|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Absolut ateist
|
![]() Tipser dere?Og hvor mye, ca, i prosent? Jeg tipser vanligvis et sted mellom 10 og 20 %. Det kommer an på hvor mye jeg har betalt, servicen, hvor god maten var etc.
![]() |
#3 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Tipser dere?Jada, jeg tipser, men ikke så mye som 20% nei. Så eksepsjonell service har jeg aldri fått at det har vært noe tema. Jeg runder gjerne opp til et passende beløp og om det blir 5% eller 10% eller noe i mellom synes jeg det er OK.
![]() |
#4 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tipser dere?Jeg pleier vel å legge til ca 10% (nærmeste runde tall), men det hender også at jeg lar være dersom hverken service eller mat er noe annet enn det man bør forvente som absolutt minimum og mindre enn det. I tillegg kommer det vel an på humøret til de som serverer. Når noen er paddesure og roter det til får de null tips. Noe må de jo gjøre for lønna si også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Livsnyter
|
![]() Sv: Tipser dere?Er gift med en raus tipser så når han er med blir det endel tips. Ellers ligger jeg på 10-20% (rundes oppover). |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
awesom
|
![]() Sv: Tipser dere?Jeg tipser så og si alltid, men så jobber jeg på restaurant og da.
![]() |
#7 |
trøtt
|
![]() Sv: Tipser dere?Jeg pleier å tipse, rundt 10 % sånn omtrentlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Originala
|
![]() Sv: Tipser dere?På restaurant tipser jeg vanligvis rundt 10 %. På kafeer gir jeg sjelden tips. Jeg synes det er merkelig når jeg skal taste inn totalbeløp når betaler med kort når jeg bestiller mat på en kafe. Jeg har sjøl gått fram til disken og bestilt maten og jeg aner ikke hvordan maten smaker eller om jeg må vente lenge før den kommer på bordet. Da tipser jeg normalt ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() Sv: Tipser dere?Ja, jeg tipser! I Norge og Europa 10-15% og i USA 20% (ettersom de der lever på tipsen, grunnlønnen fra arbeidsgiver er bare symbolsk).
![]() |
#10 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Tipser dere?Dersom jeg opplever helt elendig service, så tipser jeg en krone.
![]() |
#11 |
Lysende norsk flaskekoker
|
![]() Sv: Tipser dere?Jeg tipser så og si alltid på restaurant og cafeer med servering ved bordet. Det skal være elendig service og/eller dårlig mat for at jeg ikke gir noe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Getting in tune
![]() Sv: Tipser dere?Tipser som regel 10%, noe over hvis jeg har fått super service, og ingenting dersom jeg har fått dårlig service.
![]() |
#13 |
Nybegynner
Medlem siden: Apr 2007
![]() |
![]() Sv: Tipser dere?Tipser mellom 10 og 20 %, hvis vi er fornøyde. Og det er vi da vanligvis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
sporadisk
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tipser dere?
Samme her!
Denne var nesten bedre.
![]() |
#15 |
Passiv
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Tipser dere?10% omtrent. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Tipser dere?Tipser rikelig jeg. Nesten alltid. De skal være direkte uhøflige for at jeg ikke tipser. Tips er lønn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Tipser dere?Noen steder står det på regningen at tips er lagt inn automatisk. Men som regel tipser jeg ja, alt etter hvor god servicen er. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Tipser dere?Jeg har ennå ikke latt være å tipse, selvom servicen noen ganger har vært under pari. Jeg pleier å gi rundt 10%. Jeg har jobbet i bar selv, og vet hvor kjærkomment det er med tips.
![]() |
![]() |
#19 |
Tatt på
|
![]() Sv: Tipser dere?Noen ganger gir jeg mye i tips, andre ganger lite eller ingenting. Kommer an på om jeg er på cafe eller restaurant og om jeg synes servicen har vært god eller dårlig. Tipser jeg, så runder jeg som regel opp til nærmeste hundrelapp eller gir de 10-erne og 20-kronene jeg har i lommeboka akkurat da.
![]() |
#20 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Akershus
![]() Sv: Tipser dere?
![]() |
|
|