|
|||||||
| Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sjampo til barn som ikke er barnesjampo, for tykt, krøllete hår(Jeg grøsser fremdeles ved å ikke skrive shampoo, men det er vel ikke lov lenger.)
|
|
|
#2 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sjampo til barn som ikke er barnesjampo, for tykt, krøllete hårRedken All Soft gjør håret silkemykt! Trenger du ende mer fuktighet, så spe på med All Soft Heavy Cream som balsam istedenfor vanlig balsam.
|
|
|
|
#3 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Sjampo til barn som ikke er barnesjampo, for tykt, krøllete hårL'oreal professional har en en barneserie som heter Tendresse, med en balsam som ikke skylles ut, den fungerer godt og lukter veldig godt og har fungert bra på min datters lange hår som blir flokete om man sier bø.
|
|
|
#5 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() |
Sv: Sjampo til barn som ikke er barnesjampo, for tykt, krøllete hårDu skriver "vanskelig å få rent", kanskje det kan hjelpe å se nærmere på de vaskeaktive stoffene i shampooene. Jeg liker for eksempel l'occitane "5 essential oils" serien, spesielt repairing varianten. De virker milde nok til at de passer for barn, men de er nok ikke "tårefri" om de skulle komme i øynene. De er klare væsker uten dimeticon og siloksaner som gjenlater en beskyttende og glatt film rund hvert hårstrå. Ikke alle hårtyper har like god effekt av dem, de kan virke mot sin hensikt å gi tørt hår, og akkurat som det ikke blir helt rent etter en noen gangers vask. Jeg er ikke så glad i balsamene til l'occitane som de klare shampoene. Bodyshops Rainforest-serie virker lovende, de er uten sulfater og skal rengjøre ekstra mildt. De er også uten siloksaner. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Sjampo til barn som ikke er barnesjampo, for tykt, krøllete hårRedken All Soft er kjempegod, ja. Både barna og jeg bruker den.
|
|
|
|
#7 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Sjampo til barn som ikke er barnesjampo, for tykt, krøllete hårHer brukes Tigi-produkter, kjøper 750 ml-flasker på nett. Jenta mi har nok samme hårtype som jenta di, tykt hår som egentlig er krøllete og som blir som hamp med dårlig sjampo. Helt ned og til midjen. Vi har et balsambudsjett som skulle tilsi 4-5 unger.
Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi. Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm. Sist redigert av Teflona : 21-05-14 kl 22:45. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() |
Sv: Sjampo til barn som ikke er barnesjampo, for tykt, krøllete hårRedken Curvaceous fungerer supert hos oss. Datteren min har også tykt, krøllete hår som forøvrig heller ikke er noen fest å gre, men Tangle Teezer tar i hvertfall det "verste" og så bruker vi en vanlig børste etterpå. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Sjampo til barn som ikke er barnesjampo, for tykt, krøllete hårKanskje hun kan ha nytte av nopoo metoden? :misjonerer:
|
|
|
#10 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Sjampo til barn som ikke er barnesjampo, for tykt, krøllete hårKaramell: Det er ikke en option å ikke børste hver dag. Da jeg kom hjem etter man-fre sist, var det en floke på størrelse med en appelsin der bak.
|
|
|
#11 |
|
Tvåtusentalssuffragett
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Sv: Sjampo til barn som ikke er barnesjampo, for tykt, krøllete hårJeg har også tykt hår som lett floker seg (dog ikke krøller), og liker godt produktene til Sebastian. Balsamen er helt gull, og den eneste som egentlig fungerer på håret mitt.
|
|
|
#12 |
|
Bedreviter
|
Sv: Sjampo til barn som ikke er barnesjampo, for tykt, krøllete hårMin Minsta har samme utfordringer: tykt, tykt voksenhår som ingen barneprodukter kan håndtere. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Bedreviter
|
Sv: Sjampo til barn som ikke er barnesjampo, for tykt, krøllete hårOgså anbefaler jeg varmt en børste av denne typen, med stor, flat "bust". Den er supert til langt, tykt hår. (Tangle teezer er for folk med tynnere hår. Definitivt.) |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Trøtt
|
Sv: Sjampo til barn som ikke er barnesjampo, for tykt, krøllete hårL'Oreal sin Keratinoil Complex serie med sjampo, kur og leave in conditioner gjør at det blir slightly lettere å bli kvitt appelsinstørrelseflokene. Men perfekt blir det ikke. Vi har samme problem på eldste.
|
|
|
#15 |
|
Trøtt
|
Sv: Sjampo til barn som ikke er barnesjampo, for tykt, krøllete hår
|
|
|
#16 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Sjampo til barn som ikke er barnesjampo, for tykt, krøllete hårVi har prøvd de Define-produktene, men de preller liksom av håret, dessuten blir de dyre i bruk når det må mengder av balsam til. Fungerer godt på mitt vanlige hår, da.
|
|
|
#17 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Sjampo til barn som ikke er barnesjampo, for tykt, krøllete hårRedken All soft eller Blond. Har av og til Aveda Camomille. Sjampo og balsam hver gang. Paul Mitchell leave in balsam etter vask. Videre Nuxe olje når håret er flokete. Aveda har veldig god stor flat børste som vist over. Vi børster morgen og kveld. En dag med fletter, er en dag uten floker. Alle produkter er ok i følge hormonsjekk appen.
|
|
|
|
#18 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Sjampo til barn som ikke er barnesjampo, for tykt, krøllete hårDen sjampoen brukte jeg faktisk på henne sist, Teo, den funket ok. Men jeg hadde en annen balsam.
|
|
|
#19 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Sjampo til barn som ikke er barnesjampo, for tykt, krøllete hårVi bruke den kjempegode men forferdelig navn-sjampoen Curly sexy hair. Både eg og dattera mi får fine krøllar og mjukt hår av dei. Dattera mi rette dei derimot ut så langt ho klare
|
|
|
|
#20 |
|
Bedreviter
|
Sv: Sjampo til barn som ikke er barnesjampo, for tykt, krøllete hår
Jeg har kjøpt alle våre på frisørsalonger. Frisøren min kaller dem "langthårsbørste", men om det er den egentlige fagterminologien vites ikke. |
|
|
|
![]() |
|
|