Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Preget festing og moro din ungdomstid?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvordan var din ungdomstid?
Stille og rolig, drev med speider o.l. 8 8,25%
Stille og rolig, var flink student 18 18,56%
Sånn midt i mellom, var med på moro, men ikke utpreget festing 42 43,30%
Festet noe i russetiden 21 21,65%
Festet såpass mye i russetiden at det gikk utover karakterer og eksamen 3 3,09%
Var ganske opprørsk, alt som ikke var lov ble gjort 8 8,25%
Var passe opprørsk, oppførte meg hjemme, men var noe frekk og utidig ute 7 7,22%
Var noe opprørsk, frekk hjemme, men forholdsvis grei ute 15 15,46%
Preget av mye festing, tidlig seksuell debut 11 11,34%
Preget av mye festing, noe sen seksuell debut 15 15,46%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 97. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-05-07, 11:45   #1
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Preget festing og moro din ungdomstid?

Og hvordan har det livet du levde da formet deg som person i dag?

Legger ved en liten poll.

Kan vel legge til at vi godt kan definere ungdomstid fra 15-20, pluss minus.

Sist redigert av Sitron : 19-05-07 kl 11:57.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 11:49   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Preget festing og moro din ungdomstid?

Nå er det selvsagt mer som kunne blitt lagt til her, men det får dere spørre modder om.

Det er flervalgspoll.

Gammel 19-05-07, 13:04   #3
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Festing og moro har nok aldri preget meg, verken i ungdomstida eller nå. Derimot var jeg alltid stille og rolig, og flink student. *kjedelig* Hadde tenkt å feste litt som russ, men så fikk jeg kyssesyken noen mnd før og kunne verken være særlig fysisk aktiv eller drikke alkohol. Siden jeg hater å være edru sammen med fulle folk, ble det til at jeg var ganske lite aktiv da også.

Gammel 19-05-07, 17:01   #4
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sånn midt i mellom, var med på moro, men ikke utpreget festing og Festet noe i russetiden krysset jeg av på.

Jeg er vel det som kan kalles snill og grei, men har ingen problemer med å si i fra om ting. Jeg er ikke en som lar meg plukke på nesen. På barneskolen var jeg en av "sjefene" blant jentene i klassen, jeg var ikke slem, men sjefete. Det var få som turte å si meg i mot. Jeg husker også jeg ble irritert fordi jeg skjønte ikke hvorfor i alle dager de andre ikke kunne si sin egen mening, de var stort sett enig i alt jeg sa. Jeg skjønner vel kanskje i dag at det ikke alltid var like lett

Som elev/student har jeg alltid vært den som har tatt skippertak, og det ser ut som det er vanskelig å snu på gitt.

Jeg begynte å feste(les: drikke alkohol) da jeg var ca. 17 år. Var ikke så tidlig ute med andre ord.

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 17:19   #5
lil'c
Passiv

Hvor: Oslo
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Preget festing og moro din ungdomstid?

....

Sist redigert av lil'c : 22-05-07 kl 17:32.
lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 17:25   #6
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg festet en del, men kunne ikke fordra det. Jeg bare var med fordi alle de andre var på fest. :kjiping:

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 11:56   #7
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sånn midt i mellom, var med på moro, men ikke utpreget festing.

Fikk ikke lov til annet. Hadde det nokså strengt hjemme. Dessuten var jeg ikke så hverken opprørsk eller utagerende av person heller, var ganske "ordentlig". *boring*

I voksen alder ble jeg nok mer gærn enn feks i russetiden.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 12:09   #8
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg var nok også en som festet med noenlunde modreasjon. Ikke blant de verste og heller ikke blant de aller snilleste. Det gikk ikke utover skole eller andre ting, så jeg føler ikke at det egentlig har preget meg så mye. I den grad det har preget meg tror jeg det har vært i positiv forstand, jeg lærte nok å slippe meg litt mer løs. Før videregående og russetid var jeg antakelig langt mer stiv og forknytt (i mangel på bedre ord) enn jeg er nå. Det kan selvsagt ha noe med alder og selvsikkerhet å gjøre også.

Jeg kan forøvirg legge til at fest og alkohol ikke vær særlig knyttet opp mot sex i mitt tilfelle. Prippen på det området har jeg alltid vært.

Sist redigert av Hasselnøtt : 19-05-07 kl 12:48.
Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 12:15   #9
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Var i kraftig opposisjon hjemme, festet sånn måtelig fram til jeg var 18 når det gjelder alkohol, deretter tok det nok mer av. Men jeg var mye ute og fløy allerede fra 14-årsalderen. Var aldri russ, og hadde seksuell debut i passelig alder.

Fant ikke et alternativ i pollen som passet...

Gammel 19-05-07, 12:21   #10
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg har alltid vert rolig og liker egentlig ikke noe godt fester. Har festet litt de siste årene fordi sambo er så glad i det. men det er bare rolige hjemmefester hos venner. Russetiden likte jeg ikke noe særlig og har aldri vært skikkelig "på byn"

Jeg er ikke noe særlig flink student heller.. bare veldig hjemmekjær.

Kanskje jeg kommer til å angre om noen år.. men tviler.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 12:25   #11
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var av den heller stillferdige skolelys-sorten, gitt (surprise, surprise). Var skikkelig anti-alkohol til jeg var 18 (men siden gikk det bare nedover ). Tida fra 16 til 20 ble veldig preget av mitt første langvarige forhold - jeg var sammen med ungdomskjæresten i fem år, og hadde min debut som 16-åring på 50-årsdagen for tyskernes invasjon i Norge. Utagerende festing har jeg nok bare bedrevet noen få dager i russetida. Da hadde kjæresten midlertidig forlatt meg, og det gikk virkelig for seg (etter min målestokk, da).

Jeg liker godt å være på en snurr, men det henger jo ikke nødvendigvis sammen med "hard" festing. Ettersom jeg har vært i et forhold mer eller mindre sammenhengende siden jeg var 16, har jeg aldri rotet noe særlig rundt. Noen ganger har det vært et savn, men jeg er nok ikke av dem som hadde et uttalt behov for å "rase fra meg" før jeg ble etablert. Jeg anser det ikke som noe must å ha vært ung, vill og dum før man får barn. Nå ble jeg (ufrivillig) så gammel som 33 før jeg ble mor.

Gammel 19-05-07, 14:39   #12
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg var rimelig vill og gal på ungdomsskolen, mye fest og alkohol, gutter, uatagerende festing osv. Oppførte meg ganske bra hjemme hele tiden og gjorde det sånn tållig greit på skolen.

Da jeg fylte 16 i 9.klasse traff jeg han som skulle bli mannen min og roet helt ned. Skjerpet meg på skolen og gikk ut av ungdomsskolen med glimrende karakterer. Gymnastida var jeg veldig rolig, og feiet ikke russetiden annet enn med en fest etter eksamen med gode venninner.

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 14:57   #13
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Slettet.

Sist redigert av Pepper Lemon : 23-07-07 kl 22:15.
Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 12:08   #14
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde nok kunnet gjort tusen ting hvis jeg ikke hadde hatt kjæreste. Er minst i søskenflokken og mine eldre søsken "passet" meg, mens mamma var på reise-jobb. Men de var kanskje ikke så mye hjemme de heller. Festet jo som alle andre, men var nokså snill og grei. Flere av de jeg gikk sammen med på den tiden har kommet på skråplanet, hun ene døde av overdose i Oslo da hun var rundt 20. Da gikk hun visst på strøket.. Stakkars jente.

Gammel 19-05-07, 12:11   #15
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Selv festet jeg en god del fra den sommeren jeg fylte 17, debuterte også seksuelt da, så noe sen i forhold til en god del andre.

Jeg hadde samboer da jeg var russ, av den sjalu typen. Festet litt, men ikke utpreget. Da jeg bodde hjemme så gjorde jeg vel som jeg ville, men oppførte meg godt ute.

Brorparten av festingen min ble unnagjort da jeg bodde i London fra jeg var 19 og til jeg ble gravid med Emma da jeg var 22. Jeg er glad jeg fikk rast fra meg. Egentlig er jeg en ganske rastløs og utålmodig type og jeg er redd for at jeg kunne vært det fremdeles om jeg hadde fått barn før jeg hadde "levd".

Gammel 19-05-07, 12:15   #16
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg krysset av på 'midt i mellom'. Jeg festet jo en del i ungdomstiden og som ung voksen, men var ikke blant de som hadde et heftigst uteliv. Jeg etablerte meg dessuten seint, så jeg kan trygt si jeg har fått med meg min del av fest og leven.

Gammel 19-05-07, 12:25   #17
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Var med på en del fester i helgene, men rørte ikke alkohol før jeg var gammel nok. Hadde en rolig kjæreste fra jeg var 15 til 16, men da han ville ligge med meg en måned før jeg fylte 16, så dumpet jeg han, for det kunne jeg jo ikke gjøre, det var jo forbudt...

Traff en som var en del år eldre enn meg da jeg var nesten 17, og var sammen med han i nesten to år, fram til jeg fikk vite om kona hans. På grunn av at han var så ferdig med festing, og var begynt å bli praktiserende muslim, så festet ikke jeg så mye, heller, men vi hadde jo felles vennekrets, så en del fester var vi jo på, fordet. Takket være han, skjønte jeg at jeg måtte konsentrere meg om skolen istedenfor festing, så jeg var veldig rolig, egentlig.

Da jeg var nesten 19 ble det slutt mellom oss, jeg ble muslim etter det, og ett år etter giftet jeg meg med pappaen til Malika og Sofiane, og da var jeg ivertfall ferdig med festing.

Jeg har vært full (altså, spade full, amøbe, flytende) tre ganger i mitt liv.

Jeg var alltid hjemme klokken ni, klokka ti etter at jeg ble 18, faren min lot meg ikke ha nøkkel, og han låste døren etter klokken ni, så da fikk jeg værsågod være hjemme, ellers kunne jeg bare drite i å komme hjem.

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 12:35   #18
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg festet fra jeg var 15, men debuterte ganske seint i forhold til det ville livet jeg levde. Hadde en heftig russetid med mye fyll og sex (men da sammen med kjæresten min som jeg i dag er gift med), og festet nok fra meg en del da.

Lite festing etter at jeg ble 20 og veldig lite etter at jeg ble mor som 22-åring. Har hatt en (god) del fuktige kultiverte rødvinskvelder i voksen alder, men det teller vel ikke?

Sist redigert av 007 : 20-05-07 kl 21:26.
007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 17:28   #19
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Jeg var alltid hjemme klokken ni, klokka ti etter at jeg ble 18, faren min lot meg ikke ha nøkkel, og han låste døren etter klokken ni, så da fikk jeg værsågod være hjemme, ellers kunne jeg bare drite i å komme hjem.

Huff da. Hos oss var det få regler, men jeg var såpass tekkelig og kjip i tidlig ungdom at jeg iblant løy på meg innetider. "Nå må jeg gå, jeg skulle være hjemme klokka elleve."

Gammel 19-05-07, 23:28   #20
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Huff da. Hos oss var det få regler, men jeg var såpass tekkelig og kjip i tidlig ungdom at jeg iblant løy på meg innetider. "Nå må jeg gå, jeg skulle være hjemme klokka elleve."

Jeg så aldri på det som noe "huffda" egentlig, jeg. Syntes det var helt okay, det var jo for mitt eget beste.

Om jeg var på asylmottaket, kunne jeg drøye det litt da, fordi da visste pappa at jeg var helt trygg.

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:48.