Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Den beste pappvinen?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-05-07, 00:38   #1
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den beste pappvinen?

Jeg har ikke for vane å kjøpe pappvin, men jeg tror jeg må begynne med det. Og i den forbindelse trenger jeg litt tips - hvilken skal jeg velge? Jeg liker eik, krydder og masse mat i smaken. Helst ikke solbær. Akkurat nå drikker jeg en reserva som faktisk smakte godt, og som heter Trivento.

Gammel 20-05-07, 00:40   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den beste pappvinen?

Vin av papp? Usj.

Gammel 20-05-07, 00:43   #3
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Vin av papp? Usj.

Det er sånn jeg har tenkt, serru. Men det er så lite praktisk å åpne en flaske, for jeg må drikke den opp helt selv. Noe som betyr at jeg enten blir veldig full, eller må drikke to-tre dager på rad.

Gammel 20-05-07, 00:44   #4
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 20-05-07, 07:41   #5
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Palacio de la Vega fungerer bra på flaske, så den tåler sikkert et opphold i en pappbeholder:

http://www.vinmonopolet.no/is-bin/IN...mpTo=OfferList

Gammel 20-05-07, 08:53   #6
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her må jeg følge med. Selv om det etterhvert viser seg at hjernen er like fast bestemt på å tømme en pappvin som en flaske vin samme kvelden.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 09:04   #7
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg elsker en sør-afrikansk rødvin som heter Robinson. Den finnes bare i kartong dessverre (drikker ikke vin så ofte at jeg klarer å tømme 3 liter før vinen er dårlig ).

Gammel 20-05-07, 09:23   #8
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veldig mange typer vin man finner på flaske finnes også som papp. Det betyr ikke dermed at smaken er dårligere. (Synes JEG). Jeg drikker sjelden papp, men det er mest fordi vi ha såpass mange flasker i hus. Papp er i grunnen genialt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 09:39   #9
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Papp er genialt, men jeg er fryktelig dårlig til å finne god vin. Sist kom mannen hjem med "pinnevin" (altså, den vinen med pinne som henger rundt flaskehalsen) Cantina Rossa tror jeg den heter. Den var veldig lettdrikkelig og god, men ikke direkte utfordrende for ganen. Mannen fikk den anbefalt han altså - og vi kommer helt sikkert til å kjøpe den igjen.

Cantina Rossa, Cantina Zaccagnini (48973)

Cantina Zaccagnini råder over svært godt plasserte vinmarker i området rundt byen Pescara i distriktet Abruzzo.
Vinen er laget på druen Montepulciano.
Vinen har en god, mørk rødfarge. Den har aromaer som mørke bær, skogsbær og spesielt deilig kirsebærpreg, samt noe krydder.
Frisk, fin og stram smak med masse bær. Bløt, middels fylde og god finish med en innsmigrende stil.
Denne vinen bør oppleves.
Vinen vil passe fint som en ren drikkevin, eller til middels kraftige kjøttretter spesielt til påskelam med godt krydder, men også til hvit fisk med smaksrik saus.

Pris: 339,90 (3 liter)

Gammel 20-05-07, 11:41   #10
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Begge disse Soñador og Valpantena har jeg kjøpt i løpet av 2007 og begge har jeg vært fornøyd med. Begge er forholdsvis lette.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 14:55   #11
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Vi kjøper ofte pappvin. Altså, ofte i betydningen flere ganger det enn en flaske.

Nå har vi Rawsons retreat. Campuget og en til som jeg ikke husker navnet på (svart, med rødt og gull - er det noen som skjønner hvilken jeg mener..?) kjøper vi også endel.

Gammel 20-05-07, 16:12   #12
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Svrt med rødt og gull - J.P. Chenet?
Den selger jo som bare rakkern på polet i hvert fall.

Vi har en italiensk nå, men jeg synes ikke den var noe.
Note to self: Prøve vinen i flaske før man kjøper kartong.

Gammel 20-05-07, 16:51   #13
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg har ikke for vane å kjøpe pappvin, men jeg tror jeg må begynne med det.

det drikkes såpass mye ja?....

Opprinnelig lagt inn av safran

Akkurat nå drikker jeg en reserva som faktisk smakte godt, og som heter Trivento.

Det er en av mine favoritter, papp eller flaske, god er den!

Gammel 20-05-07, 16:53   #14
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Svrt med rødt og gull - J.P. Chenet?
Den selger jo som bare rakkern på polet i hvert fall.

Den drakk jeg som vann da vi bodde i Nederland, for det er nemlig en av de billigste vinene man kan kjøpe der. 4,50 euro for en flaske (dvs. ca. 35 kroner). Slurp, slurp!!

Hva koster den i Norge? :ren nysgjerrighet:

Gammel 20-05-07, 16:58   #15
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rosemount!

Gammel 20-05-07, 19:14   #16
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Med fare for å virke helt og fjortis. Jeg synes Lindemans på papp er helt fin å drikke. Veldig lett å drikke veldig mye.

Ikke det at det er et mål i seg selv.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 19:21   #17
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Hva koster den i Norge? :ren nysgjerrighet:

294 for papp-utgaven. 82,50 for 75 cl.

Gammel 20-05-07, 19:22   #18
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Estancia del Fuego er en god rødvin som kommer i bag-in-box. Det er vel den bagvinen som selger best til restaurantbransjen, mange bruker den som husets vin for den fungerer til mye.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 19:35   #19
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har horvet gjennom en del pappviner jeg og den jeg som oftest kommer tilbake til er Mezzomondo Negroamaro.

Sitat:

Vinen kommer fra Taranto-området, på Salentohalvøya i regionen Puglia. Her er klimaet varmt og tørt, og jordsmonnet fruktbart med god drenering. Landskapet er stort sett flatt. Druestokkene som gir råstoffet til Mezzomondo er mellom 30 og 50 år gamle. Den lokale druen Negroamaro regnes ofte som Puglias mest interessante drue. Navnet betyr "svart og bitter", og de mørke vinene får gjerne preg av blå plommer og annen mørk frukt, og i tillegg noen bitre toner som kan minne om treverk eller røyk. Vin av druen Primitivo blir ofte alkoholsterk, og frukten likner søte, modne frukter og bær.

Arne Brimis Hytte, Grill og Turvin vil jeg virkelig anbefale deg å styre unna. Smaker gjæret saft. :grøss:

Gammel 20-05-07, 19:43   #20
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Og om du bare skal bøtte nedpå, så er jo denne grei.

Den passer til det meste.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:32.