Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Dalai Lama inn bakveien

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-04-14, 14:19   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dalai Lama inn bakveien

Stanghelle beskylder i en kronikk i dagens Aftenposten regjeringen for å være feige og ynkelige, etter at Stortingets presidentskap sier blankt nei til å møte Dalai Lama ved hans Norgesbesøk for å markere at det er 25 år siden han fikk Nobels Fredspris. Visepresidenten ser helst at han ikke engang bruker hovedinngangen, men bruker en annen dør.

Verken kongehuset eller regjeringen skal møte ham heller.

Hva syns dere? Jeg syns uttalelsen om å gå bakveien er helt ekstrem, og det gir en rekke svært uheldige diskrimineringsvibber. Eller syns dere det er greit for å etablere et godt forhold til Kina som virkelig er i ferd med å etablere seg som en superpower?

Feighetens hus
Kommer til å følge Dalai Lama inn hovedinngangen

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-14, 14:22   #2
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dalai Lama inn bakveien

Jeg synes det er feigt og ynkelig, særlig av stortingspresidenten som tidligere var leder av Tibetkomiteen på Stortinget.

Men det er jo ikke akkurat noe nytt at Norge opptrer feigt pga. egeninteresse.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-14, 14:23   #3
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dalai Lama inn bakveien

Jeg er dypt og inderlig sjokkert.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-14, 14:26   #4
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dalai Lama inn bakveien

At de klarer å leve med sin egen feighet! Folk som tidligere løp etter Dalai Lama og var sprengfulle av stolthet over å få møte ham og sole seg i glansen, gjemmer seg nå bak "privat besøk" og "ingen formell henvendelse".

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-14, 14:31   #5
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.629
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dalai Lama inn bakveien

Det er virkelig, virkelig pinlig! Jeg håper at befolkningen på et eller annet vis markerer sin avstand mot avgjørelsen.

__________________
2006 og 2009

Sist redigert av Zulu : 22-04-14 kl 18:40.
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-14, 16:12   #6
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dalai Lama inn bakveien

Skammelig, rett og slett.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-14, 16:19   #7
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dalai Lama inn bakveien

Jeg leste Stanghelles kronikk i morges, og jeg synes den var knallgod. Utrolig pinlig, rett og slett!

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-14, 20:18   #8
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dalai Lama inn bakveien

Det er veldig typisk norsk utenrikspolitikk. Næringslivsinteresser går foran det meste.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-14, 21:20   #9
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dalai Lama inn bakveien

Jeg er nesten målløs. De burde skamme seg!

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-14, 21:23   #10
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dalai Lama inn bakveien

Jeg ble spurt om dette i en meningsmåling i ettermiddag. Jeg svarte at jeg synes Erna Solberg og Børge Brende har håndtert dette dårlig. Og det mener jeg.

En annen sak er at jeg også synes det er skremmende at Kinas makt nå strekker seg så langt at en slik feighet synes nødvendig for norske politikere.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-14, 21:59   #11
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.932
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dalai Lama inn bakveien

Jeg hadde virkelig håpet dette ikek skulle skje, vi gjør knefall for penger og makt. Hva kan vel Norge si til andre etterpå. Ingen ting tyder på at mine egne partifavoritter ville oppført seg bedre. Flaut.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-14, 00:10   #12
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dalai Lama inn bakveien

Ordentlig ordentlig flaut.

__________________
00 04 10
era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-14, 08:00   #13
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.978
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dalai Lama inn bakveien

Jeg har lyst til å toge på utsiden av hotellet til Dalai Lama med en svær parole som sier "I welcome you with all my heart" og gjerne med en liten "fuck China" i hjørnet. Jeg blir i det barnslig når jeg hører om slikt tull.

Norge sliter med sitt forhold til Kina, men klarer vi oss ikke ganske greit uten?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-14, 08:56   #14
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dalai Lama inn bakveien

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Norge sliter med sitt forhold til Kina, men klarer vi oss ikke ganske greit uten?

Vi klarer oss sikkert, men det er klart det vil være svært tøft for mange i Norge. Det er endel arbeidsplasser som beror på vårt samarbeide med Kina.
Det hele er klart pinlig, men ikke noe politikere med fler ville gjort om det var helt uten betydning for Norge. Så det er feighet, ja.

Sitat:

Norges handel med Kina har økt sterkt de siste årene. Kina er vår største handelspartner i Asia, både på eksport og på importsiden, og vår tredje viktigste handelspartner etter EU og Nord-Amerika.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-14, 09:00   #15
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dalai Lama inn bakveien

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Vi klarer oss sikkert, men det er klart det vil være svært tøft for mange i Norge. Det er endel arbeidsplasser som beror på vårt samarbeide med Kina.

Men dette samarbeidet er jo så godt som ødelagt allerede, etter at fredsprisen gikk til Liu Xiaobo.

Jeg skjønner godt at Kina er en attraktiv forretningspartner, og vil nok bli mer og mer viktig fremover. Samtidig så syns jeg virkelig ikke man skal la alle prinsipper fare.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-14, 09:06   #16
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dalai Lama inn bakveien

Det er så typisk norsk: Vi skal liksom være så himla engasjerte i menneskerettigheter og miljø og alt som er bra, men så fort det koster oss noe, så snur vi.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-14, 09:16   #17
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.175
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dalai Lama inn bakveien

Dette er så opprørende at jeg har nesten ikke ord, og man kan søren ta begynne å lure på hvilken vei dette landet vi bor i er på tur nå.
Når man legger dette til kampen om reservasjonsretten er jeg virkelig bekymret for hvilken retning vi går i, der makthensyn veier tyngst.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-14, 11:04   #18
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dalai Lama inn bakveien

Dette er er oppe i Stortingets spørretime nå.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-14, 11:09   #19
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dalai Lama inn bakveien

Jeg hører på.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-14, 11:18   #20
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dalai Lama inn bakveien

Hva er praksis når det er andre "private besøk" på Stortinget?

Jeg synes regjeringen helt klart plikter å sørge for norsk næringsliv, noe annet ville vært rart. Men så går det selvsagt en grense et sted, hvor den går må jo den enkelte regjering selv vurdere. Samtidig møter de seg selv i døra så det synger etter, og det blir klamt. De bør være relativt flaue.

Selv stemte jeg ikke Høyre i år, men var heller ikke veldig negativ til å ha dem i regjering. Jeg må virkelig si de skuffer, i sak etter sak.

Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no