Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Virket Netflix i utlandet?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-06-14, 22:36   #1
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Virket Netflix i utlandet?

Jeg har Netflix, men får jeg sett det f.eks. på ferie i Hellas? Hadde vært kjekt mtp barnefilm.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-14, 22:45   #2
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Virket Netflix i utlandet?

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Jeg har Netflix, men får jeg sett det f.eks. på ferie i Hellas? Hadde vært kjekt mtp barnefilm.

Det fungerer dersom du bruker VPN for å få norsk IP. Ellers virker det i land der de tilbyr netflix, men da får man så klart barneprogram på det språket de snakker der.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-14, 23:32   #3
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Det fungerer dersom du bruker VPN for å få norsk IP. Ellers virker det i land der de tilbyr netflix, men da får man så klart barneprogram på det språket de snakker der.

T-skje forklaring? 4-åringen var så desperat på barnetv sist vi var i Tyrkia at hun begynte å se Big Bang Theory.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-14, 23:42   #4
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Vi fikk det ikke til å virke i Berlin eller Manchester, har dog ikke forsøkt VPN.

Gammel 18-06-14, 23:46   #5
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av dharma, her.

T-skje forklaring? 4-åringen var så desperat på barnetv sist vi var i Tyrkia at hun begynte å se Big Bang Theory.

Mine 4-åringer ser BBT og flirer godt!
Ellers kan jeg dessverre ikke svare på det du spør om, men er nysgjerrig selv.

Gammel 19-06-14, 00:04   #6
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Mine 4-åringer ser BBT og flirer godt!
Ellers kan jeg dessverre ikke svare på det du spør om, men er nysgjerrig selv.

Godt å høre det er fler.

Gammel 19-06-14, 01:50   #7
Hannamoren

Hannamoren sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi er i Amerika nå, og datteren min ser på Netflix her.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-14, 07:10   #8
zinatara

zinatara sin avatar

zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Er det snakk om pc eller nettbrett? Det er også verdt å tenke over at det krever en ok nettforbindelse, min erfaring er at på hoteller der mange deler på nettet så blir det gjerne tregt og hakkete.

Vi har hatt med sånn dvdspiller som vi har til bilen og da hadde vi kabler som passet til tven i leiligheten. Så da kunne ungene se på norske dvder om kvelden.

Gammel 19-06-14, 08:02   #9
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hannamoren, her.

Vi er i Amerika nå, og datteren min ser på Netflix her.

Den norske eller amerikanske varianten? Jeg vet Frøkna klarer å komme seg inn på den amerikanske ved å endre noen nr på ipaden sin.

Gammel 19-06-14, 08:08   #10
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Netflix bruker IP-adressen på nettet der du er. Hvis du går via vanlig wifi til f.eks. hotellet, får du Netflix hvis landet har Netflix, med de filmene og tekst/lyd som er der.

Alternativet er som nevnt å bruke VPN, som jo er å gå via en annen IP-adresse. Da ser du i prinsippet fra Norge.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-14, 10:14   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Netflix bruker IP-adressen på nettet der du er. Hvis du går via vanlig wifi til f.eks. hotellet, får du Netflix hvis landet har Netflix, med de filmene og tekst/lyd som er der.

Aha! Så når vi er i USA kan vi se amerikansk netflix?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-14, 10:33   #12
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Aha! Så når vi er i USA kan vi se amerikansk netflix?

Ja, de har samme kundebase.

Jeg har strengt tatt et amerikansk netflixabonnement, fra da vi bodde i hippieland. Jeg ser norsk netflix vanlig, og så bruker jeg vpn og ser amerikansk.

Gammel 19-06-14, 10:37   #13
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Unblock-us ftw!
Jeg må bare huske å ta med miniPad-en, så har vi det vi trenger.

Gammel 19-06-14, 11:03   #14
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Standard

Er det snakk om pc eller nettbrett? Det er også verdt å tenke over at det krever en ok nettforbindelse, min erfaring er at på hoteller der mange deler på nettet så blir det gjerne tregt og hakkete.

Vi har hatt med sånn dvdspiller som vi har til bilen og da hadde vi kabler som passet til tven i leiligheten. Så da kunne ungene se på norske dvder om kvelden.

Ipad, og grei nettforbindelse.
Kanskje huske å ta med noen dvder vi ikke bruker hjemme, har dvdspiller der. :-)

Gammel 19-06-14, 11:08   #15
zinatara

zinatara sin avatar

Standard

Ipad, og grei nettforbindelse.
Kanskje huske å ta med noen dvder vi ikke bruker hjemme, har dvdspiller der. :-)

Jeg bruker hola unblocker, det funker både på data og iPad/iphone.

Gammel 19-06-14, 22:39   #16
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

...og VPN funker på iPad? Hva med Apple-tv?

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-14, 22:57   #17
zinatara

zinatara sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

...og VPN funker på iPad? Hva med Apple-tv?

VPN funker på ipad ja. Gå inn på innstillinger og så ligger det en meny som heter VPN der.

Utifra det jeg har forstått må man ha VPN på routeren for å få det til å funke med apple-tv. Men det finnes programmer som kan speile dataskjermen via airplay og på den måten se på f.eks. amerikansk netflix på apple tv.

Gammel 19-06-14, 23:18   #18
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Standard

Jeg bruker hola unblocker, det funker både på data og iPad/iphone.

Takk, det fungerte til slutt, når jeg byttet nett. Fikk bare feilmelding på telenornettet vi har hjemme.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:20.