Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kan du jubileumssangen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har du hørt "Det går et festtog gjennom landet!"
Jeg har hørt den og kan den. 12 8,28%
Jeg har hørt den, og jeg kan den litt. 33 22,76%
Jeg har hørt den, men jeg kan den ikke. 35 24,14%
Jeg har ikke hørt den, men jeg har hørt om den. 15 10,34%
Jeg har ikke hørt den, og jeg har ikke hørt om den. 44 30,34%
2 1,38%
Limpistol. 4 2,76%
Deltakere: 145. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-05-14, 14:52   #1
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan du jubileumssangen?

På 17. maiprogrammet fra skolen sto første vers av "Ja, vi elsker" og hele teksten på en sang jeg ikke hadde hørt om før, nemlig "Det går et festtog gjennom landet!"

Først nå oppdaget jeg at det er en sang som er laget i forbindelse med grunnlovsjubileet. Er det flere enn meg som er litt sene med å få med seg nye grunnlovsjubileumssanger?

Poll kommer.

Gammel 15-05-14, 14:54   #2
noen
This is normal!

noen sin avatar

noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du jubileumssangen?

Det burde selvfølgelig sjekkes om FP-folket liker den eller ikke, så det kan dere utdype i kommentarfeltet. :raus:

Gammel 15-05-14, 14:54   #3
Nima
Stadig innom

Nima sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Her har de lært den på skolene rundtom, men jeg kan den ikke. Bare deler av den.

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-14, 14:57   #4
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Har den på hjernen akkurat nå etter øving sammen med klassen.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-14, 14:58   #5
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jubileumssangen?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-14, 14:58   #6
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har hørt den, men kan den ikke.
Den fikk vi da høre allerede i fjor?
Knotten har notene, de skal spille den i Kongekorpset neste uke (og sikkert på lørdag også), men jeg har ikke hørt ham øve. Tror jeg. Ikke sikkert jeg er i stand til å kjenne den igjen på kornett, gitt.

Gammel 15-05-14, 14:58   #7
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Barna har øvd på den, så jeg har hørt den mye hjemme i det siste, kan den bittelitt. Jeg hadde hørt OM den før det også.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-14, 14:59   #8
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jubileumssangen?

"Det går et festtog gjennom landet".
Den er en gave fra Stortinget til folket.
http://www.nrk.no/ostfold/laer-deg-j...gen-1.11719190

http://www.nrk.no/17mai/her-er-norge...ang-1.11025282

Gammel 15-05-14, 14:59   #9
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Hørte om den i går, da Junior insisterte på at dette var den andre nasjonalsangen i Norge.

Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-14, 14:59   #10
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Barna har øvd på den, så jeg har hørt den mye hjemme i det siste, kan den bittelitt.

Her også. Jeg vil anslå at jeg kan omtrent halve teksten.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-14, 15:02   #11
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

For øvrig er jeg sååå patetisk når det kommer til slike sanger, til 17. mai og det hele. Jeg tuter for ikke noe. Tuter for en marsj sunget falskt av små barn. Makan. Jeg, som aldri griner på klasseavslutninger eller under triste filmer eller noe. Men 17. mai, altså...

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-14, 15:05   #12
noen
This is normal!

noen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

For øvrig er jeg sååå patetisk når det kommer til slike sanger, til 17. mai og det hele. Jeg tuter for ikke noe. Tuter for en marsj sunget falskt av små barn. Makan. Jeg, som aldri griner på klasseavslutninger eller under triste filmer eller noe. Men 17. mai, altså...

Jeg er også patetisk lettrørt 17. mai. Det blir sikkert tårer i øynene når denne sangen jeg akkurat fikk vite om skal synges på skolen.

Gammel 15-05-14, 15:06   #13
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Det blir solbriller, type mørke/speil, uansett vær. :har unge i korps:

Gammel 15-05-14, 15:12   #14
noen
This is normal!

noen sin avatar

Standard

Gammel 15-05-14, 15:14   #15
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ha-ha, akkurat det der skjønner jeg faktisk ikke. Til det er nok mitt forhold til nasjonaldagen altfor kjølig.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-14, 15:17   #16
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg kan den, alle fire vers. Har nemlig vært med og øvd inn sammen med musikklærer og noen andre foreldre for å dra i gang allsangen 17.mai.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-14, 15:22   #17
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan ikke teksten, men litt av melodien.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-14, 15:22   #18
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har hørt på den på Spotify, siden korpset skal spille den. Nå skal jeg ikke spille på 17. viste det seg, men jaja. Sangen/marsjen? Banal, kjedelig, uendelig lite nyskapende, bare trist egentlig. Vi har så utrolig mange veldig flinke komponister, men her måtte de absolutt lyse ut en generell konkurranse. I korpsmiljøene går den under kallenavnet "Det går et godstog gjennom landet" og lignende.

Gammel 15-05-14, 15:46   #19
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Jeg tror jeg har hørt den 2 ganger, kan den overhodet ikke.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-14, 15:48   #20
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kan 2. hornstemme.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:29.