Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Figur i excel med to akser

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-05-07, 16:19   #1
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Figur i excel med to akser

Noen excel-eksperter her?

Jeg skal lage en figur i excel med søyler og to akser. Når jeg velger Custom types på Chart wizard, får jeg bare valgt to linjer med to akser, eller en linje og en søyle, ikke to søyler med to akser.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 17:28   #2
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Figur i excel med to akser

Jeg er ikke helt sikekr på hva du mener da men.
Men om du går på Diagramveiviseren og velger varianter, så kan du jo velge:
Linje-stolpe-2 akser.
Antall stopler blir vel alt etter hva du velger som kilder skulle jeg tro?

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 13:07   #3
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Figur i excel med to akser

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Jeg er ikke helt sikekr på hva du mener da men.
Men om du går på Diagramveiviseren og velger varianter, så kan du jo velge:
Linje-stolpe-2 akser.
Antall stopler blir vel alt etter hva du velger som kilder skulle jeg tro?

Du har skjønt hva jeg mener, men om jeg velger linje-stolte-2 akser, får jeg både søyler og linjer. Den vil ikke gi meg alle dataene som søyler.

Jeg vil ha søyler som i den nederste figuren, men får linjer og søyler som i den øverste.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Excel-eksempel.jpg (61,8 KB, 10 visninger)
Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 02:19   #4
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Figur i excel med to akser

Du får heller ikke endret søylene om de høyreklikker på de og går inn redigering?
Er en liten stund siden jeg drev med dette, så jeg husker ikke alt.
Når jeg driver med det nå så må jeg prøve meg fram gjerne.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 07:17   #5
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Figur i excel med to akser

Jeg forsøkte kjapt og klarte å få søyler med hver sin y-akse, men jeg klarte ikke å unngå at de lå over hverandre. (Jeg begynte med punkter og redigerte primærakse/sekundærakse og diagramtype på hver serie manuelt.)

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 10:04   #6
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Figur i excel med to akser

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg forsøkte kjapt og klarte å få søyler med hver sin y-akse, men jeg klarte ikke å unngå at de lå over hverandre. (Jeg begynte med punkter og redigerte primærakse/sekundærakse og diagramtype på hver serie manuelt.)

Jeg fikk til det samme som deg nå - med søylene over hverandre. Søren at det skal være så vanskelig..

Tusen takk for hjelp!

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 10:38   #7
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Figur i excel med to akser

Jeg tror faktisk ikke det går an. Og grunnen er vel at den slags type grafer ikke gir leseren så veldig mye bare ved å se på den, for at en slik graf skal kunne gi mening må den tolkes og studeres. (Og ja, jeg liker ikke det.)

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 10:47   #8
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Figur i excel med to akser

OK, så nå at problemet er ulike x-akser …

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 10:50   #9
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Figur i excel med to akser

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Jeg tror faktisk ikke det går an. Og grunnen er vel at den slags type grafer ikke gir leseren så veldig mye bare ved å se på den, for at en slik graf skal kunne gi mening må den tolkes og studeres. (Og ja, jeg liker ikke det.)

Hmm... æsj. Takk for svar, jeg er redd du har rett. Dumme excel-folk.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 09:59   #10
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Figur i excel med to akser

Du har ikke Graphpad Prism, da? Alt går an med Graphpad Prism. Har forsøkt og får uten problemer til en sånn graf som du er på jakt etter.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 17:41   #11
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Figur i excel med to akser

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Du har ikke Graphpad Prism, da? Alt går an med Graphpad Prism. Har forsøkt og får uten problemer til en sånn graf som du er på jakt etter.

Jo, jeg har det. Jeg må nok inn og lage figuren der ja. Saken er at jeg ikke har satt meg inn i det programmet ennå, og det tar tid og tid har jeg lite av.. Men om du kan det, kanskje jeg kan spørre deg om jeg sitter fast?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 22:01   #12
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Figur i excel med to akser

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Jo, jeg har det. Jeg må nok inn og lage figuren der ja. Saken er at jeg ikke har satt meg inn i det programmet ennå, og det tar tid og tid har jeg lite av.. Men om du kan det, kanskje jeg kan spørre deg om jeg sitter fast?

Det er bare å hyle ut. Det er veldig enkelt.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no