|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Naboen er nattevakt og vil ha ro i helgeneNaboen vår jobber som nattevakt på sykehjem, og sa til meg på fredag at hun jobbet 3 nattevakter i helgen. Jeg svarte at det var fint at hun sa fra, sånn at jeg kunne ta plenklippingen med en gang i stedenfor lørdag formiddag. Hun fortsatte med å si at hun håpet vi ikke brukte trampolinen, og at hunden hadde bjeffet sist hun hadde nattevakt, og da hadde hun våknet. Hunden vår bjeffer heldigvis veldig lite og er ikke av typen som står å bjeffer i vei så det er sjelden et problem. Men kan hun nekte oss å bruke trampolinen frem til hun våkner i 14-tiden liksom? Hun sa at hun sov til 14-tiden og at ungene bråkte når de brukte trampolinen.
![]() |
#2 |
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Naboen er nattevakt og vil ha ro i helgeneDet er hyggelig å ta hensyn når man har mulighet, men i utgangspunktet må hun vel ta ansvar selv for at hun får sove. Kanskje hun kan ligge på andre siden av huset så hun ikke får vinduet ut mot trampolinen?
![]() |
#3 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Naboen er nattevakt og vil ha ro i helgeneAt hun sover om dagen når andre er våken er faktisk hennes problem. Jeg synes du var snill som ikke klipte plenen, men at en skal være stille midt på dagen i nydelig vær og i egen hage fordi naboen sover? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Drømmer
|
![]() Sv: Naboen er nattevakt og vil ha ro i helgeneStille frem til kl 14? Det må jeg si at jeg ikke hadde tatt hensyn til, poden får ikke bråke før 10, men etter det får han hoppe på trampline sammen med nabobarna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Off the map.
|
![]() Sv: Naboen er nattevakt og vil ha ro i helgeneJeg synes også du er grei når du ikke klipper plenen. Hun kan ikke forvente at verden stopper helt opp. Hva mener hun da, at de skal bruke trampolinen om natta?
![]() |
#6 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Naboen er nattevakt og vil ha ro i helgeneJeg synes du er snill som ikke klipper plenen. Men hun kan virkelig ikke forvente at verden står stille fordi hun jobber nattevakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Naboen er nattevakt og vil ha ro i helgeneDet syns jeg ikke hu kan forvente.
![]() |
#8 |
|
![]() Sv: Naboen er nattevakt og vil ha ro i helgeneSelvsagt kan hun ikke forvente eller forlange noe. Men så er det nå sånn at enkelte unger bråker en god del mer enn andre når de er på trampolinen. Nå har jeg ikke peiling på hvordan det er til dere. Men jeg tror jeg som nabo hadde forsøkt å ta litt hensyn hvis det var snakk om enkeltstående tilfelle og ikke hver helg. Jeg hadde nok bedt ungene om å moderere seg litt og kanskje vente lengst mulig med å bruke trampolinen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Naboen er nattevakt og vil ha ro i helgeneJeg synes også det er utidig. Det hadde gått an å nevne at man har hatt en hard nattevakt, og la det bli med det. 14 er jo halve dagen? 10-11 mener jeg må være mer enn bra nok.
![]() |
#10 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Naboen er nattevakt og vil ha ro i helgeneEnig med de over her. Makan.
![]() |
#11 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Naboen er nattevakt og vil ha ro i helgeneJa, altså, man kan jo på generell basis holde ungene innenfor folkeskikkens grenser, så klart. Nå har jeg med vilje plassert trampolinen så nærme Den Jævla Nabo'n som det går, og der får ungene bråke så mye de vil. Men det blir jo en annen greie.
![]() |
#13 |
frakoblet
|
![]() Sv: Naboen er nattevakt og vil ha ro i helgeneJeg syns godt man kan ta hensyn til naboene hvis det ikke går for mye ut over ens egen utfoldelse. Nå vet ikke jeg med dine barn, men barn på trampoline har en tendens til å lage mye bråk. Hvis de ikke klarer å la være å skrike og hoie, så hadde jeg nok bedt barna mine om å la være å bruke trampolinen til litt lenger ut på dagen. Så slipper jeg bråket også.
![]() |
#14 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Naboen er nattevakt og vil ha ro i helgeneJeg jobber selv nattevakter og det kunne ikka falt meg inn og be naboene være stille til jeg var ferdig sovet! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Naboen er nattevakt og vil ha ro i helgeneJeg jobbet tredelt turnus før og våknet stadig av plenklipping i helgene. Utrolig irriterende. Jeg har veldig forståelse for at hun er engstelig for å ikke få nok søvn med tre nattevakter på rad, men jeg jobber jo tredje hver helg selv på min turnus og vil gjerne nyte helgen i min egen hage. Arghh, rekkehus, altså!
![]() |
#16 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Naboen er nattevakt og vil ha ro i helgeneAs if. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Naboen er nattevakt og vil ha ro i helgene
![]() |
#18 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Naboen er nattevakt og vil ha ro i helgeneDet får da være måte på hva noen forventer at andre skal ta hensyn til. Kanskje du kan tipse henne om soviro? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Naboen er nattevakt og vil ha ro i helgene
Enig i dette. Jeg kan også irritere meg over naboers bråk, men da mener jeg mer sånn intens bråk. Jeg er også litt lydsensitiv, men det er jo mitt problem. Jeg synes ikke man skal trenge å ta unødige hensyn som går ut over normalt liv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Naboen er nattevakt og vil ha ro i helgeneTrampoline har en tendens til å generere utrolig mye støy, så det hadde ikke kostet meg så mye å be ungene vente til kl 14 med å hoppe (dersom det var en nabo jeg liker vel å merke
![]() |
|
|