Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Vasking av dunkåpe

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-04-14, 18:27   #1
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv

Cumulus sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vasking av dunkåpe

Jeg har vasket min Bergans dunkåpe og hatt den i tørketrommel etterpå. Den er fullstendig ødelagt. Det står inni at den kan vaskes, så da lurer jeg på om jeg ikke skulle sentrifugert eller brukt tørkestrommel.

Hva er ikonene for dette?

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-14, 18:44   #2
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vasking av dunkåpe

Hadde du tennisballer i tørketrommelen sammen med kåpa? Jeg bruker det når jeg vasker dundyner og andre dunplagg for det hjelper til å "fluffe" opp dynene igjen. Det funker på jakker også.

Hvis den ikke skal i trommelen er vel symbolet noe som likner en runding med et kryss over.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-14, 19:16   #3
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Glemt tennisballene, håper jeg!

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-14, 20:09   #4
Cumulus

Cumulus sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hadde ikke i tennisballer. Hvordan skulle jeg visst at jeg skulle det? Har jeg reklamasjonsrett, mon tro?

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-14, 20:29   #5
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vask den på nytt, tørk med tennisballer. Den er ganske sikker ikke ødelagt.

Gammel 27-04-14, 21:06   #6
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hva har skjedd da? Hvordan ødelagt er den?

Gammel 27-04-14, 21:07   #7
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ikke heller den er ødelagt. Hva kan ha skjedd, liksom? Prov på nytt med tennisballer.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-14, 21:36   #8
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Det er ganske sikkert bare fjærene som er sammenklistret. Det er ikke sikkert du behøver vaske den på nytt en gang. Putt den i tørketrommelen med en tennisball, så tar du den ut og rister den litt innimellom.

Gammel 27-04-14, 21:37   #9
Cauchy

Cauchy sin avatar

Medlem siden: Jul 2012
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her er Bergans' vaskeråd for dunjakker:
http://nettbutikk.bergans.no/Bekledn.../Vasker%C3%A5d

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-14, 21:39   #10
Mirmell

Mirmell sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Jeg ødela en dunjakke på den måten en gang. Prøvde å vaske den på nytt og tromle den med tennisballer. Men da hadde duna tydeligvis klumpet seg såpass at det ikke lot seg fikse, for jeg fikk den ikke fin igjen.

Så ja, å tromle med tennisballer etter vask av dunplagg er avgjørende.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:26.