Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Sjampo til barn som ikke er barnesjampo, for tykt, krøllete hår

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-14, 22:08   #1
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sjampo til barn som ikke er barnesjampo, for tykt, krøllete hår

(Jeg grøsser fremdeles ved å ikke skrive shampoo, men det er vel ikke lov lenger.)

Snorkfrøken kommer til å bli glad for håret sitt en gang. Det er veldig tykt, gullfarget og med nydelige krøller.

Nå er det stort sett en pest og en plage. Børstingen er en kamp (tangle teezer? Hah! Det når en tredjedel ned i håret.), hvis mor er borte et par dager, går det ikke fysisk an å få en hånd gjennom det - hun nekter å la faren ta i det. Og det er utrolig vanskelig å få rent. Jeg kan vaske det tre ganger, og får ikke såpen til å skumme og fordele seg ordentlig - jeg har egentlig samme problem selv. Barnesjampo funker definitivt ikke.

Er det noen som har noen gode produkttips, og andre råd?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-14, 22:17   #2
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sjampo til barn som ikke er barnesjampo, for tykt, krøllete hår

Redken All Soft gjør håret silkemykt! Trenger du ende mer fuktighet, så spe på med All Soft Heavy Cream som balsam istedenfor vanlig balsam.

Poden har krøllete hår, og vi har god erfaring med Redken for krøllete hår. Curvaceous heter den serien. Men han har jo relativt kort hår, så jeg vet ikke helt hvordan det funker på langt. Jeg har fall og bruker den noen ganger, men det kan jo ikke sammenliknes med skikkelig krøll som snuppa di har. Kanskje All Soft er å foretrekke?

Poden har fått L'Oreal Professionell for krøllete hår for å teste ut, menRedken er ikke tom ennå, så vet ikke hvordan den er.

Men kjøp ihvertfall skikkelig frisørshampoo (joda, jeg skriver fortsatt det, med goood samvittighet ) - det er vel verdt det

Gammel 21-05-14, 22:30   #3
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

L'oreal professional har en en barneserie som heter Tendresse, med en balsam som ikke skylles ut, den fungerer godt og lukter veldig godt og har fungert bra på min datters lange hår som blir flokete om man sier bø.

Gammel 21-05-14, 22:37   #4
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Redken Allsoft. (Den krølle-shampooen til Redken er heller ikke dum.)

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-14, 22:38   #5
arrow
Erfaren

arrow sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Du skriver "vanskelig å få rent", kanskje det kan hjelpe å se nærmere på de vaskeaktive stoffene i shampooene. Jeg liker for eksempel l'occitane "5 essential oils" serien, spesielt repairing varianten. De virker milde nok til at de passer for barn, men de er nok ikke "tårefri" om de skulle komme i øynene. De er klare væsker uten dimeticon og siloksaner som gjenlater en beskyttende og glatt film rund hvert hårstrå. Ikke alle hårtyper har like god effekt av dem, de kan virke mot sin hensikt å gi tørt hår, og akkurat som det ikke blir helt rent etter en noen gangers vask. Jeg er ikke så glad i balsamene til l'occitane som de klare shampoene. Bodyshops Rainforest-serie virker lovende, de er uten sulfater og skal rengjøre ekstra mildt. De er også uten siloksaner.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-14, 22:39   #6
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Redken All Soft er kjempegod, ja. Både barna og jeg bruker den.

Gammel 21-05-14, 22:40   #7
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Her brukes Tigi-produkter, kjøper 750 ml-flasker på nett. Jenta mi har nok samme hårtype som jenta di, tykt hår som egentlig er krøllete og som blir som hamp med dårlig sjampo. Helt ned og til midjen. Vi har et balsambudsjett som skulle tilsi 4-5 unger.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (88,5 KB, 5 visninger)

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.

Sist redigert av Teflona : 21-05-14 kl 22:45.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-14, 22:41   #8
Cabrel
Aktiv

Cabrel sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Cabrel er litt kulCabrel er litt kul
Standard

Redken Curvaceous fungerer supert hos oss. Datteren min har også tykt, krøllete hår som forøvrig heller ikke er noen fest å gre, men Tangle Teezer tar i hvertfall det "verste" og så bruker vi en vanlig børste etterpå.

Cabrel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-14, 22:44   #9
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kanskje hun kan ha nytte av nopoo metoden? :misjonerer:

Å børste gjennom tykt krøllehår tørt gjør ihvertfall ikke jeg på meg selv, børster kun når det er helt vått.

Redken Allsoft er bra, men gjør ikke mirakler på alle hårtyper den heller. Håret mitt ble ikke mykere, det måtte selv frisøren innrømme, selv om hun insisterte veldig på forhånd.

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-05-14, 22:50   #10
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Karamell: Det er ikke en option å ikke børste hver dag. Da jeg kom hjem etter man-fre sist, var det en floke på størrelse med en appelsin der bak.

Hamp, ja, det var en god beskrivelse.

- No. 4 -
Gammel 21-05-14, 22:50   #11
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Jeg har også tykt hår som lett floker seg (dog ikke krøller), og liker godt produktene til Sebastian. Balsamen er helt gull, og den eneste som egentlig fungerer på håret mitt.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-14, 22:51   #12
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min Minsta har samme utfordringer: tykt, tykt voksenhår som ingen barneprodukter kan håndtere.

Jeg har prøvd flere frisørpodukter uten hell og har av alle ting landet på sjampo fra Bunnpris: Define Moroccan Argan oil sjampo og balsam. Den fungerer som bare det og har nesten eliminert flokeproblemet hennes. Jeg er nesten litt fornærmet over hvor godt en så billig serie fungerer.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-14, 22:55   #13
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Også anbefaler jeg varmt en børste av denne typen, med stor, flat "bust". Den er supert til langt, tykt hår. (Tangle teezer er for folk med tynnere hår. Definitivt.)

Gammel 21-05-14, 22:57   #14
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

L'Oreal sin Keratinoil Complex serie med sjampo, kur og leave in conditioner gjør at det blir slightly lettere å bli kvitt appelsinstørrelseflokene. Men perfekt blir det ikke. Vi har samme problem på eldste.

Gammel 21-05-14, 22:58   #15
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Min Minsta har samme utfordringer: tykt, tykt voksenhår som ingen barneprodukter kan håndtere.

Jeg har prøvd flere frisørpodukter uten hell og har av alle ting landet på sjampo fra Bunnpris: Define Moroccan Argan oil sjampo og balsam. Den fungerer som bare det og har nesten eliminert flokeproblemet hennes. Jeg er nesten litt fornærmet over hvor godt en så billig serie fungerer.

Denne serien er en god nummer to for oss. Den hjelper på flokeproblemet, men jeg syns håret ble ganske tørt av det.

Gammel 21-05-14, 23:02   #16
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Vi har prøvd de Define-produktene, men de preller liksom av håret, dessuten blir de dyre i bruk når det må mengder av balsam til. Fungerer godt på mitt vanlige hår, da.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-14, 23:07   #17
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Redken All soft eller Blond. Har av og til Aveda Camomille. Sjampo og balsam hver gang. Paul Mitchell leave in balsam etter vask. Videre Nuxe olje når håret er flokete. Aveda har veldig god stor flat børste som vist over. Vi børster morgen og kveld. En dag med fletter, er en dag uten floker. Alle produkter er ok i følge hormonsjekk appen.

Gammel 21-05-14, 23:12   #18
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Den sjampoen brukte jeg faktisk på henne sist, Teo, den funket ok. Men jeg hadde en annen balsam.

Og takk for tipset om børste - hvor får man tak i den?

- No. 4 -
Gammel 21-05-14, 23:16   #19
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bruke den kjempegode men forferdelig navn-sjampoen Curly sexy hair. Både eg og dattera mi får fine krøllar og mjukt hår av dei. Dattera mi rette dei derimot ut så langt ho klare Og så regne eg med du bruke balsam?

Gammel 21-05-14, 23:19   #20
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Den sjampoen brukte jeg faktisk på henne sist, Teo, den funket ok. Men jeg hadde en annen balsam.

Og takk for tipset om børste - hvor får man tak i den?

Jeg har kjøpt alle våre på frisørsalonger. Frisøren min kaller dem "langthårsbørste", men om det er den egentlige fagterminologien vites ikke.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:53.