Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hindre at møbler "setter seg fast" i tapeten på veggen?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-04-14, 21:19   #1
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Hindre at møbler "setter seg fast" i tapeten på veggen?

I forbindelse med at stua ble malt måtte vi flytte på noen IKEA-hyller. Disse var forankret i vegg på standard IKEA-vis, og vi var selvsagt forberedt på å måtte sparkle skruehullene.

Problemet var at hyllene nærmest satt som limt til veggen, og vi måtte rett og slett rive dem løs. Noe som medførte at ganske mye tapet (eller lignende) ble revet av veggen, og det måtte sparkles over en lav sko.

Jeg har tenkt å sette hyllene tilbake omtrent der de stod, men er fryktelig skeptisk. Er det noen som har gode tips om hvordan jeg kan hindre at de nok en gang fester seg til veggen?

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-14, 20:26   #2
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hindre at møbler "setter seg fast" i tapeten på veggen?

Ingen?

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-14, 20:28   #3
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.003
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hindre at møbler "setter seg fast" i tapeten på veggen?

Var tapeten den sto mot malt? Erfaringen min er at sånt skjer hvis malingen på veggen ikke er tørr nok før man setter møblene tilbake. Den må herde mye mer enn det som står som tørketid på malingsboksen.

Hvis det er umalt tapet kan det kanskje være at limet ikke var helt herdet?

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-14, 20:39   #4
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hindre at møbler "setter seg fast" i tapeten på veggen?

Malingen var tørr nok. Det hadde ikke skjedd noe på flere år da møblene ble satt inn.

Det kan meget vel være at tapeten ikke har blitt limt godt nok fast i veggen, men samtidig så virker det nesten som om deler av møblene var limt fast i veggen. Altså at problemet var mellom vegg og møbel.

Er det noe som helst som man kan gjøre for å forebygge at noe slikt skjer igjen? Mannen foreslo å smøre baksiden av hyllene inn med vaselin. Jeg vakler mellom å tenke at det er det glade vanvidd eller å tenke at det var jo virkelig genialt.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-14, 00:37   #5
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hindre at møbler "setter seg fast" i tapeten på veggen?

Kan det funke å sette møbelknotter på strategiske steder langs kantene?

__________________
Smitt og Smule okt -07, Bitteminsten des -12
"Is this real? Or has this been happening inside my head?"
"Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?"
Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-14, 01:13   #6
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hindre at møbler "setter seg fast" i tapeten på veggen?

Det der er noe herk. Har mang en gang måtte lirke løs både bilder og møbler for å unngå skade på tapeten.

Selv er jeg veldig obs på dette, og unngår så langt det lar seg gjøre å sette møbler helt inntil vegg. Bilder og andre ting som henges på vegg er det verre med, men jeg vil tro at slike myke, runde møbelknotter vil hjelpe betraktelig for å unngå dette.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-14, 08:17   #7
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hindre at møbler "setter seg fast" i tapeten på veggen?

Vi har brukt møbelknotter, og har ikke hatt dette problemet. Kan det være løsningen?

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-14, 08:39   #8
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.964
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hindre at møbler "setter seg fast" i tapeten på veggen?

Kan være malingen sin feil også, jotaplast maling er billig og ble brukt mue, denne er en malingnsom møblenen alltid vil henge fast i.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-14, 20:16   #9
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hindre at møbler "setter seg fast" i tapeten på veggen?

Møbelknotter er et genialt forslag. TAKK! Det skal jeg virkelig teste ut.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no