Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Har barna deres mye klær?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Se resultatene: Har barna deres mye klær?
Ja 90 52,94%
Nei 18 10,59%
Akkurat passe 62 36,47%
Deltakere: 170. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-05-07, 22:16   #1
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.856
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Har barna deres mye klær?

....


Sist redigert av Chablis : 21-11-10 kl 13:42.
Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 22:18   #2
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.103
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har barna deres mye klær?

Ja. I alle fall jentene. Alt for mye, helt klart.
Jeg kjøper litt og arver mye.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 22:20   #3
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.771
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har barna deres mye klær?

Fireåringen har en helt kommode med seks skuffer som er fullstappet til enhver tid. Det antar jeg regnes som mye? Vi har vel kjøpt til sammen 20 plagg til han siden han ble født, men vi har arvet i bøtter og spann. Han hadde langtfra hatt så mye hadde vi måttet kjøpe alt selv. Jeg er veldig lite shoppegal av meg.

Trettenåringer har akkurat passe med klær. Eller det vil si, han har veldig mange t-skjorter, men mye av det er gratis-t-skjorter fra fotball, skolestafetter osv. Han vokser så utrolig fort nå, at jeg kjøper ikke mer enn jeg må, om et par måneder er det uansett for lite.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 22:20   #4
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har barna deres mye klær?

Jeg arver ingenting og kjøper kun det de trenger. Ergo har de ikke mye. Da jeg hadde kun en, så hadde hun nok en del klær for mye, ja.

Mengden med klær har gått ned med antall barn og økt bevissthet på hvor idiotisk det er å fylle opp skapet med klær som blir brukt to ganger.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 22:21   #5
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.570
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har barna deres mye klær?

Nei.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 22:21   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har barna deres mye klær?

Ja hun har det. Jeg elsker å shoppe barneklær, men jeg kjøper veldig mye brukt, både på Fretex og via nettet. Har funnet utrolig mye pene brukte klær til en billig penge, dessuten handler jeg det meste nye på H&M. Jeg er nok en motefreak når det gjelder henne, alt skal matche og se pent ut. :himler litt av seg selv:

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 22:22   #7
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har barna deres mye klær?

Eldstemann har ikke mye klær.
Minstemann har mye klær.

Jeg liker ikke shopping og synes det å handle mye klær er unødvendig.
Minstemann har nesten bare arvede klær fra storebror, og har også arvet klær fra andre.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 22:23   #8
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.771
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har barna deres mye klær?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg er nok en motefreak når det gjelder henne, alt skal matche og se pent ut. :himler litt av seg selv:

Da hadde du fått litt spader av å se oss. Så lenge klærne passer og er rene og uten hull, så kan det gjerne være 15 år gammelt arvetøy med litt sære fargekombinasjoner. I barnehagen i alle fall. Når vi skal "ut blant folk" er jeg litt mer kresen.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 22:25   #9
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har barna deres mye klær?

Jeg stemte "akkurat passe". Synes de fleste klærne brukes en del. Da Nusken var nyfødt og hoppet inn i nye størrelser til stadighet, hadde vi en klær vi aldri rakk og bruke - ergo for mye.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 22:25   #10
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har barna deres mye klær?

7-åringen har veldig mye klær. Fjortisen har ikke fullt så mye klær, men nok. (7-åringen har vanvittig mye klær fordi hun arver fra et par kusiner.)

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 22:28   #11
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har barna deres mye klær?

Eldstemann har ikke så mye klær, han vokser utrolig fort og sliter ut tøyet på et blunk.
Mellomste arvet hauger etter eldstemann + at jeg må kjøpe litt til han innmellom. Han har utrolig mye klær.
Minstemor har veldig bra med klær. Det aller meste er arvet.

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 22:28   #12
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har barna deres mye klær?

Jeg synes forøvrig også at det er unødvendig å bevisst handle inn alt for mye klær til barna. Dette handler om holdninger, og videreformidling av holdninger. Da snakker jeg ikke om at det er galt å handle kvalitetsklær, eller det å like at farger matcher. Jeg synes heller ikke det er galt å like shopping. Det er kvantum og nytte jeg tenker på.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 22:34   #13
livit
Duracell
 
livit sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Innlegg: 3.776
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har barna deres mye klær?

Ja de har det men de trenger mye i bhg og på sfo og storebror sliter jo med å holde seg "tørr". Lillesøster griser seg fremdeles til så de har jo my men trenger jo mye også.

__________________
Kos fra livit med to skjønninger -
Gutt 2000
Jente 2003
livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 22:34   #14
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har barna deres mye klær?

Altfor mye klær. Har en liten bijobb på Cubus og kjøper altfor mye. Hadde nok ikke blitt så mye hvis jeg ikke hadde hatt den jobben. Sambo jobber også i en bransje som inneholder blant annet klær, og det blir endel klær derfra også. Naboen arver, og er sikkert sjeleglad for klær som er veldig lite brukt..

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 22:38   #15
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har barna deres mye klær?

Næh. Flere ganger altså?

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 22:45   #16
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har barna deres mye klær?

Det er vel en selvfølge at klær skal brukes flere ganger. Er det ikke?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 22:46   #17
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har barna deres mye klær?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det er vel en selvfølge at klær skal brukes flere ganger. Er det ikke?

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 22:49   #18
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har barna deres mye klær?

Jeg tror jentene mine har sånn akkurat passe med klær, verken for mye eller for lite.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 22:55   #19
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.495
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har barna deres mye klær?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det er vel en selvfølge at klær skal brukes flere ganger. Er det ikke?

Det spørs vel på hvor gamle barna er? I enkelte perioder vokser de jo så fort at feks et finplagg til jul ikke vil bli brukt mer enn en gang. Jeg har jo to jenter og vesla arver etter storesøster, men det er ikke alt vesla bruker for det. Dette gjelder jo spesielt sesongklær som typisk sommertøy, ulltøy og en del penklær.
Storesøster bruker nesten alt av klær og det er en selvfølge fordi det hovedsaklig er vi som kjøper det til henne og det er fordi hun trenger det. Hun har imidlertidig litt som hun har fått og som blir sjeldent brukt. Noe fordi det er "for fint", noe fordi det passet på feil årstid og noe fordi jeg er for redd for det. I sistnevnte kategori kommer moren min sine strikkete kjoler. De blir helst bare brukt hos fotografen ...

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell

Sist redigert av him : 19-05-07 kl 23:21. Årsak: La til setning to + en -> et
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 23:07   #20
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.793
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har barna deres mye klær?

nobalille har bare sånn akkurat med klær for han vokser jo ut av størrelsene på 1-2-3, så selv om det ikke er så mange plaggene i hver størrelse så blir det lite brukt før det er for smått. Lillemor har nok ganske mye klær Må innrømme jeg har en svakhet for å handle klær til henne, men jeg handler ikke dyre klær (med unntak av utedressene hennes) og det er svært få plagg som legges bort og har vært lite brukt når det har blitt for smått. Hun har forresten 3 kommodeskuffer med klær (inkludert undertøy og nattdrakter).

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no