|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
interlektuell
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Da snakker vi om damp!Dette er seriøst pinlig...
![]() |
#3 |
Protonterapeut
|
![]() Vi har gått til innkjøp av sånn bambus(?)dampting.
![]() |
#4 |
interlektuell
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Takk for svar! En sånn bambusting høres ut som en god idé.
![]() |
#5 |
Protonterapeut
|
![]()
En venninne av meg sier forøvrig at det kan være lurt å huske på å ha brokkolien underst om man har flere etasjer. Ellers kan blomkålen blir grønn.
![]() |
#6 |
One of These Days
|
![]() Bare ikke legg brokkolien underst hvis du skal dampe gulrøtter også. Gulrøttene trenger litt mer tid, mens brokkolien trenger kun et oppkok. Tror ikke du trenger å dampe gulrøtter så lenge, hvis de er skåret i tynne staver, 4-6 minutter, kanskje. Jeg liker grønnsakene litt harde og ikke ihjelkokt, da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Epikur
|
![]() Jeg bruker ikke babmusting eller annen type rist, jeg har et par cm vann i kjelen, en klatt smør og salt, og når det koker heftig hiver jeg oppi gulrøttene skåret i skiver, venter litt, og tar oppi ting etter hvert som de trenger mindre tid, og etter par minutter er alt ferdig.
![]() |
#8 |
kamerat
|
![]() Jeg gjør som Mim, kjapt og enkelt! Det er forresten ikke noe nytte i smøret hvis det ligger under en rist.
![]() |
#9 |
Dårlig husmor
|
![]() Med kål så gir jeg den et raskt oppkok i lettsaltet vann. Så heller jeg av vannet og tar noen smørklumper oppi og lar kjelen stå på den varme (avslåtte) platen |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Audacious
|
![]() Frosne erter tar jeg bare smør i, de gir fra seg en del fuktighet selv.
![]() |
|
|