Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Glutenfrie sveler?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-06-14, 22:43   #1
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Glutenfrie sveler?

Kan dere hjelpe meg å kvalitetssikre denne oppskriften?

Jeg skal lage sveler til et arrangement, og må ha en batch med glutenfrie også. Har derfor testet ut litt i dag, med denne oppskriften, som jeg bare har endret litt på ut i fra den jeg pleier å lage:

2 egg
1,5 dl sukker
1pose Toro glutenfri fin kakemiks
6 dl kulturmjølk
1 ts natron
1 ts hjortetakksalt
1 dl smeltet smør

De ble gode, hadde fin konsistens, og jeg lurer på om det virkelig kan være så enkelt å få det til, eller om det er noen glutenfeller her jeg har tråkket i!

Jeg tar nok ikke sjansen på at jeg får steketakka fri nok for gluten fra tidligere stekinger, så jeg kommer til å steke disse i stekepanne.

Ser dette greit ut, dere som har peiling?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:59.