|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: På bygda
![]() ![]() |
London i juliStoresøster har invitert meg med til London en langhelg i juli. Vi ankommer torsdag formiddag og reiser hjem mandag formiddag.
|
|
|
|
#2 |
|
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: London i juliBritish museum. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
maler
|
Sv: London i juliJeg kom akkurat hjem fra tur til London med bare voksne denne gangen og jeg kan anbefale et par restauranter:
|
|
|
#4 |
|
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: London i juliMarkedsområdet ved Camden Lock, kombinert med Gilgamesh, super asiatisk/crossover restaurant. Covent Garden for shopping og kafé. Musical? Mamma Mia eller Phantom of the Opera, eller Miss Saigon? Hørte den skulle på igjen, men usikker på når. Notting Hill med Portobello Road. Ta en kanalbåt fra Little Venice, bare for sightsseeing eller som transport til før nevnte Camden Market. Har selv fått anbefalt området St. Katherine's Dock for rusling, barer og kaféer, men har aldri rukket innom der til nå, anbefaling sendes videre!
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: London i juliJeg liker veldig godt å rusle langs sørbredden av Themsen (AKA South Bank), gjerne fra Westminster Bridge (Big Ben og parlamentet ligger rett over elven) til London Bridge. Da går du blant annet forbi London Eye, Southbank Centre, Tate Modern, Shakespeare's Globe, kopien av Drakes Golden Hinde og Southwark Cathedral, for ikke å snakke om at du kan avslutte med en runde på Borough Market. Mange hyggelige puber og kaféer langs ruten.
|
|
|
#6 |
|
Prematurmamma
|
Sv: London i juliEt tips fra min mor, som var i London i juli i fjor; Ikke ta undergrounden, om du ikke liker høye temperaturer og høy luftfuktighet. Og svette mennesker.
|
|
|
|
#7 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: På bygda
![]() ![]() |
Sv: London i juli
|
|
|
|
#8 |
|
Prematurmamma
|
Sv: London i juli
Ikke jeg heller. Derfor har jeg besluttet at min favorittby er uaktuell som sommerferiedestinasjon.
|
|
![]() |
|
|