Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Om Kjos, norsk arbeidskraft og utflytting

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-14, 13:46   #1
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Om Kjos, norsk arbeidskraft og utflytting

Mannen og jeg satt å se på nyhetene i går om Norwegian streiken.
Og den dreier seg altså ikke om penger, men hvor de ansatte skal være ansatt.
Slik jeg forstår det (med forbehold) så vil altså alle de ansatte være ansatt i det norske eierselskapet, mens Norwegian vil at de skal være ansatt i deres respektive land. Er det korrekt? Og er det noe galt i det?
Det er jo kjempeviktig at man følger gjeldende lover å regler for arbeidsmiljø og rettigheter. Men det antar jeg de gjør.

Så ser man at det er hovedoppgjør, mange oppgjør som er ventet å bli vanskelige. Krever vi for mye? Er vi blitt så ekstremt bortskjemte?
Jeg vet at Statoil nå flytter en stor del av sin it avdeling ut av landet, pga høye kostnader her, det er rett og slett ikke mulig å den delen her med de høye kostnadene, et norsk statseid selskap! Vi har ekstremt gode vilkår mtp ferie, lønn, arbiedstid, sykepenger osv. Er det levedyktig?
En annen meget stor norsk it bedrift leier nå inn indisk arbeidskraft, og taper flere og flere av sine anbud pga pris.

Hva gjør dette med det norske arbeidsmarkedet. Priser vi oss helt ut?

Sist redigert av Trixie : 16-05-14 kl 13:53.
Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:16.