|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Trøtt
|
Rett til spleisefest 17. maiVi pleier å ha fellesmiddag med to vennefamilier på 17. mai, så også i år. Tradisjonen er at vi alle har med oss en eller to retter til felles buffet. Det er ikke noe fast tema, men i år er jeg litt avhengig av å ha noe som jeg kan lage klart dagen i forveien. Tidligere har jeg hatt med pastasalat og quiche. Nytt av året er at vertinnen har fått påvist cøliaki, så jeg vil lage noe som er glutenfritt.
|
|
|
#2 |
|
This is normal!
|
Sv: Rett til spleisefest 17. maiJeg tenker at overskriften kunne gjort seg godt på et banner i 8. marstoget. :ikkehjelpsom:
|
|
|
|
#5 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Rett til spleisefest 17. maiLag en frittata i stedet for quiche. Jeg pleier å lage med purreløk, chorizo, kokte poteter hvis jeg har, bacon, tomater, spinat... hva man har i hus egentlig, og det er så godt!
|
|
|
|
#6 |
|
Tvåtusentalssuffragett
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Rett til spleisefest 17. maiJeg så at Trines matblogg anbefalte gazpacho til 17. maibuffeten, og kom på at det er noe av det beste jeg vet.
|
|
|
#7 |
|
kamerat
|
Sv: Rett til spleisefest 17. maiJeg reagerte nøyaktig som noen.
|
|
|
#8 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Rett til spleisefest 17. mai
Veldig diplomatisk og fredsbevarende uttrykt av deg. Bruk den setningen i alle mulige situasjoner i framtiden.
|
|
|
#10 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Rett til spleisefest 17. maiGår du inn på Allergikokken kan du markere aktuell (-e) allergi (-er) og hva du har lyst til å lage |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Live and let live
|
Sv: Rett til spleisefest 17. maiRu sin foccacia er veldig god. Og du kan fint ha med pastasalat og quiche i år også. Bare kjøp glutenfri pasta. Og glutenfritt mel til quichen. (Om du vil glede barna så kan du velge den glutenfrie pastaen med Byggmester Bob, den er veldig god.
|
|
|
#12 |
|
This is normal!
|
Sv: Rett til spleisefest 17. mai
Jeg får en følelse av at det er til alles beste at ikke alle reagerer nøyaktig som noen hele tiden.
|
|
![]() |
|
|