Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Fortell meg om iMessage

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-04-14, 12:22   #1
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Fortell meg om iMessage

Jeg er relativt fersk iPhone-eier, og har merket meg at noen meldinger jeg sender og mottar er iMessages. Men i går ble det litt krøll, for ei venninne hadde sendt meg to viktige tekstmeldinger som jeg aldri fikk. Hun hadde uvitende sendt dem som iMessage, mens tidligere meldinger hun hadde sendt, var sms. Så jeg lurer på:

Hvorfor mottok jeg dem ikke, når jeg har mottatt iMessages før? Er det fordi jeg ikke har mobildata skrudd på til vanlig? Men skulle ikke meldingene komme når jeg slo på mobildata? Venninnen min fikk ingen feilmeldinger.

Jeg velger aldri bevisst å sende iMessages, så hvordan er det iPhonen "tenker" når den velger det ene eller det andre? Kan jeg også risikere å sende iMessages som ikke kommer fram? Bør jeg slå av funksjonen, eller risikerer jeg da at andre sender meg iMessages som forblir i limbo?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 12:26   #2
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.735
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om iMessage

Jeg har iløpet av mine to år som eplefon-eier kun opplevd krøll med iMessage, så jeg har slått av funksjonen. Meldinger som blir da sendt og mottatt som tekstmeldinger (med den prisen).

Ideelt sett fungerer det som du skisserer, at du mottar meldingene når du er pålogget et nettverk. Min erfaring er dog at de forsvinner i systemet eller looper en stund før de kommer. Derav avslått funksjon hos meg.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 12:28   #3
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om iMessage

Så jeg som ikke har mobildata påslått annet enn når jeg trenger det, bør altså slå av funksjonen? For fungerer den så samme måte som med mms, at det ikke kan sendes over trådløst nett, men kun via mobildata?

Eller bør jeg begynne å ha mobildata slått på hele tiden?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 12:31   #4
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortell meg om iMessage

Imessage fungerer over trådløst nett, men hvis du ikke har mobildata på hele tiden hadde jeg skrudd av hele greia, det blir fort krøll.

Jeg har gått fra iphone til Android, og får ikke skrudd det av, så en haug med meldinger flyter rundt i intet tror jeg. Det hender de dukker opp på mac'en, men noen dukker ikke opp noe som helst sted.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 12:32   #5
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortell meg om iMessage

Jeg har også opplevd noe krøll med iMessage, men forsøker å følge med for å se om det står Levert. Man kan også huke av for at den skal sende som SMS hvis den feiler.

Det jeg har sett hos dere er at de ikke har satt opp mobilnummeret som svaradresse, slik at den havner på andre epleenheter som f.eks iPaden sin.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 12:34   #6
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.735
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om iMessage

Ja, det første en må gjøre er å luke ut muligheten for at meldingene havner på iPad eller Mac. :btdt: De fungerer på trådløst nett, men jeg er som Divine og bruker kun mobildata når jeg trenger det. Mulig det er derfor krøllet oppstår, at meldingene treffer "stengt dør"?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 12:40   #7
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortell meg om iMessage

Jeg har aldri opplevd krøll med iMessage. De gangene nettet streiker pleier jeg å få meldingene som SMS.

Hvis du har mobildata inkludert i abonnementet ditt ville jeg bare hatt det påslått hele tida, og heller regulert hvilke programmer som får bruke mobildata. Imessage bruker tross alt ikke store datamengder.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 12:43   #8
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fortell meg om iMessage

Jeg hadde dette problemet tidligere men nå konverteres iMessage-meldinger som ikke når mottaker automatisk til vanlig sms. Kan dessverre ikke utdype hva eller hvordan men veldig kjekt i alle fall.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 12:47   #9
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.268
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fortell meg om iMessage

Det opplever jeg og. Mon tro om det ikke kom med siste iOS-oppdatering.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 12:48   #10
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om iMessage

Jeg har heller aldri hatt noe krøll med imessage. Men jeg har ippån min alltid på nett, det er jo inkludert i abonnementet så why not, liksom.

Man må passe på at innstillingene er slik at man får imessage kun på telefonen, ellers havner de på andre epledingser har jeg hørt. Legg inn telefonnr og ikke mailadresse.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 12:52   #11
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om iMessage

Opprinnelig lagt inn av Isa, her.

Man kan også huke av for at den skal sende som SMS hvis den feiler.

Det jeg har sett hos dere er at de ikke har satt opp mobilnummeret som svaradresse, slik at den havner på andre epleenheter som f.eks iPaden sin.

Ah, nå har jeg huket av at den skal sende som sms hvis den feiler. Jeg har ingen andre epleenheter, så det problemet slipper jeg.

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.


Hvis du har mobildata inkludert i abonnementet ditt ville jeg bare hatt det påslått hele tida, og heller regulert hvilke programmer som får bruke mobildata.

Hvordan regulerer jeg det? Jeg har et meget romslig abb. gjennom jobben, men jeg er gammeldags og redd for mobildatabruk. :knirk:

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 12:54   #12
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om iMessage

Men har du ikke noe sted du kan logge inn og sjekke forbruk? Jeg synes jeg surfer mye på min tlf, men jeg er likevel aldri over grensa. Har dog lagt inn trådløse nettverk der jeg ferdes ofte, hjemme og hos folk jeg pleier å besøke.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 12:58   #13
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortell meg om iMessage

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.




Hvordan regulerer jeg det? Jeg har et meget romslig abb. gjennom jobben, men jeg er gammeldags og redd for mobildatabruk. :knirk:

Under innstillinger>mobilnett, hvis du slår på mobildata kan du skrolle ned og velge hvilke programmer du vil skal ha tilgang til mobildata.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 12:59   #14
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.735
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om iMessage

Jeg synes mobildata påslått suger all livkraft ut av telefonen, men så har jeg også en to år gammel 4s. Mulig det har blitt bedre med de nye versjonene? Jeg har dessuten ikke brukt iMessage på lenge, så det kan jo være at det er en oppgradert løsning nå.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 13:04   #15
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om iMessage

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Men har du ikke noe sted du kan logge inn og sjekke forbruk? Jeg synes jeg surfer mye på min tlf, men jeg er likevel aldri over grensa. Har dog lagt inn trådløse nettverk der jeg ferdes ofte, hjemme og hos folk jeg pleier å besøke.

Har i april brukt 22 MB av 5 GB. Ingen umiddelbar fare for å gå over, ser jeg ...

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 13:07   #16
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om iMessage

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Under innstillinger>mobilnett, hvis du slår på mobildata kan du skrolle ned og velge hvilke programmer du vil skal ha tilgang til mobildata.

Hva bør jeg ev. velge bort, da?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 13:12   #17
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortell meg om iMessage

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Har i april brukt 22 MB av 5 GB. Ingen umiddelbar fare for å gå over, ser jeg ...

Hvis du har 5 gb hadde jeg bare latt det stå på. Jeg begrenser ingenting, og går aldri over. Jeg ser på forbruksoversikten fra februar at jeg har brukt 700 MB, og da er mobildata på hele tiden, jeg får all mail på telefonen, og alle programmer som vil får bruke nettverket.

Jeg tenker at så lenge man ikke ser film over mobilnettet så skal det litt til før man bruker mer enn 1 GB i mnd.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 13:13   #18
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortell meg om iMessage

Velg bort streaming, netflix, nrk, spotify etc. (Jeg gikk på en smell da fireåringen så newton på mobilnettet. ) Sånt bruker mye data.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 13:13   #19
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om iMessage

Begrenser heller aldri noe, og jeg har ikke 5GB.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 13:13   #20
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortell meg om iMessage

Jeg har bare 200 mb inkludert, så jeg er litt streng på det, da.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no