Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Herlighet ... Breaking Bad tar kaka (spoilers)

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-04-14, 22:50   #1
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv

Cumulus sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Herlighet ... Breaking Bad tar kaka (spoilers)

Jeg har elsket Beaking bad til nå. Men nå har vi begynt på siste sesong, og makan.... fra å være en intelligent serie med spennende løsninger og plot, har det blitt en smørje av blod, vold og billige løsninger. Jeg orket ikke se mer i dag, da Hank ble drept var det nok for meg....

Hva mener dere?

Sist redigert av Toffskij : 01-04-14 kl 23:01. Årsak: Spoilertagget litt
Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-14, 22:56   #2
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Herlighet.... Breaking bad tar kaka

Jeg mener at du tar 100 % feil. Billige løsninger?!

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-14, 22:56   #3
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pluss at du kan vurdere å spoilertagge deler av innlegget ditt.

Gammel 01-04-14, 22:57   #4
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du spoiler jo litt her nå for folk som ikke har sett siste sesong.

Jeg oppfatter den ikke som dårligere enn de andre sesongene, og liker hele serien veldig godt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-14, 22:59   #5
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Herlighet.... Breaking bad tar kaka (spoilers)

Du syns ikke det var noe særlig blod og vold før i siste sesong altså?

Gammel 01-04-14, 23:00   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Whaat? Det finnes jo ikke en mer fantastisk serie, dette er blasfemi, I tell you!

Hank BA jo om å bli drept i de to siste sesongene, det hadde nesten vært skuffende og urealistisk om han ikke ble myrdet. Det var jo ikke akkurat noe sjokk.

Gammel 01-04-14, 23:03   #7
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Sv: Herlighet.... Breaking bad tar kaka (spoilers)

Og den episoden du snakker om, er jo en fantastisk, genial, hårreisende episode.

Ozymandias
I met a traveller from an antique land
Who said: Two vast and trunkless legs of stone
Stand in the desert. Near them, on the sand,
Half sunk, a shattered visage lies, whose frown,
And wrinkled lip, and sneer of cold command,
Tell that its sculptor well those passions read
Which yet survive, stamped on these lifeless things,
The hand that mocked them and the heart that fed:
And on the pedestal these words appear:
"My name is Ozymandias, king of kings:
Look on my works, ye Mighty, and despair!"
Nothing beside remains. Round the decay
Of that colossal wreck, boundless and bare
The lone and level sands stretch far away.

Gammel 01-04-14, 23:12   #8
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Sv: Herlighet ... Breaking Bad tar kaka (spoilers)

Altså, jeg kan forstå at man ikke orker å se mer etter den episoden, men grunnen til at man ikke vil det, er ikke at episoden var dårlig. Jeg har til tider måttet se Breaking Bad ganske sakte, fordi jeg ble så rystet av en del av episodene og har grudd meg sånn til hva som kommer etterpå. Det er ingen behagelig serie. Men fantastisk.

Gammel 01-04-14, 23:19   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rystende ja, det er bare fornavnet. Jeg har hatt så mye kynnere gjennom enkelte av episodene (togran, anyone?) at jeg nesten trodde det skulle gå over i fødsel! Seriøst.

Gammel 01-04-14, 23:59   #10
Cumulus

Cumulus sin avatar

Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Oj, beklager, det var ikke meningen å røpe noe. Takk for at det ble dekket til. Jeg kommer ikke til å se resten av serien, men skjønner jeg har sterke motstandere.

Gammel 02-04-14, 00:11   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Klarer du virkelig å la være å se mer, hva som skjer videre?

Gammel 02-04-14, 08:12   #12
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Du må se resten!

Gammel 02-04-14, 08:38   #13
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jeg elsket serien. Men var glad da den var ferdig. Var jk helt frynsete til slutt.

Gammel 02-04-14, 08:39   #14
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Den var veldig slitsom å se. Men utrolig bra.

Gammel 02-04-14, 08:40   #15
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Hva mener dere?

Jeg mener at du må være riv, ruskende gal. En genial serie.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-14, 09:29   #16
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan ikke begripe den reaksjonen, jeg heller. Jeg er enig i at det er en tidvis fæl serie, og at siste sesong rev skikkelig. Men for det første synes jeg det er helt utrolig bra, og for det andre synes jeg det som skjer i siste sesong er en helt rimelig og naturlig konsekvens av de foregående sesongene. Hvis man synes det er et brudd der, og at de tidligere sesongene har basert seg på "spennende løsninger", så føler jeg at man har sett en annen serie enn jeg har.

Walter utviklet seg til mer og mer av et entydig monster i løpet av serien, han har kastet fra seg det meste av menneskeligheten og alt av ydmykheten, han har drept og manipulert og truet og syntes han hadde rett til å gjøre det, og han har en vanvittig arroganse der han virkelig tror at han er smart nok til å slippe unna med hva som helst, og at alle andre bare er brikker i hans spill. "Løsningene" hans har vært intelligente, men alltid uten tanke på hensyn til andre eller på hva langtidskonsekvensene ville være. Før eller senere måtte det kræsje, før eller senere måtte det gå så grundig galt at han innså sin egen hybris og sin egen skyld i alt det fryktelige. Når Hank blir drept er det første gang Walt virkelig innser sin egen feilbarlighet og forstår at han har satt i gang mye mer enn han kan kontrollere - men det kommer ikke ut av det blå, dette er noe som har bygget seg opp i alle fall siden han lot Jesses kjæreste dø mens han stod og så på.

Gammel 02-04-14, 10:31   #17
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Jeg må være den eneste som ikke har blitt fascinert. Mannen har sett på serien, men den fenger altså ikke. Jeg er glad han så siste episode i går slik at vi kan finne noe annet å se på.

Gammel 02-04-14, 18:13   #18
Cumulus

Cumulus sin avatar

Standard

Ok, dere har overtalt meg... jeg skal se resten.

Gammel 02-04-14, 19:58   #19
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

BB er bare fantastisk! Jeg håper du ser på resten.

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-14, 20:16   #20
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Enig, du MÅ se ferdig serien. Genial. En av de aller beste. Dyp sorg da jeg var ferdig med siste episode.

Tror dere den er ferdig for alltid?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:24.