Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Avent Isis Iq

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-05-07, 23:27   #1
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Avent Isis Iq

Noen som har prøvd Avent sin nye pumpe?

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 09:27   #2
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Avent Isis Iq

Nei, dessverre. Jeg kjøpte meg Medela Swing og har vært fornøyd med den

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 21:35   #3
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Avent Isis Iq

Ingen som har prøvd? Hva med den manuelle da? Noen som har erfaringer og dele?

Har du link til Medela Swing, Marikken?

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 21:38   #4
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Avent Isis Iq

Med den manuelle til Avent fikk jeg nesten senebetennelse, men nå er jeg innmari tungmelket og bruker laaaaang tid. Ellers er den manuelle helt grei den.

Her står det litt om Swingen. Kostet ca 1000-1100,-
http://www.medela.com/NewFiles/pumps...ric.html#swing

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 22:02   #5
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Avent Isis Iq

Opprinnelig lagt inn av marikken, her.

Med den manuelle til Avent fikk jeg nesten senebetennelse, men nå er jeg innmari tungmelket og bruker laaaaang tid. Ellers er den manuelle helt grei den.

Ja derfor jeg tenkte at denne nye virket kjekk. Begynne manuelt og så tar den over med samme rytme som du begynte.

Opprinnelig lagt inn av marikken

Her står det litt om Swingen. Kostet ca 1000-1100,-
http://www.medela.com/NewFiles/pumps...ric.html#swing

Hvorfor valge du denne framfor Avent sine elektriske?

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 22:32   #6
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.856
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avent Isis Iq

Opprinnelig lagt inn av Stikka74

Hva med den manuelle da? Noen som har erfaringer og dele?

Jeg har to identiske manuelle Avent-pumper, faktisk - arvet en etter at vi hadde kjøpt vår. Er veldig godt fornøyd med dem og har vært det hele veien. Jeg er så heldig å være ganske lettmelket; det tar meg knappe 5 minutter å pumpe ut mellom 1 og 1,3 dl. Det er ikke slitsomt i det hele tatt, så noen elektrisk pumpe ville jeg nok ikke hatt behov for.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 22:39   #7
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avent Isis Iq

Jeg har brukt en slik et halvår.

Jeg har lånt en slik i et halvår og har brukt den hjemme på kveldstid. Jeg har en dobbel Medela "Pump in style" på jobb, og jeg har en manuell Avent fra før, så jeg synes jeg har brukbart sammenligningsgrunnlag.

Dommen: jeg liker den ikke.

På plussiden
Den er enkel å bruke, og man kan variere tempoet selv. I tillegg er det akkurat samme delene som til den manuelle Avent-pumpa, slik at det er lett å skaffe deler og man kan bruke motoren sammen med den manuelle pumpa, hvis man har en slik fra før. Det følger også med et håndtak, slik at man kan pumpe manuelt i stedet for elektrisk, hvis man skulle ønske det. Den kan brukes både på strøm og batteri.

Minus
Det er ikke mulig å variere pumpetrykket/vakuum. Jeg for min del er ganske tungpumpet, så for meg var dette en veldig lite effektiv pumpe. Jeg klarer lett å pumpe med den manuelle Avent-pumpen, men da trykker jeg håndtaket helt inn for hver gang, noe som gir ganske stort trykk på brystet. Den elektriske pumpen opererer med et trykk som kanskje tilsvarer at man trykker håndtaket halvt inn, og for meg ble dette veldig fislete. (Det er stor forskjell fra kvinne til kvinne på hvor mye trykk som trengs, så for noen er den sikkert perfekt. Problemet er altså at dette ikke kan justeres.)

Jeg sliter stadig med at melken forviller seg opp i motoren (eller egentlig opp på oversiden av silikondingsen som motoren/håndtaket er koblet til). Denne, for kjentfolk:

Dette er åpenbart et kjent problem, for under "feilsøking" i brukermanualen står det at man skal 1) sørge for at delen er skikkelig festet. Jeg har brukt den manuelle i et år, og jeg vet at jeg fester den riktig, og 2) at man kan prøve å "lene seg forover". Det gjør jeg, men uten hell. Derfor skjer det stadig at store mengder melk går til spille ved at den renner utenfor pumpen. Bortkastet pumpeinnsats og mye søl. Hun jeg lånte den av hadde ikke hatt dette problemet, så det kan godt hende det er noe med måten jeg pumper på, men som sagt er det ikke bare meg siden dette er et kjent problem.

I tillegg bråker den en hel del, men akkurat det synes jeg ikke gjør allverden.

Jeg har stort sett gitt opp den elektriske Avent-pumpa nå og bruker manuell Avent hjemme, som jeg trives veldig godt med.


Sist redigert av Teofelia : 21-05-07 kl 22:47. Årsak: La til info om støy.
Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 22:46   #8
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avent Isis Iq

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.

Hva med den manuelle da? Noen som har erfaringer og dele?

Jeg synes den manuelle er en god pumpe til "hobbybruk". Med det mener jeg at jeg synes det er lett å pumpe med den. Den er enkel og behagelig å bruke, tar liten plass og er i det hele tatt veldig hendig.

Derimot synes jeg ikke den duger til storbruk. Til det blir jeg alt for sliten i hendene og armene av å bruke den. Siden jeg begynte å jobbe 50 % allerede da eldstejenta var 5 måneder og pumpet to ganger om dagen på jobb, holdt jeg på å pådra meg senebetennlse og sverget på at jeg skulle investere i "verdens største brystpumpe" hvis jeg skulle ha flere barn.

Tips: Avent ISIS iq koster et sted mellom 1200–1500 kroner, mener jeg å huske. Jeg kjøpte min fabelaktige Medela-pumpe (se link i forrige innlegg) helt ny på Ebay for til sammen 2000 kroner. (Inkl. frakt og toll.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 22:51   #9
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Avent Isis Iq

Takk for svar.

Jeg har fått låne en manuell Avent så jeg får kanskje først prøve og se hvor lettmelket jeg er.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 23:20   #10
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Avent Isis Iq

Jeg var veldig fornøyd med min manuelle avent og kommer vel til å bruke den i starten denne gangen også. ... også eventuelt vurdere noe annet om det blir behov for det.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 00:06   #11
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.283
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Avent Isis Iq

Jeg er også fornøyd med den manuelle til Avent, men ikke den elektriske. Av samme grunn som Teofelia - den blir for puslete.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no