|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Billig og bra presskanne (og kvern) ønskesHvor kan jeg kjøpe en ok presskanne som i tillegg er rimelig i innkjøp? Jeg er drittlei av den elendige Nespressomaskinen. Ingenting virker og kaffen smaker vondt. Men vi kan ikke prioritere en ordentlig kaffemaskin nå. Tenker presskanne, men vet overhodet ingenting om presskannekaffe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: Billig og bra presskanne (og kvern) ønskesVi har iallefall en sånn kvern http://wilfa.no/katalog/product.php?productid=16333 og er godt fornøyd med den. Jeg bruker mokkakanne og mannen har trakter, så har ikke erfaring med presskanne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Billig og bra presskanne (og kvern) ønskesPresskannen de selger på IKEA er helt ok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Billig og bra presskanne (og kvern) ønskesDette er trolig den billigste typen (elektrisk) kaffekvern du vil finne. På denne typen kvern holder man inne en knapp så lenge man ønsker at maskinen skal kverne. Billig og veldig enkelt, men jeg anbefaler sterkt å bruke litt mer penger, og velge en modell der du kan stille inn hvor grovt du vil ha bønnene malt, siden denne modellen gir et temmelig random resultat. (Har hatt en slik. Har kastet den for lenge siden.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Billig og bra presskanne (og kvern) ønskesTusen takk! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
koko
|
![]() Sv: Billig og bra presskanne (og kvern) ønskesÅ rengjøre presskanne er lett som en plett, det holder å skylle den etter bruk. Det blir helt god kaffe med ferdigmalt.
![]() |
#7 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Billig og bra presskanne (og kvern) ønskesVeldig lett å vaske. Vi har en sånn: http://www.frieleshop.no/Bodum-presskanne |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Billig og bra presskanne (og kvern) ønskesTakk for tips! Da kan jeg jo bare kjøpe en ikea-kanne og ferdigmalt kaffe (hvilken er best?), så får vi testet ut om dette er noe for oss. Nespressogreia har jeg mest lyst å kaste på dynga. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Billig og bra presskanne (og kvern) ønskesMen man kan vel lage en og to kopper i en større kanne, bare med mindre vann og kaffe? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Billig og bra presskanne (og kvern) ønskesJeg synes ikke vanlig presskanne er ideelt å lage én eller to kopper kaffe, men det finnes små presskanner for det formålet. IKEA har slike også. (Eller hadde i alle fall for et par år siden, da jeg kjøpte min.) Ellers selger de slike over alt der de selger kjøkkenutstyr, og det er vanligvis ikke dyre. Sist redigert av Teofelia : 19-04-14 kl 17:03. Årsak: *Litt* for stort bilde, gitt ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Billig og bra presskanne (og kvern) ønskesNår det gjelder kaffe, så får man etter min mening den beste kaffen på spesialbutikker for kaffe. Be om å få den presskannemalt. Alternativt har de fleste velutstyrte dagligvarebutikker kaffeposer malt for presskanne. Hvis du ikke finner det, så gå for kokekaffe i stedet for filtermalt, er min anbefaling. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
koko
|
![]() Sv: Billig og bra presskanne (og kvern) ønskesPå jobb har jeg presskannekopp (bodum), praktisk og grei. Eller, strengt tatt er den perfekt for sånne som meg som ikke drikker kommunal kaffe.
![]() |
#14 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Billig og bra presskanne (og kvern) ønskesBodum Travel press er et godt alternativ til tokoppers presskanne, ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Billig og bra presskanne (og kvern) ønskesOg der var det en fin introduksjon til presskannekaffebrygging også. (Fint ord, ikke sant. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Originala
|
![]() Sv: Billig og bra presskanne (og kvern) ønskesJeg foretrekker bryggeren fra Eva Solo, fordi den er mye enklere å rengjøre enn presskanne. Kaffen blir ganske lik, synes jeg. Koster egentlig 600 kroner, men Jernia solgte til 199 kroner, så jeg i dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Erfaren
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Billig og bra presskanne (og kvern) ønskesOm du skal bare lage enkeltkopper med kaffe anbefaler jeg Aeropress, http://www.aeropress.com/, lager nydelig kaffe og fåes kjøpt på ebay til under 200. Koster rundt 449,- i kaffebutikker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Billig og bra presskanne (og kvern) ønskesFadese: Høres bra ut! Hva er forskjellen på den og en presskanne? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Billig og bra presskanne (og kvern) ønskes
Hadde vært kjekt å kunne lage to. Men sjelden vi lager mer, kun ved besøk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Erfaren
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Billig og bra presskanne (og kvern) ønskesJeg bruker aeropressen til å lage 2 kopper, av og til 3 og. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|