg har sett de to første og likte dem veldig godt. Jeg har ikke sett den siste ennå, må liksom være i rette stemningen til den.
![]() |
#10 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Before Sunrise, Before Sunset og Before MidnightJeg kjenner en som gikk fra Before Midnight og jeg trodde ikke mine egne ører da han sa at det var så kjedelig at de gikk.
![]() |
![]() |
#11 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Before Sunrise, Before Sunset og Before MidnightJeg har gått fra filmer jeg ikke gadd å se ferdig, men ikke ofte. Hud av Vibeke Løkkeberg er den eneste jeg husker. Jeg kjente bare at livet var for kort til å bli sittende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Fola Blakken
|
Definisjonen på paranoia: når du er på Løkkebergfilm og du tror det sitter noen bak deg.
![]() |
![]() |
#13 |
Tvåtusentalssuffragett
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Before Midnight er halvannentime intens dialog mellom Celine og Jesse. Og ikke et øyeblikk kjedelig.
![]() |
#14 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Before Sunrise, Before Sunset og Before MidnightFilmene er som nevnt mine absolutte favoritter.
![]() |
#15 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Before Sunrise, Before Sunset og Before MidnightJeg så before sunrise da jeg var 16 (eller kanskje litt senere, på video?). Jeg husker den som utrolig intetsigende, platt og stappfull av tomme klisjéer og banaliteter. På den ene siden er jeg litt nysgjerrig på om jeg ville likt den bedre nå, som voksen. På den andre siden tenker jeg at livet er for kort til å kaste bort på filmer fulle av klisjéer og banaliteter.
![]() |
#16 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Before Sunrise, Before Sunset og Before MidnightJeg elsker ikke disse. Har nå sett de to første, og ser ikke sjarmen i det hele tatt. Antagelig helt feil tid i livet å se dem, for de opplevdes veldig platte, banale og sjarmløse. Jeg klarer ikke tro på eller like skuespillerne heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Before Sunrise, Before Sunset og Before MidnightJeg elsket den første intenst den gang da, og var også entusiastisk og begeistret for den andre. Jeg skal definitivt se denne også.
![]() |
#18 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Before Sunrise, Before Sunset og Before MidnightMåtte dra opp denne igjen. Eg satt einsom og forlatt på lørdagskvelden og trykte på fjernkontrollen og kom tilfeldigvis innom ein kanal akkurat i det "Before Sunrise" begynte. Eg hugsa vagt ein tråd om den filmen her inne og fant ut at eg måtte sjå filmen sjølv om det eigentlig var leggetid. Og gjett om eg blei hekta! I går og i dag har eg sett dei to siste filmane også. Nydelig trilogi!
![]() |
#19 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Before Sunrise, Before Sunset og Before MidnightOg så må eg nevne at filmen fascinerte meg litt ekstra fordi eg har ei venninne som har opplevd noko liknande in real life. Men det gjekk ikkje ni år mellom første og andre møte, for ho fant epost-adressa hans på nettet. No er dei gift!
![]() |
#20 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() Sv: Before Sunrise, Before Sunset og Before MidnightSamme regissør ja! "Boyhood" har fått kjempekritikker og fra det jeg har leste om den, virker det som et utrolig annerledes, kult og spennende prosjekt. Skal helt klart ses.
![]() |
|
|