Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Festdrakt til gutt str. 14-16 år?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-05-14, 16:06   #1
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Spørsmål

Festdrakt til gutt str. 14-16 år?

Minsten kom i går og sa han vil ha festdrakt/bunad til 17. mai.

Hvor i all verden kan jeg begynne å se? Har sett at mange stopper på 12 år, og han må ha større enn det.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-14, 16:09   #2
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Festdrakt til gutt str. 14-16 år?

Jeg fant på miinto av alle steder, samme som de selger på Ludo men der var størrelsen utsolgt. Det er sånne med borrelås så litt "barnslig".
De hadde på Heimen så jeg idag også, men var nokså dyre.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-14, 16:11   #3
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Prisen er definitivt avgjørende. Han vokser i en sånn fart at det som passer til 17. mai neppe passer til jul.

Det spørs om det ikke blir litt vanskelig...

-Pippi
Gammel 12-05-14, 16:22   #4
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Festdraktene til Maxemilia mener jeg går opp til 16 år - det gjør ihvertfall jentedraktene deres (lurer på om de kan fås i voksenstr. også).

De koster litt, da. Samtidig tror jeg bruktmarkedet er ok for dem, de er veldig pene.

www.maxemilia.no

Det er gjerne frittstående barnetøy-butikker som har dem her omkring, hvertfall. Spørsmålet er om det er mest jentedrakter som butikkene tar inn, da. Forhandlerliste står på hjemmesida, bare å ringe rundt...

Det er gjerne ok å kjøpe sånt brukt, det er gjerne bare brukt noen få ganger. Her kan man høre med bruktbutikker, kanskje. Barneboden i Bergen har mye slike festdrakter, men litt i seineste laget å få sendt derfra.

Et alternativ er å leie bunad. Det mener jeg man kan på Husfliden, og naturligvis privat. Det må man regne med koster litt, på den annen side kan han kanskje ikke bruke en festdrakt han får i år neste år?

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-14, 16:24   #5
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Her var det en fra et firma i Mosjøen:

http://www.edla.no/ishopper/index.ph...egory&path=168

Vedlagte bilder
Filtype: jpg bv-131-704_705_vest-500x500.jpg (69,8 KB, 8 visninger)
Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-14, 16:44   #6
Nina
pretty ballerina

Nina sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Festdrakten til poden er i størrelse 164, mener de stoppet på 170. Kjøpt på Bogerud tekstil.

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-14, 17:21   #7
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Her var det en fra et firma i Mosjøen:

http://www.edla.no/ishopper/index.ph...egory&path=168

Det er den jeg kjøpte via miinto.no

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-14, 17:27   #8
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nina, her.

Festdrakten til poden er i størrelse 164, mener de stoppet på 170. Kjøpt på Bogerud tekstil.

Har du noen formening om hvordan den er i passformen? Vi fant Maxemillia str 14 år, men den var for trang. 16 år hadde de ikke.

-Pippi
Gammel 12-05-14, 17:34   #9
Nina
pretty ballerina

Nina sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Buksa detter ned på min, så han må ha seler på, men nå er han ganske tynn da. Jeg tror den er ganske vid i fasongen, jeg kan måle hvis du vil. Det kan jo hende de har en annen type i år, det vet jeg ikke, den ble kjøpt i fjor (på 16 mai for sikkerhets skyld, alltid tidlig ute. )

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-14, 17:40   #10
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De har på ludostore.no

Gammel 12-05-14, 17:51   #11
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Standard

Han er litt rund og må derfor prøve. Vi endte opp med dressjakke og chinos, men takk for alle svar.

-Pippi
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:19.