Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Hvordan gå fra bust til fin krøll?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-06-14, 13:59   #1
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Hvordan gå fra bust til fin krøll?

På mitt verste ser jeg slik ut på håret:

På en god dag er det slik:

Mer det første for tiden. Jeg har nettopp klippet det skikkelig, alt ligger til rette for bra hår, men nei, det er mer eller mindre slik som på øverste bildet. Jeg kurer ukentlig og bruker produkter for krøllete hår, men det er nok veldig tørt.

Noen vidunderkur?

Tre stk!

Sist redigert av Daisy : 18-06-14 kl 15:16.
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-14, 14:04   #2
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan gå fra bust til fin krøll?

Eg har funne min formel. Endelig. Eg har slutta å kure, for eg såg ingen effekt. Eg bruke sjampo og balsam frå Curly sexy hair. Når det er nyvaska grer eg gjennom med en afrokam og tar skillet. Deretter smøre eg en god klatt iD voks i begge hendene som eg blande med krøllekremen til CSH. Det knipe eg inn i håret og så går eg og knipe meg gjennom et par timar før det er tørt. Da får eg sånne krøllar som du vise nederst her.

Gammel 18-06-14, 14:24   #3
Daisy

Daisy sin avatar

Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Hmmm. Har nemlig hatt Curly Sexy Hair sjampo + balsam en gang men det ble ikke bra. Kanskje jeg må gi de en ny sjanse? Håret mitt responderer forresten på å bruke forskjellige sjampoer. Men det er jeg ikke flink til.

Tre stk!
Gammel 18-06-14, 14:25   #4
Daisy

Daisy sin avatar

Standard

Afrokam? Må google.

Tre stk!
Gammel 18-06-14, 14:27   #5
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv

Cauchy sin avatar

Medlem siden: Jul 2012
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Balsammetoden?

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-14, 14:33   #6
Ruslebiffen
biffvase

Ruslebiffen sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Jeg ville definitivt sjekket ut balsammetoden om jeg var deg. Jeg har definitivt ikke like mye krøller som deg, men håret mitt har aldri sett så bra ut som da jeg brukte balsammetoden. Billig er det også.

Gammel 18-06-14, 14:53   #7
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Er det god lukt på produktene fra Curly Sexy Hair?
Jeg må bestille på nett, men er så avhengig av god lukt på hårproduktene.

Gammel 18-06-14, 14:54   #8
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg driver med balsammetoden, men får ikke sånn hår. Men det er forsåvidt kanskje fordi jeg ikke finner noen slik hårgele som er uten ditt og datt som de anbefaler som eneste hårstyling til den vaskemetoden.

Gammel 18-06-14, 15:14   #9
Daisy

Daisy sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg driver med balsammetoden, men får ikke sånn hår. Men det er forsåvidt kanskje fordi jeg ikke finner noen slik hårgele som er uten ditt og datt som de anbefaler som eneste hårstyling til den vaskemetoden.

Ja, kan se for meg det blir et problem. Jeg kan nok ikke kutte stylingsprodukter totalt med en slik metode.

Tre stk!
Gammel 18-06-14, 15:15   #10
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg har aldri tenkt over at den ikkje lukte godt i alle fall. Eg bestille dei store flaskene frå Bli Vakker og er veldig fornøgd.

Gammel 18-06-14, 15:26   #11
Ruslebiffen
biffvase

Ruslebiffen sin avatar

Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Jeg brukte denne:

Jeg bruker den fortsatt selv om jeg bruker sjampo nå; jeg synes dem fungerer mye bedre enn diverse krøllekremer jeg har testet ut.

Gammel 18-06-14, 15:28   #12
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og den forsvinner av håret når man vasker med balsam? Da skal jeg teste ut den i hvertfall, for jeg savner de definerte krøllene mine.

Gammel 18-06-14, 15:39   #13
Daisy

Daisy sin avatar

Standard

Er dette forenelig med balsammetoden? Bestilte akkurat et produkt før jeg leste om den.

Aqueous Extracts: Linum Usitatissimum Extract, Althea Officianalis Extract (marshmallow-natural hold), Aloe Barbadensis Leaf Extract, Cetearyl Alcohol, Cetyl Alcohol, Phenyl Trimethicone, Behentrimonium Chloride, Hydrolyzed Wheat Protein, Panthenol, Fragrance, Geraniol, Linalool, Citronellol, Amly Cinnamal, Limonene, Cinnamidopropyltrimonium Chloride, Polyquaternium 11, Glycerin, Tocopherol, Methylparaben, Propylparaben, Phenoxyethanol (reformulated late 2006

Tre stk!
Gammel 18-06-14, 15:46   #14
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv

Cauchy sin avatar

Medlem siden: Jul 2012
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Phenyl Trimethicone skal man unngå. Her står det litt om ingredienser.

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-14, 15:49   #15
Daisy

Daisy sin avatar

Standard

Takk, og blærgh.

Tre stk!
Gammel 18-06-14, 16:07   #16
Ruslebiffen
biffvase

Ruslebiffen sin avatar

Standard

Og den forsvinner av håret når man vasker med balsam? Da skal jeg teste ut den i hvertfall, for jeg savner de definerte krøllene mine.

Ja, den var iallefall "godkjent" da jeg drev med dette for ett år siden. Jeg synes den funker best om den klemmes i før jeg har håret i håndkleturban.

Gammel 18-06-14, 16:45   #17
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Jeg prøvde balsammetoden i 2009 og ble ikke fornøyd. Mye pes med å finne produkter som ikke skulle inneholde ditt og datt i lange lister, og produkter som skulle inneholde riktige "næringgstoffer" til håret. Og håret ble mer uregjerlig og flokete enn før, så jeg ga opp etter ca 6 mnd. Jeg har mye krøller, og mengder av hår.

Men jeg er strålende fornøyd med denne serien: Tigi Reborn
På tilbud til og med.
Jeg har forsøkt "alt" av produkter for krøllete/tørt hår, og denne gjør virkelig en forskjell. Bruker sjampo og balsam, og av og til den lilla kuren (type 2 ganger i året).
Til styling elsker jeg Tigi Curls Rock Amplifier. Det samler og definerer krøllene veldig fint.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-14, 16:48   #18
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

For meg er det veldig mye enklere nå, og mye mindre styr.
Jeg vasker håret med Wen, rensebalsam (Kjøpes foreksempel på Vita). Og tar i litt av balsamen i tuppene når jeg har håndkletørket håret også.
Ikke noe annet.

Gammel 18-06-14, 16:53   #19
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Wen fantes ikke da jeg prøvde meg på dette. Det høres enkelt og greit ut ja, enig i det. Jeg leste meg imidlertid blå på lockig.se og naturallycurly.com, bestilte produkter fra øst og vest, og gikk litt lei.

Sist redigert av skyfri : 18-06-14 kl 20:28.
skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:45.