|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
frakoblet
|
![]() Den beste pappvinen?Jeg har ikke for vane å kjøpe pappvin, men jeg tror jeg må begynne med det. Og i den forbindelse trenger jeg litt tips - hvilken skal jeg velge? Jeg liker eik, krydder og masse mat i smaken. Helst ikke solbær. Akkurat nå drikker jeg en reserva som faktisk smakte godt, og som heter Trivento.
![]() |
#3 |
frakoblet
|
![]() Sv: Den beste pappvinen?
Det er sånn jeg har tenkt, serru. Men det er så lite praktisk å åpne en flaske, for jeg må drikke den opp helt selv. Noe som betyr at jeg enten blir veldig full, eller må drikke to-tre dager på rad.
![]() |
#5 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Den beste pappvinen?Palacio de la Vega fungerer bra på flaske, så den tåler sikkert et opphold i en pappbeholder:
![]() |
#7 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Den beste pappvinen?Jeg elsker en sør-afrikansk rødvin som heter Robinson. Den finnes bare i kartong dessverre (drikker ikke vin så ofte at jeg klarer å tømme 3 liter før vinen er dårlig
![]() |
#8 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Den beste pappvinen?Veldig mange typer vin man finner på flaske finnes også som papp. Det betyr ikke dermed at smaken er dårligere. (Synes JEG). Jeg drikker sjelden papp, men det er mest fordi vi ha såpass mange flasker i hus. Papp er i grunnen genialt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Den beste pappvinen?Papp er genialt, men jeg er fryktelig dårlig til å finne god vin. Sist kom mannen hjem med "pinnevin" (altså, den vinen med pinne som henger rundt flaskehalsen) Cantina Rossa tror jeg den heter. Den var veldig lettdrikkelig og god, men ikke direkte utfordrende for ganen. Mannen fikk den anbefalt han altså - og vi kommer helt sikkert til å kjøpe den igjen.
![]() |
#10 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Den beste pappvinen?Begge disse Soñador og Valpantena har jeg kjøpt i løpet av 2007 og begge har jeg vært fornøyd med. Begge er forholdsvis lette.
![]() |
#11 |
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Den beste pappvinen?Vi kjøper ofte pappvin. Altså, ofte i betydningen flere ganger det enn en flaske.
![]() |
#12 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Den beste pappvinen?Svrt med rødt og gull - J.P. Chenet?
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Det er en av mine favoritter, papp eller flaske, god er den!
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Den drakk jeg som vann da vi bodde i Nederland, for det er nemlig en av de billigste vinene man kan kjøpe der. 4,50 euro for en flaske (dvs. ca. 35 kroner). Slurp, slurp!!
![]() |
#18 |
awesom
|
![]() Sv: Den beste pappvinen?Estancia del Fuego er en god rødvin som kommer i bag-in-box. Det er vel den bagvinen som selger best til restaurantbransjen, mange bruker den som husets vin for den fungerer til mye.
![]() |
#19 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Den beste pappvinen?Jeg har horvet gjennom en del pappviner jeg og den jeg som oftest kommer tilbake til er Mezzomondo Negroamaro.
Arne Brimis Hytte, Grill og Turvin vil jeg virkelig anbefale deg å styre unna. Smaker gjæret saft. :grøss:
![]() |
|
|