|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Duracell
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sommerferie med utgangspunkt i LondonEtter nok en langweekend i London og min tur nr X til denne fantastiske byen ønsker jeg meg nok en gang tilbake
|
|
|
#2 |
|
intro
|
Sv: Sommerferie med utgangspunkt i LondonVi skal også til England i sommer, så jeg henger litt i tråden for tips (uten å bidra med så mye sjøl).
|
|
|
|
#3 |
|
Fjellpiper
|
Sv: Sommerferie med utgangspunkt i LondonMin yndlingsferieby i UK er York. Fantastisk flott bykjerne, med borgmur man kan promonere rundt, artige museer (vikingmuseumet og middelaldermuseumet), koselige kaféer, mye stemning, mulighet for å leie fine leiligheter i sentrum... Jeg har også en drøm om å besøke Hadrian´s wall en gang, og å kjøre med Galtvort-toget som går et sted i Yorkshire. Så jeg ville ha reist nordover. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Sommerferie med utgangspunkt i LondonVår Londontur i fjor startet opprinnelig med å lande i Liverpool og være der en liten uke, siden eldstemann er fan, før vi skulle sørover mot en badeby og siste dager i London, men det hele endte med 5 hele dager i London. Var helt greit men utrolig synd at jeg ikke fikk surret meg til å bestille biletter til Harry Potter stedet for da hadde vi vært en dag der.
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Sommerferie med utgangspunkt i LondonYork er flott, så utrolig mye flott å se der! Men badebyene langs kysten er også flotte. Bath er og fin, likeså Oxford.
|
|
|
#6 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Sommerferie med utgangspunkt i LondonVi var i England for to år siden, og skal tilbake i år igjen. Anglofile ja.
|
|
|
#7 |
|
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sommerferie med utgangspunkt i LondonVi har feriert over alt i England, så du må nok tenke på hvor langt fra London du har lyst til å reise, og hva dere ønsker å se. Uansett hvor du vil, er ikke avstandene store. Kjøreavstanden fra sør til nord er ikke mer enn 8 timer. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
|
Sv: Sommerferie med utgangspunkt i LondonNok en anglofil melder seg. For et år siden hadde vi ruta London, Brighton, Bath, Wales,London. Tog første del av turen og leiebil resten. Hvor lenge har dere tenkt å være borte? |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Sommerferie med utgangspunkt i LondonMye fint å se og gjøre i England. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Sommerferie med utgangspunkt i LondonHvor ligger thomasland?
|
|
|
#11 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Sommerferie med utgangspunkt i LondonBilferie i England og Wales og Scotland er supert.
|
|
|
#12 |
|
Eppur si muove.
Sv: Sommerferie med utgangspunkt i London
|
|
|
#13 |
|
Sv: Sommerferie med utgangspunkt i LondonJeg lufter tanken litt om England til sommeren. Selv om jeg vil helt til Italia. Men det er jo greit med noe nytt og. Gutta er veldig klare for spesielt London. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Sommerferie med utgangspunkt i LondonFor noen år siden kjørte vi rundt i Northumberland, der er det fullt av borger, slott, småtog, Lindisfarne (?) og andre steder vi sleit med å få unga vekk fra. Hardians mur, med historieplakater og ... |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Sv: Sommerferie med utgangspunkt i LondonMen er det ikke veldig kjedelig vær i England på sommeren? |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Eppur si muove.
Sv: Sommerferie med utgangspunkt i LondonVi har stort sett alltid hatt sol og fint vær om sommeren i England. Det er varmere enn i Norge, og hvis det først er regn er det ikke som her hvor det som oftest regner jevnt det meste av dagen. Der kommer det mer en skur nå og da slik at det sjelden påvirker hva vi gjør de dagene.
|
|
|
#17 |
|
Earthling
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sommerferie med utgangspunkt i LondonJeg er ikke enig med deg, Myria. Vi ferierer mye i England, og etter ca. 4 somre på rad med regn, begynte vi i 2010 å søke til andre steder. Vi var nok også uheldig med at vi hadde leid oss inn i feriehus i forskjellige landsdeler hvor det ikke var så voldsomt mye å gjøre i dårlig vær. Det var verst sommeren vi ferierte i Cotswolds. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Eppur si muove.
Sv: Sommerferie med utgangspunkt i LondonDa har vi nok hatt litt flaks/uflaks, men jeg har som sagt stort sett opplevd sommerværet i England som pent, både på ferier de siste årene og da jeg bodde der. Men England har jo varierende vær i de forskjellige landsdelene de også.
|
|
|
#19 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Sommerferie med utgangspunkt i LondonVi har feriert flere steder i England på sommeren. Det værste været hadde vi i fjor da vi traff to uker med hetebølge vest for London! Ellers har vi hatt normale engelske somre med sol, overskyet og lett regn om hverandre, et helt greit aktivitetsvær. Og varmere i snitt enn på Østlandet. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Sv: Sommerferie med utgangspunkt i LondonEr det noen badelandgreier i England som er verdt et besøk? |
|
|
|
![]() |
|
|