Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hva kan jeg få for dette pianoet?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-05-07, 18:00   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva kan jeg få for dette pianoet?

http://www.idmusikk.no/images/steinway_mod_118.jpg

Jeg har et piano som er helt likt dette. Det er et arvestykke, og er av merket Jacob Knudsen. Utstilt i Bergen i 1898, så det er altså eldre enn dette. Over 109 år gammelt. Det er mer utskjæringer på mitt piano, både på sidene, beina og fremme øverst. Pedalene er som løveføtter, og det har vært to digre kandelabre på fremsiden, en på hver side. De ble borte lenge før jeg fikk pianoet.

Nå må det selges, desverre (har ikke noe valg), men hva kan jeg få for det? Tenkte å legge det ut på Finn.no, men der så jeg et piano likt dette men mye nyere (fra 40-tallet tror jeg det var) til rundt 3000,- kr. Hva bør jeg ta for det? Det er i grei stand, men bør stemmes, og det å stemme slike pianoer er jo så dyrt at det nesten ikke er verdt det for mange.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 18:01   #2
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kan jeg få for dette pianoet?

Ta med deg bildet og ta turen innom en antikvitetshandler?

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 18:31   #3
Tuneland
grand multipara
 
Tuneland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.740
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva kan jeg få for dette pianoet?

Det er fort mere hvilken stand pianoet er i enn alderen som bestemmer prisen. Er det veldig lenge siden det ble stemt, kan det bli vanskelig å få det bra igjen, og da er det jo ikke verdt så mye.

__________________
~Tuneland~
Mamma til fem flotte fyrer f 92, 02, 04, 05 og 08.
Tuneland er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 19:09   #4
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.683
Blogginnlegg: 17
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva kan jeg få for dette pianoet?

Det spørs også på selve pianorammen. Dersom den er av tre, er pianoet lite verdt, siden det er vanskelig å stemme, og lett blir ustemt. Dersom rammen er av metall, blir pianoet omtrent automatisk mer verdt.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 21:26   #5
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva kan jeg få for dette pianoet?

Jeg ville hørt med en forhandler. Ta gjerne en kikk inni for å se på rammen som Observatøren sier. Det spørs om du møter noen som vil ha det mest for utseendet og historiens skyld, eller for klang og innmat.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 21:33   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kan jeg få for dette pianoet?

Takk.

Jeg fant litt info om det på nettet nå. Dette er et av de aller første pianoene Jacob Knudsen produserte, på 1800-tallet. Fant ut at dersom det er i god stand kan jeg få opptil 45-50.000,- kroner for det. Men jeg sendte en mail til et firma som restaurerer og selger slike gamle pianoer, og får høre hva de sier.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 22:08   #7
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva kan jeg få for dette pianoet?

Et nydelig piano! Vi har et gammelt et i kjelleren, som har stått på DNS her i byen, bestefaren til sambo fikk det (han var vaktmester der i mange år).
Det har stått i vår kalde kjeller i mange herrens år nå, og i fjor var det en ute og så på det, og det er visst ikke noe å fikse. Til min store, store sorg.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-07, 15:21   #8
Polkadot
Passiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hedmark
Innlegg: 475
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Sv: Hva kan jeg få for dette pianoet?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Takk.

Jeg fant litt info om det på nettet nå. Dette er et av de aller første pianoene Jacob Knudsen produserte, på 1800-tallet. Fant ut at dersom det er i god stand kan jeg få opptil 45-50.000,- kroner for det. Men jeg sendte en mail til et firma som restaurerer og selger slike gamle pianoer, og får høre hva de sier.

OI!!! lykke til!

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-07, 15:31   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kan jeg få for dette pianoet?

Åja, glemte å skrive at jeg fikk mail tilbake. De skrev at pianoet var virkelig flott, men de kunne ikke ta imot det siden det koster så mye å stemme det, dessuten er klangen litt annerledes enn det de fleste vil ha i dag.

Jeg får prøve å selge det på Finn for 4-5000,- kr.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no